حجت الاسلام والمسلمین هادی قال: خیابان برای عبور مردم است و نباید با ایجاد ایستگاه نماز در وسط آن حق مردم را از بین ببریم/ وای بر ما اگر حقوق مردم را رعایت نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین هادی قال: خیابان برای عبور مردم است و نباید با ایجاد ایستگاه نماز در وسط آن حق مردم را از بین ببریم/ وای بر ما اگر حقوق مردم را رعایت نکنیم.

روز جدید : در حسینیه محبان الائمه (ع);

حجت الاسلام والمسلمین هادی قابلی در حسینیه محبان الائمه علیه السلام گفت: حق الناس فقط مالی نیست، حق حیات و کرامت نیز هست. این حق مردم است که وقتی می‌خواهیم از هیئت خارج شویم، اگر یکی از خانه‌های آن محل مریض دارد و می‌خواهد او را با ماشین به بیمارستان برساند، برای امام حسین (ع) جایگاه صلوات نگیرد. ) وسط خیابان.

حجت الاسلام والمسلمین هادی گابیل شب گذشته در حسینیه محبان الائمه(ع) اظهار داشت: امشب به یکی از موضوعات بسیار مهمی که در عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) دغدغه ایشان و یارانش بوده است، می پردازیم. و این بحث «اهمیت بخشش برای حقوق مردم است.

وی افزود: امام سجاد(ع) 54 حق را در یک کلمه بسیار بلند و گرانبها برای ما انسانها بیان می کند. این بیان امام با شرح و تفسیر امام سجاد علیه السلام کتابی شد. حضرت در این رساله ابتدا به حق الناس، حق وحدت اشاره می کند. بزرگترین حقوق برای ما انسانها حقوق خداوند متعال است. حق خدا که در قرآن هم آمده است، بندگی و اطاعت خداست و شریک نزد اوست.

حجت الاسلام والمسلمین می تواند ادامه دهد: تقریباً همه ما مسلمانان از شرک دینی به دور هستیم. شرک اعتقاد به این است که فقط خدا در این دنیا مؤثر نیست و دیگران هستند. در حالی که در عالم هستی اثری جز ذات وحدت خداوند وجود ندارد. اگر باور کنم که روزی ام دست خداست و حسین (علیه السلام) یا پیامبر (صلی الله علیه و آله) را دارم، شرک است. فقط رزق خود را از خدا بخواهیم و عبادت فقط برای خدا باشد.

فرمود: دعوت ما به ائمه اطهار علیهم السلام دعوت بزرگانی است که نزد خداوند عزت دارند. در نتیجه آنها را شفاعت می کنیم تا خداوند به احترام آنها ما را مورد رحمت قرار دهد. این خوب است زیرا در واقع نوعی شفاعت است. اما نمی توان باور کرد که پیامبر یا امامی به تنهایی کاری انجام دهد.

وی افزود: شرک دیگری نیز وجود دارد و آن شرک عملی است. متأسفانه، بسیاری از ما می‌توانیم گرفتار این نوع نابسامانی‌ها شویم. امام صادق (علیه السلام) شرک را برای ما شرح داد. حضرت فرمودند اگر در شبی تاریک در اتاقی باشی و پارچه سیاهی روی زمین باشد و مورچه سیاه کوچکی روی آن حرکت کند، دیدن آن تقریباً محال است. امام فرمود شرک این گونه وارد زندگی و اعمال شما می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اعمال ما اگر خالصانه برای خدا نباشد ارزشی ندارد. حقوق بشر متقابل است و ما باید به آن احترام بگذاریم. اگر آن را رعایت نکنیم، در روز قیامت وحشتناک باید پاسخگو باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در روایات پیامبر(ص) مردی را که به شهادت رسید، فقط به خاطر قرض سه درهم به یک یهودی برای جلب رضایت او، در درب بهشت ​​نگه داشتند. از اباعبدالله الحسین علیه السلام روایت شده که با من که حق الناس بر گردن اوست، با من وارد جنگ نشود. هیچ مردی نیست که دین به گردن داشته باشد و بمیرد مگر اینکه وارد آتش جهنم شود.

وی ادامه داد: حق مردم فقط مالی نیست، حق حیات و کرامت نیز هست. این حق مردم است که وقتی می‌خواهیم از هیئت خارج شویم، اگر یکی از خانه‌های آن محل مریض دارد و می‌خواهد او را با ماشین به بیمارستان برساند، برای امام حسین (ع) جایگاه صلوات نگیرد. ) وسط خیابان. چرا این کارو میکنند؟ خیابان برای عبور مردم است و نباید حق مردم تضییع شود. چگونه یک مغازه دار می تواند نیمی از پیاده رو را بگیرد تا زنان و کودکان مجبور شوند در کنار خیابان راه بروند؟ پارکینگ نامناسب نیز از حقوق بشر است. چه کسی به مردم اجازه داد 30 میلیارد تومان از بیت المال را برای ایجاد پیاده روی اربعین خرج کنند؟ خرج از جیب خودت اشکالی ندارد، نذر و حاجت از جیب خودت خیلی خوب است اما خرج از بیت المال کار درستی نیست.

وی ادامه داد: در عید غدیر امسال افرادی که جزو ادارات، سازمان ها، سازمان ها و شهرداری ها بودند در راهپیمایی شرکت کردند و از این طریق ترافیک ایجاد کردند و خطر ابتلا به کرونا را افزایش دادند و در پایان از راه اندازی موکب خوشحال شدند. برای گدیر با این کارها نباید حسین علیه السلام را آزار دهند. چون آنقدر دقیق بودند که در روز عاشورا می گفتند اگر یکی از یاران من حق الناس دارد اینجا بایستد و شادی کند که در پای من شهید شد، اول برود و حقی را ادا کند. از مردم. وای بر ما اگر حقوق مردم را رعایت نکنیم. باید دید عملا چقدر از امام حسین (ع) فاصله گرفته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید