حذف سریال سروش صحت از شبکه تماشا

حذف سریال سروش صحت از شبکه تماشا

روز جدید : نوبت به سروش صحت رسید که مثل عادل فردوسی پور از پخش محروم شود. خبرآنلاین توضیح داد که ماجرا از آنجا شروع می شود که سید عبدالجواد موسوی درباره برنامه کتاب باز می نویسد: سروش راست می گوید. سروش صحت دستگیر شده و باز هم به قول دوستان سروش صحت متهم به روشنفکری است و دوستانش می خواهند فردی مثل آقای یامین پور را جایگزین او کنند. من صحبت نمی کنم!» اما اگر همان اتهام احتمالی موسوی باشد. سروش صحت را به عنوان یک روشنفکر در نظر بگیرید، رضایان در سال 95 که امیرحسین صدیق مجری برنامه بود به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه ادعایی روشنفکرانه نیست و برای مخاطبان گسترده ساخته شده است. از همان ابتدا زمزمه هایی مبنی بر اعدام یامین پور به جای صحت شنیده شد و یامین پور در واکنش به این موضوع در توییتر نوشت: «این مزخرف است! من از طرفداران اجرای سروش هستم و به دنبال پخش مجدد «کتاباز» بودم. تهیه کننده اش هم تماس گرفت و گفت نمی دانم چه کسی این دروغ را به رسانه ها گفته است.

کتاب باز و بسته شد

مدیر شبکه نسیم در روزهای پایانی اردیبهشت دلیل تعطیلی برنامه «کتاب باز» با اجرای سروش صحت و همزمان بازگشت این برنامه به روی آنتن را تشریح کرد. محمدرضا هوشرو درباره علت تعطیلی کتاب باز با سروش صحت و بازگشت این برنامه به روی آنتن گفت: طبیعتا تمامی برندها و برنامه های پرمخاطب سازمان صدا و سیما برای حفظ و ارتقای آن برنامه ریزی شده است. شکل و محتوای آنها. «در فضای وب اتاق‌های فکری وجود دارند که به این فکر می‌کنند که چگونه شکل و محتوای برنامه را بهبود بخشند تا در این دوره جدید در سازمان کیفیت برنامه از نظر محتوایی بهتر و متفاوت باشد. این به دلیل آن است که برای هیچ یک از برندهای سازمان به خصوص برنامه کتاب باز در شبکه نسیم اتفاقی نیفتاده است. ، اتفاقاتی در سازمان صدا و سیما بر اساس دوره تحول محتوایی که در پیش داریم رخ داده است عمودی خوشرو همچنین درباره همکاری این شبکه با سروش صحت توضیح داد: این برنامه شامل مجموعه ای از عوامل است. آقای صحت نیز در چند فصل از برنامه حضور داشته و به شدت مشغول کار هستند و در حال حاضر در زمینه نمایش فعالیت می کنند. آنها سرمایه تلویزیون و سینما هستند و این از نظر حضور شخصی مشکلی ندارد. بلکه بحث بر سر شکل و محتوایی است که در آن تحقیق انجام می شود تا بتوانیم برنامه ای با کیفیت و محتوای غنی تر ایجاد کنیم. بر این اساس، تمامی ارکان برنامه نویسی در این بازتاب در اتاق فکر ارزیابی می شود که چگونه این برنامه می تواند بهتر از گذشته ادامه یابد.

واکنش سروش صحت چه بود؟

سروش صحت در صفحه اینستاگرامش که استوری هایش را منتشر کرده بود، استوری منتشر کرد که در آن پایان تلخش و عبارت «حالا واقعا وقتش نبود» را می توان واکنشی به حذف او از برنامه کتاب باز دانست. او نوشت: «در اول ماه مه درختان سبز و برگی شدند. برگ های جوان و تازه که سبز هستند اما سبز نیستند، بیشتر مغز پسته هستند. باد از روی شاخه ها می وزید و پرندگان از این شاخه به شاخه دیگر می پریدند. راننده تاکسی گفت: من عاشق ماه مه هستم. اردیبهشت از رانندگی خسته نمی شوم، بگو شانزده ساعت بشینم پشت فرمان، می نشینم. حق با راننده بود علاوه بر این، خیابان خالی بود و ترافیک وجود نداشت. راننده گفت: ببین، به این درختان نگاه کن، به این پرنده ها نگاه کن، سیر نمی شوی. تاکسی به شدت تکان خورد. راننده گفت: الان وقتش نبود.

سریال هم حذف شد

اما ظاهراً داستان فقط برای پایان دادن به کتاب باز نبود، همانطور که برخی از سایت‌ها مانند فرارو در روز پنجشنبه نوشتند: آنها این کار را کردند. علیرغم اطلاع رسانی گسترده از پخش سریال ساختمان پزشکان از شبکه تماشا، پخش این سریال به کارگردانی سروش صحت لغو شد و به گزارش زیرنویس شبکه تماشا، سریال «دردسرهای شیرین» جایگزین آن شد. به گزارش سینمادلی، هنوز دلیل این تغییر اعلام نشده است.

رئیس صدا و سیما چه توضیحی دارد؟

پیمان جبلی، مدیر رادیو و تلویزیون ایران درباره حذف برخی مجریان (از جمله سروش صحت) از تلویزیون توضیح داد. رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه این مراسم از تنگ کردن دایره مجریان تلویزیون و نامه های شنیده شده اخیر گفت: ایمان به فرهنگ و امانت مردم باز است، در هیچ گاه بسته نمی شود و نوشتن … بازتر است. «ما باید قدر همه توانمندی‌هایی را که به این اصول باور دارند، بدانیم و این دارایی‌ها را در سازمان نیز حفظ کنیم. وی ادامه داد: مورد خاصی که اشاره کردید به این معنا نیست که صدا و سیما سیاست تعلیق همکاری یا رد عناصر را دارد. هدف ما این است که کل جامعه و توانایی های آن را ببینیم و سعی کنیم از هر کسی که می تواند در این امر نقش داشته باشد محافظت و تقویت کنیم.”

دیدگاهتان را بنویسید