حادثه 11 سپتامبر چهره واقعی آمریکا را نشان داد


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1896999

کارشناس مسائل بین الملل گفت: حمله تروریستی به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا سبزعلی پور در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز ، با تحلیل حادثه 11 سپتامبر و اهداف آمریکایی ها پس از آن، اظهار داشت: حمله تروریستی به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد. و ثابت کرد که آمریکای واقعی بسیار بیشتر از آمریکا است که آنها در دنیا می شناسند.

وی افزود: قبل از حادثه 11 سپتامبر، دنیا آمریکا را قدرت اول می دانست و دولتمردان آمریکایی نیز این کشور را خدای جهان می خواندند، اما پس از حادثه 11 سپتامبر در سال 2001، آمریکا نشان داد که در حال افول است. روز به روز.

این کارشناس روابط بین الملل گفت: پس از حمله به برج های دوقلوی آمریکا، دنیا متوجه شد که این کشور نفوذ ناپذیر نیست و امنیت داخلی آن بسیار متزلزل است و دولتمردان آن حتی قادر به حفظ امنیت کشور و کشور خود نیستند.

سبز علیپور تصریح کرد: با وجود اینکه حمله به برج های دوقلو توسط آمریکایی ها طراحی و سازماندهی شده بود، به گفته برخی کارشناسان و سیاستمداران برای اینکه فرصت حمله به خاورمیانه را از دست ندهند، اما این حادثه باعث شد آمریکا تلاش برای مبارزه با تروریسم با تظاهر به مظلومیت.بنابراین کسی که بزرگترین حامی تروریسم است با حمله به خاورمیانه بزرگترین گروه های تروریستی را پرورش می دهد.

وی تاکید کرد: آمریکا با تاکتیک مخالفت با القاعده و طالبان به افغانستان حمله کرد و هزاران نیروی خود و ناتو را در آنجا مستقر کرد، اما بر اساس تشخیص سیاستمداران آمریکایی، این رژیم در افغانستان شکست خورد، در حالی که بیشترین تلفات انسانی را داد. رفت و آن کشور را تحقیر آمیز به طالبان داد، طالبانی که آمریکایی ها بیش از 20 سال در افغانستان ماندند تا با آنها بجنگند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید