حذف نام قمری و اطلاعات فدراسیون دوچرخه سواری ایران در سایت UCI; خاکستر را با جاش پاک کن! / متخلفان پارویی; قابلمه ای که نباید برای دیگران بجوشد


زمان: 07:57
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836770

فدراسیون جهانی دوچرخه سواری نام رئیس سابق فدراسیون دوچرخه سواری ایران را حذف کرد اما اتفاقات جدیدی در پس این ماجرا در حال رخ دادن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از پایان دوره ریاست هسرو گماری بر فدراسیون دوچرخه سواری و برگزاری انتخابات در خرداد 1400، به دلیل عدم موافقت فدراسیون جهانی، هسرو گماری همچنان به عنوان رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران ثبت شده است. آن هم دو سال پس از پایان دوره ریاست قمری و اخیراً مشخص شد که وی به دلیل دوپینگ سازمان یافته در دوچرخه سواری ایران چهار سال محروم شده است و به همین دلیل نامش در سایت فدراسیون مقدس دوچرخه سواری تغییر نکرده است و عجیب به نظر می رسید.

رسول هاشم کندی، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری چندی پیش گفته بود که اتحادیه جهانی نامه‌ای مبنی بر محرومیت هوسرو گماری، رئیس سابق فدراسیون از هرگونه فعالیت دوچرخه سواری ارسال کرده است، بنابراین ایران باید از عدم فعالیت او اطمینان حاصل کند.

وی پس از انتشار این قمری گفت که اگر محروم بوده چرا هنوز نامش به عنوان رئیس فدراسیون در سایت اتحادیه جهانی آمده است؟ فدراسیون دوچرخه سواری همچنین با ارسال نامه ای به اتحادیه جهانی خواستار پایان دوره بیش از 2 ساله ریاست قمری و عدم مسئولیت مدیر محروم در فدراسیون دوچرخه سواری ایران شد و با توجه به اینکه قمری توسط قمری از نام خود محروم شده است. سایت را حذف کنید. بر این اساس با تعامل مسئولان ورزش ایران با فدراسیون جهانی، سرانجام نام خسرو قمری از روی سایت فدراسیون جهانی حذف شد. پیش از این خسرو گماری به عنوان رئیس و محسن سلگی به عنوان دبیر فدراسیون در سایت اتحادیه جهانی منتشر شده بود که هر دو نام حذف شدند.

اما لحظه عجیب و مشکوک حذف تمامی اطلاعات مربوط به فدراسیون دوچرخه سواری ایران در شبکه جهانی اینترنت است. اتحادیه جهانی در حال حاضر تمامی اطلاعات مربوط به فدراسیون ایران را حذف کرده است، در حالی که برای سایر کشورها نام رئیس، دبیر، آدرس فدراسیون و تلفن تماس وجود دارد، اما اطلاعاتی درباره ایران وجود ندارد.

اگرچه حذف نام رئیس سابق رد صلاحیت شده فدراسیون دوچرخه سواری واکنشی بدیهی و قابل انتظار از سوی فدراسیون جهانی به نظر می رسید، اما حذف تمامی اطلاعات ایران بسیار عجیب و مشکوک است. انگار هیچ سازمانی در ایران به نام فدراسیون دوچرخه سواری وجود ندارد! در این بین فدراسیون دوچرخه سواری ایران یکی از قدیمی ترین فدراسیون های ایران است که قدمت آن به 70 سال می رسد و حذف اطلاعات از فدراسیون دوچرخه سواری اشتباهی دست و پا گیر به نظر می رسد. FIA بود

فدراسیون دوچرخه سواری ایران باید در اسرع وقت با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی، این خطا را اصلاح کند تا اطلاعات فدراسیون دوچرخه سواری ایران مانند سایر فدراسیون ها در شبکه جهانی اینترنت ثبت شود.


b8ab118c 01ef 4e40 b5e1 35276d96b49e خبر خاکستری


* قایقرانان متخلف

در پی افشای محرومیت رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری و اظهارات عجیب وی، فدراسیون ایران خواستار حذف نام وی از سایت فدراسیون جهانی شده است. در نهایت اتفاقی که افتاد اما به نظر می رسد تیم متخلفان دور جدیدی از فعالیت ها را آغاز کرده اند تا به این راحتی ماجرا را به پایان نرسانند.

فدراسیون جهانی در نامه خود به فدراسیون دوچرخه سواری ایران به صراحت چهار بند را برای عدم تصویب اساسنامه ذکر کرده است. انجام شد و در اصل یکی از مواردی بود که دوپینگ را تشویق می کرد!

کمیسیون انضباطی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در نامه ای اعلام کرد که این فدراسیون برنامه ای به نام طرح سلامت را اجرا کرده اما بی نتیجه بوده و برخلاف گزارش ها، اسناد موجود نشان می دهد از زمانی که این طرح با فدراسیون دوچرخه سواری ایران آغاز شده است، در موارد مختلف و در مبارزه با دوپینگ، هدفمند عمل می کند.

در واقع یکی از دلایل اصلی این امر عدم تایید اساسنامه است FIA تاریخچه «طرح سلامت» در دوران ریاست جمهوری هسرو گماری است. در همین راستا از فدراسیون غربالگری آزمایش خون گرفته شد اما در آزمایشگاه هایی که زیر نظر وادا نبودند آزمایش دوپینگ گرفتند که مصداق بارز تخلف است. فدراسیون این کار را کرده است تا اگر ورزشکاری مشکوک به دوپینگ شد و علائم دوپینگ در بدنش مشاهده شد، هرگز به تیم ملی و مسابقات معتبر دعوت نشود. یعنی فدراسیون دوچرخه سواری برای جلوگیری از دوپینگ رقبای خود به صورت خصوصی و مخفیانه اقدام کرد و این ورزشکار بدون محرومیت از تیم ملی برای روشن شدن موضوع دوپینگ را ترک کرد!

این اتفاق اکنون بهانه ای شده است تا عوامل این برنامه با نقش قبر حوادث آن دوره مدعی شوند که در اجرای این طرح تنها نبوده اند و این طرح متناقض و تخلف آشکار تصمیمی جمعی بوده است. به همراه اعضای هیئت مدیره و کمیسیون فنی صورتجلسه این طرح جنجالی را امضا کردند. بنابراین، همه افراد در ارتکاب جرم دخالت دارند و بنابراین باید همه آنها را محروم کرد.

رسول هاشم کندی رئیس فعلی فدراسیون یکی از این افراد است و تیم متخلفان قبلی قصد دارند با پیش بردن این موضوع این موضوع را با لیدر فعلی حل کنند تا فدراسیون جهانی رهبر فعلی را نیز محروم کند. گفته می شود نامه های مشکوکی در این زمینه به فدراسیون جهانی ارسال شده تا افراد بیشتری را درگیر این پرونده کنند و رئیس سابق را از شریک محروم کنند. علیرغم اینکه این رفتار مغایر با منافع ملی کشور و البته دوچرخه سواری ایران است، باید از رئیس جمهور متخلف پرسید که این پروتکل ها در دوران ریاست جمهوری ایشان چگونه و با چه کیفیتی تنظیم شده و برای تایید آقای دکتر چگونه امضا جمع آوری شده است. اقدامات غیرقانونی رئیس جمهور به نظر می رسد پاسخ به این سوال کلیدی و روشن شدن این ماجرا می تواند این بن بست را باز کند و به وضوح مشخص کند که عوامل سازمان یافته دوپینگ و متخلفان اصلی چه کسانی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید