حضرت زینب(س) پرچمدار تحقق ارزش های اسلامی است/ قیام امام حسین(ع) اساس همه نهضت ها و قیام های آزادی خواهان جهان است.


ساعت: 12:23
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887856

حجت الاسلام داریوشی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) پرچمدار تحقق ارزش های اسلامی بود، گفت: در زمان غیبت امام عصر(عج)، زنان عاشق حضرت زینب(س) شما بودند. باید پیام آور پیام شهدای کربلا با حجاب و حیا باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علی درویشی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: ایام عاشورا، محرم و اربعین فرصتی برای شیعیان است که آیات و نهضت امام حسین(ع) را مرور کنند. (ص) زیرا هر آنچه از انقلاب ما در سال 1387 حاصل شد در واقع ادامه کربلا و قیام حسینی است.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) اساس همه نهضت ها و قیام های آزادی خواهان در جهان است افزود: انقلاب اسلامی ایران ریشه در واقعه عاشورا و الهام بخشی به انقلاب و نهضت امام دارد. (ره)، نهضت عاشورا و قیام امام. حسین(ع) چنان بود که نمونه شهدای انقلاب اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس شهدای دشت کربلا و نمونه مردم مقابله با دشمن و ایستادگی در برابر تحریم ها حادثه بود. عاشورا

نماینده ولی فقیه در ارتش لرستان تصریح کرد: آن روز دشمن لشکر امام حسین(ع) را تحریم آب کرد اما یاران امام حسین(ع) تسلیم نشدند و امروز شکل تحریم ها تغییر کرده است. و دشمن کسانی را که معتقد به راه فتح سیدالشهدا (ع) هستند هدف قرار می دهد و باید گفت که همه نقشه های ما از قیام عاشورا سرچشمه می گیرد و الگوی مقاومت شیعیان یمن در برابر ظالمان و دشمنان برگرفته از این است. نهضت عاشورا و درس بزرگ عاشورا استبداد ستیزی و مبارزه با ظالمان است که به حرکت پیشرو جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

خوجت الاسلام درویشی گفت: امروز بزرگترین عبرت عاشورا را باید در خرد مردم جستجو کرد، در آن زمان افرادی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و فریب دشمن را خوردند از همین پوچی بودند و عدم آگاهی از دشمن و توجه به این امر ضروری است و شناخت دشمن بسیار ضروری است زیرا اگر این را خوب بشناسیم می توانیم به خوبی در مقابل دشمن بایستیم.

وی با اشاره به نقش ولایت در واقعه عاشورا گفت: نهضت عاشورا می گوید باید با محوریت ولایت و فرماندهی ولی فقیه زمان در مقابل دشمن حرکت کرد، امروز حرکت در مسیر ولی فقیه انعکاس درس کربلاست که مقابله با دشمن پیروز است.

نماینده ولی فقیه در ارتش لرستان خاطرنشان کرد: برای خنثی سازی توطئه ها و سرکشی های دشمنان باید با صلابت ولایت و وحدت در محور ولایت حرکت کنیم تا به نتیجه برسیم.

حجت الاسلام درویشی حضرت زینب(س) را پرچمدار تحقق ارزش های اسلامی می داند و می افزاید: یکی دیگر از درس های بزرگ عاشورا توجه به ارزش های اسلامی است و حضرت زینب(س) پرچمدار آن است. این راه و زن مسلمان امروز باید از این بانو الگو بگیرند، بزرگوار باش، مروج حجاب و ارزش های دینی و اسلامی، همان ارزش هایی که شهدای کربلا برای حفظ آن جان خود را فدا کردند.

وی گفت: حضرت زینب(س) نهضت امام حسین(ع) را با حجاب، حیا و عفاف تشویق کردند و در زمان غیبت امام عصر(عج) بانوان محجبه و عفاف عاشقان حضرت زینب(س) را بشارت دهند. پیام شهدای کربلا بانویی باش که در واقعه کربلا با همه شیاطین روبرو شد و امروز عده ای تلاش می کنند حجاب را هدف قرار دهند اما با بصیرت می توان با همه روبرو شد و سعی کرد هدف قیام را به گوش امام حسین (ع) به نسل های بعدی برساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید