حضور بازیکنان خارجی کلاس والیبال آسیا را بالا برد


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839713

رئیس کمیته داوران بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا گفت: در مرحله مقدماتی مسابقات هیچ مشکلی از نظر داوری وجود نداشت و داوران قضاوت های خوب و رضایت بخشی داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمد شاهمیری درباره قضاوت در مسابقات مقدماتی باشگاه های مردان آسیا گفت: مسابقات مقدماتی به خوبی به پایان رسید و هیچ مشکلی در داوری و مشکلاتی که داوری را به حاشیه می برد، نداشتیم. وی ادامه داد: داوران قضاوت های خوب و رضایت بخشی داشتند، همچنین کادر داوری، داوران خط، دبیران و افرادی که با تیم داوری بین المللی همکاری می کردند خوب بودند و جا دارد از کمیسیون داوران فدراسیون والیبال که همکاری بسیار خوبی داشتند تشکر کنم.

وی با بیان اینکه قضاوت 4 مسابقه در روز سخت بود، بیان کرد: در بین 8 داور این دوره از مسابقات، دو داور از ایران و دو داور از عراق حضور داشتند که توافق را با مشکل مواجه کرد. خوشبختانه با کمک همکاران به این مرحله رسیده ایم. در دسترس بودن سیستم و فناوری نظارت تصویری نیز کمک زیادی به قضات کرده است. از کادر IT فدراسیون از جمله مرتضی افجه رئیس کمیسیون VIS با تشکر از مسابقاتی که در این چند روز به ما کمک کرد.

این داور بین المللی با تاکید بر اینکه داوری در مرحله یک چهارم نهایی دشوارتر خواهد بود، گفت: از این پس باید در بازی های داوری دقت بیشتری شود. در گفتگو با امیل جبور، رئیس کمیته کنترل، مقرر شد به کنفدراسیون آسیا گزارش شود که در چنین مسابقاتی که چهار تیم از دو کشور حضور دارند، از یک داور بی طرف دعوت شود تا هماهنگی داور تسهیل شود.

وی با ابراز امیدواری از حضور یک داور بی طرف در تیم داوری در سال های آینده، افزود: مسابقات از امروز در سطح بسیار بالایی رصد می شود. بازیکنان بزرگی در این مسابقات حضور دارند که توجه بیشتر داوران را می طلبد. همچنین یکی از لحظات خوب، حضور دو داور ایرانی (علیرضا قریب و وحید پورکاشیان) است که تا به امروز قضاوت های قابل قبول و بی رحمانه ای داشته اند.


* لحظات ‌ مقدمه: حضور بازیکنان خارجی کلاس والیبال آسیا را بالا برد

گلمرضا مومنی اولین مربی تیم والیبال پیکان با تحلیل کیفیت مرحله گروهی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا گفت: رقابت های باشگاه های مردان آسیا امسال متفاوت از سال های گذشته آغاز شد و حضور ستاره های خوب دنیا را داغتر کرد. . در تیم پیکان ستارگانی چون سعید معروف، سید محمد موسوی، والیبالیست های ایرانی که جزو بهترین های جهان هستند، در کنار اروین انگاپت و نیمیر عبدالعزیز که کانون توجه همه والیبال های دنیا هستند و سایمون، بهترین ها هستند. بازیکن خوب لیگ ایتالیا و پرین و دونوان در تیم مقاومت.شهداب که از بازیکنان سرشناسی هستند توجه والیبال جهان را به مسابقات تهران جلب کرد.

وی حضور بازیکنان سرشناس خارجی در کنار بازیکنان خوب ایرانی را نوید یک فینال جدید تمام ایرانی با حضور دو تیم برای قهرمانی پیکان و شهدااب دانست و افزود: امیدوارم فینال این مسابقات جنگ نیروها باشد. تفکر و تمامی مسابقات تاکتیکی و فنی.«برنده قطعا تیمی است که از توانایی هایش حداکثر استفاده را بکند.

مومنی مقدم با اشاره به حضور خود در تیم پیکان به عنوان مربی، افزود: ما علاقه زیادی به قهرمانی در جام باشگاه های مردان آسیا و نمایندگی آسیا در باشگاه های جهان داریم. با روی کار آمدن اتابش در راس باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان، تفکرات حرفه ای بر تیم پیکان حاکم شد و از حضور آنها این تیم پله پله بالا رفت و به فینال لیگ برتر رسید.

این مربی بین المللی والیبال ادامه داد: خیلی ها حضور بزرگان خارجی در تیم پیکان را باور نداشتند اما این امکان فراهم شد و کلاس والیبال آسیا بالا رفت. در سال های گذشته این مسابقات پر رونق نبود و با آمدن این بازیکنان، تیم شهداب نیز به سراغ جذب بازیکنان مورد نیاز رفت. سانتوری ژاپن بازیکنی مثل موزریسکی دارد که طلای المپیک را به دست آورد و حضور این همه بازیکن بازی ها را بسیار زیباتر کرد مخصوصا بازی سانتوری و پیکان که با نتیجه 3-1 به سود پیکان تمام شد و بازی پر تاکتیک و تاکتیکی بود. تکنیک.

وی در خصوص بازی پیکان مقابل سانتوری، سخت ترین حریف مرحله گروهی، گفت: بازیکنان کلیدی پیکان سعید معروف، انگپات، موسوی، نیمیر عبدالعزیز، حمزه زرینی، رضا حضرت پور و آرمین تشکری بسیار خوب بازی کردند و توانستند تغییر کنند. امتیاز به سود پیکان .

سرمربی تیم والیبال جوانان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تیم شهداب در گروه B نیز صدرنشین است، احتمالاً فینال تمام ایرانی داریم که امیدواریم باعث رشد والیبال کشورمان و افزایش علاقه مردم شود. به والیبال

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید