حاشیه های کوچک و بزرگ آخرین دربی قرن

دربی 98 پایتخت شب گذشته در حالی برگزار شد که بازی جذاب دو تیم بسیار هیجان انگیز بود اما در نهایت بدون برنده به پایان رسید تا اختلاف امتیاز دو تیم حفظ شود.

این دیدار با تساوی به پایان رسید زیرا هیچ یک از دو تیم بازی معمول خود را انجام ندادند. استقلال برخلاف دیدارهای گذشته در خط دفاعی ناپایدار به نظر می رسید که نقطه قوت آنها بود و مقابل قرمزها هم بازی خشن انجام داد و این آشفتگی موقعیت های متفاوتی را برای حریف ایجاد کرد. آخرین دربی قرن اگرچه در ورزشگاه آزادی پیروز نشد اما جذابیت ها، حواشی و امتیازات زیادی داشت که در ادامه به آن می پردازیم.

از بلیت 500 هزار تومانی تا طرفداران قاچاق!

از زمان افتتاح سایت فروش بلیت، مهمترین انتقاد به این موضوع گرانی بلیت بوده که از صد هزار شروع شده و تا 500 هزار هم دیده شده است. از سوی دیگر شوک های عجیب در بلیت فروشی برای هوادارانی که قصد ورود به ورزشگاه را داشتند مشکلات زیادی ایجاد کرد.

عجیب ترین موضوع البته بحث قاچاق هواداران به ورزشگاه بود!

اتفاق عجیبی در حاشیه دربی افتاد تا بار دیگر ثابت شود بلیت فروشی الکترونیکی هیچ کمکی به حذف بازار سیاه و ورود غیرقانونی تماشاگران نمی کند. به گزارش خبرنگاران، مردی 40 تا 45 ساله مقابل درب ورودی ورزشگاه آزادی ایستاد و مردمی را که بلیت 150 هزار تنی ورزشگاه نداشتند هدایت کرد.

او برای جلب اعتماد هواداران اعلام کرد که پس از عبور از دروازه پول دریافت خواهد کرد و این کار را به راحتی و علنی انجام خواهد داد و اتفاقا چندین گروه 5-6 نفره را با موفقیت در آن سوی دروازه جابه جا کرد!

حاشیه های کوچک و بزرگ آخرین دربی قرن

میدان ثابت داوری و اعتراضات بی پایان

به نظر می رسد مرزهای داوری و اعتراضات مختلف به داوری به بخشی جدایی ناپذیر از لیگ ایران به خصوص دربی تبدیل شده است. به حدی که در هر سوت داور، افراد زیادی به او حمله می کنند و به داور اعتراض می کنند. در بازی روز پنجشنبه سید مهدی سیدعلی این اعتراضات را تجربه کرد. او ابتدا در جدال یمگا و گوهری دستور ادامه بازی را داد در حالی که آبی ها اعتقاد به پنالتی داشتند که نوید مظفری داور بازی پنالتی را در نظر نگرفت و به تورای حق وردی گفت که باید پنالتی می گرفت.

از سوی دیگر در دقیقه 80 بازی زمانی که بازیکن مصدوم پرسپولیس خارج از زمین بود، یحیی گل محمدی اقدام به تعویض کرد که داور اجازه تعویض نداد و سپس صالح حردانی را به همان موقعیت فرستاد. سرش به سمت دروازه که عصبانیت سرمربی پرسپولیس را برانگیخت.

حاشیه های کوچک و بزرگ آخرین دربی قرن

اعتراض شدید یحیی؛ از انداختن روسری تا اخراج

بعد از گل استقلال عصبانیت محمدی بالا گرفت و او به شدت به داور اعتراض کرد. یحیی گل محمدی پس از گل به زمین افتاد و با داور درگیر شد تا اینکه با مشت به سینه داور زد و روسری خود را به سمت سیدعلی پرتاب کرد. حرکت بدی که انتقادات زیادی به او وارد شد و داور یحیی را از زمین بیرون انداخت. وی پس از پایان بازی در حالی که قصد داشت سوار اتوبوس تیم شود، در صحبتی کوتاه درباره داوری، مسابقه را سیاه ترین روز داوری عنوان کرد. نکته عجیب اینجاست که هواداران، بازیکنان و اعضای دو تیم به داوری معترض هستند و هر یک از گروه ها معتقدند که داوری به نفع حریف بوده و تیمشان با سوت های سیدعلی شکست خورده است. مشخص نیست این موضوع تا کی در فوتبال ایران ادامه خواهد داشت و آیا این اعتراضات منجر به مستطیل سبز در ایران خواهد شد.

حاشیه های کوچک و بزرگ آخرین دربی قرن

محبوب مجیدی طلسم را شکست؛ شیفت های طلایی فرهاد ادامه داشت

اگرچه استقلال در این بازی به خصوص در نیمه اول موقعیت های زیادی را از دست داد اما در نهایت تعویض طلایی فرهاد مجیدی بن بست بازی را باز کرد تا نشان دهد هفت آبی های سابق در تعویض های طلایی مهارت خاصی دارند.

رودی زستد بازیکن محبوب مجیدی در دقیقه 80 توسط استقلال توانست گل تساوی را وارد دروازه گوهری کند. با گلی که رودی زستد به تیم فوتبال پرسپولیس زد، جادوی گل نخوردن بازیکنان خارجی استقلال در شهرورد پایتخت پس از 53 سال درهم شکست.

ترکیب عجیب پرسپولیس!

تغییرات متفاوتی در ترکیب دو تیم ایجاد شد تا سرخابی ها نظم و تمرکز همیشگی را نداشتند و سردرگمی در بازی آنها به وجود آمد.

یحیی گل محمدی در پرسپولیس نیمکت نشینان کلیدی این فصل از جمله سیدجلال حسینی، کمال کامیابی نیا، مهدی عبدی، حامد لک و حنانوف را در اختیار داشت. در این میان موفقیت نیا و حسینی بازیکنانی در دربی آزاد سرخ ها هستند که قطعا تجربه آنها در این دیدار مهم می تواند به یحیی برسد، از طرفی حامد لک اگرچه در دیدارهای اخیر ضعیف بوده اما مطمئنا می تواند عملکردی بهتر از نگین داشتن، چون جواهری جوان تجربه بازی در چنین فضایی را نداشت و حضور تماشاگران کار را سخت می کرد. تا جایی که توپ های معمولی را دو برابر می کرد و استرس زیادی هم داشت.

از سوی دیگر مهدی عبدی با 7 گل بهترین گلزن این فصل سرخ هاست و در غیاب القطر گل های تعیین کننده ای به ثمر رساند. او که سابقه گلزنی در دربی را نیز دارد با حرکتی عجیب به نیمکت زنجیر شد و تامیروف به میدان آمد که موقعیت های خاصی را از دست داد.

حاشیه های کوچک و بزرگ آخرین دربی قرن

پرسپولیس در دربی شکست نخواهد خورد

با وجود انتقادات مختلف به عملکرد پرسپولیس در دربی، آنها همچنان در دربی شکست نمی خورند. قرمزها که در فصول گذشته در جام حذفی در وقت های اضافه و یا در ضربات پنالتی مغلوب استقلال شده بودند، در 11 دربی اخیر در وقت قانونی و 90 دقیقه مقابل استقلال شکست نخورده اند تا از این حیث رکورد بزنند.

پیش از این رکورد شکست ناپذیری در دربی تهران 10 بود که یک بار استقلال و یک بار پرسپولیس ثبت شد. استقلال از سال 68 تا 75 به پرسپولیس نباخت و بردهای مهمی کسب کرد. سرانجام پرسپولیس با گل دقیقه 87 ادموند بزیک به انتظار شکست استقلال پایان داد. پرسپولیس در سال های 90 تا 95 نیز در 10 بازی مقابل استقلال شکست خورده است که مهمترین برد آنها در این دوره 4-2 بود. استقلال در دیدار برگشت لیگ شانزدهم موفق شد با نتیجه 3 بر 2 پرسپولیس را شکست دهد و به دوران شکست ناپذیری حریف پایان دهد. حالا پرسپولیس با این برد رکورد جدیدی را در تاریخ دربی های پایتخت ثبت کرده است.

حاشیه های کوچک و بزرگ آخرین دربی قرن

استقلال در راه جام طلایی

جام طلایی یا قهرمانی بدون شکست، افتخاری است که به تیمی داده می شود که در یک فصل شکست ناپذیر در لیگ قهرمان شود. حالا بعد از گذشت 23 هفته، استقلال همچنان شکست نخورده است تا تنها تیمی باشد که مقابل باخت هایش صفر شده است. شاگردان مجیدی در هفته های اخیر عملکرد مثبتی داشتند و امیدوار بودند با پیروزی در دربی و ایجاد اختلاف 9 امتیازی جهش بلندی به قهرمانی داشته باشند اما تساوی نیز برای آنها رضایت بخش بود چرا که رکورد شکست ناپذیری خود را حفظ کردند و از طرفی دیگر. آنها فاصله 6 امتیازی شما را با قرمزها حفظ کردند. حالا باید دید در فاصله 7 هفته تا پایان لیگ بیست و یکم، آبی ها می توانند با شکست ناپذیری قهرمان مطلق لیگ برتر شوند یا در هفته های آینده عدد صفر از کارنامه آنها حذف می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید