حسن روشن به شدت از وضعیت استقلال انتقاد کرده است

حسن روشن به شدت از وضعیت استقلال انتقاد کرده است

حسن روشن بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 1978 آرژانتین و مهاجم اسبق تیم استقلال در گفت و گو با خبرورزشی درباره دیدار امشب تیم ملی مقابل الجزایر و وضعیت نابسامان این تیم اظهار نظر کرد. کادر فنی استقلال:

نظرت در مورد بازی تیم ملی مقابل الجزایر چیست؟

الجزایر یک تیم فنی و فنی آفریقایی است، اما به اندازه تیم های بلوک اروپای شرقی قوی نیست. البته تیم الجزایر نسبت به سایر تیم های آفریقایی فنی تر است.

مقابل الجزایر بازی کردی؟

آره! زمانی که این تیم قهرمان آفریقا شد، ما به همراه تیم ایران به همراه آرژانتین و الجزایر مهمان جشن تولد 75 سالگی رئال مادرید بودیم و در یک تورنمنت چهارجانبه شرکت کردیم. مقابل الجزایر با تساوی مقابل هم به پایان رسید و در ضربات پنالتی تیم را بردیم. سپس یک بار در جام جهانی با این تیم بازی کردیم و تساوی 0-0 کردیم.

سبک فوتبال الجزایر را چگونه توصیف می کنید؟

این فوتبال مدرن آفریقاست. اما نمی توان آن را بازی خوبی برای تیم ملی دانست. چون ما از این بازی سودی نمی بریم.

اگر تیم ملی بازی نکند این دیدار چقدر به نفع ما خواهد بود؟

قطعا از هیچی بهتره چون بچه ها دور هم جمع می شوند و بازی می کنند. اما اگر فکر می کند بچه های تیم ملی دور هم جمع می شوند و بازی می کنند، می تواند با تیم ب یا ج ایران باشد. چرا تیم های باشگاهی منتخب خود را به عنوان تیم های B یا C تشکیل نمی دهیم؟ در این صورت بچه هایی که در تیم ملی ب حضور دارند تا توانایی های خود را به تیم الف ثابت کنند به زور با تیم اصلی روبرو می شوند و شاید بتوان نفرات تیم ب را به تیم الف اضافه کرد چرا باید برویم و بین المللی بازی کنیم. بازی با کشورهای دیگر؟ البته خوب هستند اما وقتی شرایط مهیا نباشد می توان این کار را کرد.

از وضعیت استقلال و بلاتکلیفی این تیم در بحث تعویض مجیدی خبر دارید؟

یه جایی خوندم که آجورلو گفته یه مربی بزرگ ایتالیایی میاریم! این طرز صحبت کردن خوب نیست. وقتی می گویید شاخص و کلاس اول، همین که اسمش را می آورید، مردم می روند و به نقطه آخر می رسند. بعد اگر نتیجه منفی در کارنامه او باشد، خودتان زیر سوال خواهید رفت.

با توجه به عدم جدایی مجیدی از دو هفته پیش، این تیم چقدر به سرمربی استقلال ضربه می زند؟

بدون شک به ضرر استقلال. چون بقیه تیم ها کارشان را شروع کرده اند و در حال جذب هستند اما استقلال همچنان به دنبال مربی است.

آیا می دانید یکی از اعضای هیئت مدیره اعلام کرد که 3 یا 4 بازیکن را برای حضور در این تیم برای استقلال در نظر دارد؟

بازیکنی که بدون نظر سرمربی منصوب نمی شود! خدا را شکر کمیته فنی ندارند. شاید این شورا بتواند رئیس جمهور هم انتخاب کند. وقتی کمیته فنی و سرمربی نبودند چطور رفتند و بازیکن را انتخاب کردند؟ اگر فردا بازیکن به شما صدمه نزند، چه کسی به هوادار پاسخ می دهد؟ قراردادهای میلیاردی این بازیکنان که از سرمربی آینده استقلال بی بهره هستند را چه کسی پرداخت می کند؟ اینها حرفه های بیهوده ای است که به مردم منتقل می شود.

با توجه به تجربه ای که در فوتبال امارات دارید، حضور فرهاد مجیدی در این کشور و میزان موفقیت احتمالی او چیست؟

فرهاد از زمانی که در امارات بازی می کرد، عقبه خوبی در آن کشور دارد. او برای باشگاه های نصر، الاهلی و العین فوتبال بازی می کرد و او را می شناسند و البته اینها ملاک در جمع بندی نیست.

فکر می‌کنی تا کی به او فرصت می‌دهد تا با تیمش نتیجه خوبی بگیرد؟

مدیران باشگاه اماراتی اغلب خوب هستند. مخصوصاً آنهایی که فوتبال را می فهمند. اما تیمی که مجیدی گرفت از آن دسته تیم هایی بود که همیشه از دسته دوم به دسته اول می آمد و به دسته پایین بازمی گشت. ریکوف همیشه گفته است تیمی که لیگ دسته دوم را برد و به لیگ یک رسید، تیم انتهای جدول رده بندی است. در واقع مجیدی قهرمان لیگ دوم امارات شد. اما در مجموع برای او آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم به هر آنچه که در امارات به دنبالش بوده است برسد.

دیدگاهتان را بنویسید