حتی در اوایل، مردم ایران خود را از توطئه گران و یاغیان جدا کردند


ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916726

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امروز که رئیس جمهور آمریکا و دشمنان ملت ایران علناً از براندازی و تجزیه طلبی صحبت می کنند، همه ادله را تمام کرده اند و البته ملت ایران خود را از توطئه گران و یاغیان جدا کرده است. روزهای نخست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس در نشست اتاق فکر با اعضای مجمع دانشگاهیان ایران اسلامی استان سمنان و جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود ایام شهادت را تسلیت گفت. شهید بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها بر ضرورت تحلیل وقایع اخیر تاکید کرد و گفت: دشمنان در عرصه جنگ ترکیبی و رسانه ای توانسته اند برخی از جوانان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهند و به فکر آنها نسبت به اصول و ارزش های کشورشان آسیب می زند، بنابراین مسئولیت دانشگاهیان در این مرحله بیش از گذشته است.

نایب رئیس مجلس گفت: دشمنان ملت ایران در اتفاقات اخیر از برخی کاستی ها و ضعف های کشورمان در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در کنار پروژه های استادانه خود نهایت استفاده را برده اند. وقتی ملت ایران بر آرمان‌ها، ارزش‌ها و مبانی دینی و انقلابی خود پافشاری می‌کند، قطعاً دست از دشمنی برنمی‌دارد، زیرا ملت ایران معادلات خود را در عرصه بین‌المللی به هم ریخته است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که دشمن برای آسیب رساندن به اقتصاد مردم و آبروی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل طراحی و برنامه ریزی کرده است، اما باید مراقب بود که یک استاد یا فرهنگی در داخل کشور بر اساس تحلیل های ناصحیح، خداوند متعال را در دستور کار قرار دهد. اراده، نمی خواهد بدنام و تحریک کند.جوانان نقش دارند و دانشگاه ها قبل از هرکس مسئولیت و موظف به دادن هشدارهای لازم را دارند.

معاون رئیس جمهور گفت: دشمنان در قیام های اخیر از همه روش ها و شگردها استفاده کرده و تجربیات خود را برای انتقام از مقاومت ملت ایران جمع آوری کرده اند. اگر در روزهای اول به بهانه دلسوزی و همدردی با جان یک زن می توانستند احساسات و عواطف چند نفری را با خود حمل کنند، امروز که رئیس جمهور آمریکا و دشمنان ملت ایران هستند. آنها آشکارا از براندازی و تجزیه طلبی صحبت می کنند، دلیل آن برای همه تمام شده است.

حسینی تصریح کرد: کسانی که نظام اسلامی را به بهانه جان باختن یک نفر مقصر می دانستند و مدعی بودند که به نظر مخالفان اهمیتی نمی دهد، در حوادث اخیر نشان داده اند که با رفتارهای خلاف موازین و داعشی های خود به هیچ چیز پایبند نیستند. . به گفته آنها، این گروه به دنبال قیام و اعتصاب ملی بودند، اما مردم بلافاصله ماهیت واقعی آنها را فهمیدند و خطوط خود را شکافتند.

معاون رئیس جمهور گفت: اساتید و دانشگاهیان در مقطع کنونی موظفند با روشنگری و فعالیت بیشتر اسارت اذهان دشمنان را برگردانند و جوانان و جوانان را با بصیرت و تعقل در مسیر درست قرار دهند. مصمم است به عرصه آموزش و فرهنگ توجه جدی داشته باشد و نیروهای فرهیخته، متعهد و دغدغه مندی که در گذشته و در مواردی مانع جذب، بکارگیری و غلبه بر مشکلات آنها شده اند، باید پای کار بیایند. فضای دانشگاه و حوزه آموزشی کشور نیز باید به نفع آرمان ها و ارزش های مورد تاکید ملت ایران دگرگون شود.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سخنان یکی از اساتید سیاست خارجی دولت مردمی گفت: دولت تعامل گسترده و متوازن را با همه کشورهای جهان به ویژه با همسایگان آغاز کرده است و ما معتقدیم که دنیا آنقدر وسیع است که جمهوری اسلامی ایران منزوی نیست و میدان های زیادی دارد. برای فعالیت در عرصه های مختلف منطقه ای و بین المللی وجود دارد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر توجه دولت به اشتغال جوانان و تحصیلکردگان گفت: در 15 ماه گذشته بیش از 2000 صنعت تعطیل و نیمه تعطیل ایجاد شده است، مرکز در ریاست جمهوری ایجاد شده است. مجموعه ای برای بررسی مشکلات این گونه واحدها، همچنین پروژه های بزرگ صنعتی و معدنی در دستور کار دولت قرار دارد که می تواند در کنار توسعه شرکت های دانش بنیان فرصت های شغلی بسیاری را به همراه داشته باشد.

حسینی گفت: ریشه برخی مشکلات از آنجا ناشی می شود که در برخی مقاطع و مقاطع به دلیل غلبه تفکر لیبرالی، موانعی برای جذب نیروهای متعهد و انقلابی ایجاد می کند و حتی در برخی مواقع این گونه نیروها به حاشیه می روند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ماجرای فوت یک زن، برخی از چهره های سیاسی، هنری و ورزشی بدون اطلاع کافی ضمن ابراز تاسف و تاثر، اتهاماتی را به نظام وارد کرده اند. شورشیان زجر کشیده عذاب می‌کشیدند، سکوت می‌کردند و حتی وحشت خود را ابراز نمی‌کردند

معاون رئیس جمهور در پاسخ به صحبت های یکی از معلمان که به آموزش غربی در مهدکودک ها اشاره کرده بود، گفت: نباید ساده انگارانه به این گونه مسائل نگاه کرد. در دوره گذشته سعی در اجرای توصیه های غربی ها در حوزه آموزش و اجرای اسنادی مانند 2030 داشتند و بدون شک اجرای آن می تواند آسیب های زیادی به خانواده ها و فرهنگ کشور وارد کند.

حسینی در خصوص استفاده از ظرفیت های بانوان تصریح کرد: نظام اسلامی توجه ویژه ای به استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد.

وی خطاب به اساتید و دانشگاهیان تاکید کرد: انتظار می رود اساتید علاوه بر توجه به افزایش رشد و شتاب علمی کشور و همچنین ابهامات و ابهامات، در عرصه سیاسی و فرهنگی دانشگاه نیز حضور فعال داشته باشند. مسائلی که در اذهان جوانان و دانشجویان به وجود آمده است، پاسخگویی است نباید اجازه داد دشمنان با اخبار جعلی و جعلی فضای جامعه و کشور را تیره و تار کنند و در دل مردم و جوانان ناامیدی ایجاد کنند.

در این جلسه تعدادی از دانشگاهیان و اعضای کانون دانشگاهیان به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و سوالات خود در خصوص مشکلات روز جامعه و برنامه های دولت در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید