حضور قدرتمند فیلم ها در گیشه


به گزارش

خبرگزاری موج،


بررسی آمارهای رسمی ثبت شده در سامانه سمفا نسبت به فروش فیلم‌های در حال اکران نشان می‌دهد از بیستمین روز آبان تا پایان روز 26 همین ماه یعنی جمعه گذشته مجموعاً 912378 نفر از هموطنان برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در 18303 سانس سینما رفته‌اند که این تعداد از علاقمندان سینما مبلغ 369 میلیارد و 527 میلیون و 655 هزار ریال به گیشه‌ها واریز کرده‌اند.

این در حالی است که مقایسه تعداد مخاطبان سینماها در هفته یاد شده نسبت به یک هفته قبل‌تر یعنی سیزدهم تا بیستم آبان که 916810 نفر در 17760 سانس سینما رفته‌اند نشان می‌دهد اگرچه در این دوره شاهد رکوردشکنی‌ تعداد مخاطبان بوده‌ایم اما هفته پایان آبان مجموعاً 4432 نفر یعنی 0.4 درصد کمتر سینما رفته‌اند و منتقدان براین باورند که ورود تازه‌های اکران پاییزه به فهرست فیلم‌های روی پرده احتمالاً می‌تواند فرصتی تازه برای بهبود آمارها باشد.

 

چه‌خبر از تازه‌واردهای اکران

از سوی دیگر بررسی فیلم‌های درحال اکران نشان می‌دهد از ابتدای دومین ماه پاییز 1402 تا بیست هفتمین روز از همین ماه مجموعاً 7 فیلم جدید به نام‌های عامه‌پسند، گیج‌گاه، جنگل پرتقال، حدود 8 صبح، جوجه تیغی، سرهنگ‌ثریا و آهو به فهرست اکران سینماهای سراسر کشور افزوده شده که سهم ژانر اجتماعی در آنها بسیار پررنگ‌ است و برخی منتقدان براین باورند که با ورود این فیلم‌ها به فهرست اکران در آینده نسبت تعداد مخاطبان سینما‌ها در میان ژانر‌های کمدی و اجتماعی تناسب دستخوش تغییراتی معنادار خواهد گرفت.

به این ترتیب از ابتدای ماه تا پایان روز جمعه گذشته عملکرد انفرادی فیلم‌های یاد شده عبارت است از؛ آهو که از سومین روز آبان اکرانش آغاز شده تا دیروز مجموعا 4047 مخاطب به خود دیده و درآمدی معادل یک میلیارد و 787 میلیون و 175 هزار ریال داشته و جنگل پرتقال هم که از همین روز اکرانش آغاز شده توانسته 32075 مخاطب را به خود جذب کند تا درآمدی معادل 15 میلیارد و 69 میلیون و 45 هزار ریال در کارنامه داشته باشد.

اما «سرهنگ‌ثریا« که اکرانش از دهمین روز آبان آغاز شده تا جمعه گذشته مجموعا 20257 مخاطب و درآمدی معادل 8 میلیارد و 216 میلیون و 140 هزار ریال در کارنامه داشته و «گیج‌گاه» هم که نامش از دوازدهمین روز آبان به فهرست اکران سینما افزوده شد بعد از حدود پانزده روز اکران توانسته 155959 مخاطب و درآمد 68 میلیارد و 522 میلیون و 380 هزار ریالی داشته باشد.

در همین حال «عامه پسند» نیز اکرانش از هفدهمین روز آبان آغاز شد و تا روز گذشته مجموعاً 40979 بلیت فروخته تا درآمدی معادل 20 میلیارد و 666 میلیون ریالی داشته باشد و حدود 8 صبح که در همین روز کارش را آغاز کرده بعد تقریباً 10 روز اکران توانست 27975 مخاطب و درآمدی معادل 14 میلیارد و 4 میلیون و 775 هزار ریال دارد و در آخرین مورد یعنی آغاز به کار «جوجه‌تیغی» که از بیست و چهارمین روز آبان بوده نیز توانسته 18998 مخاطب و درآمد ده میلیارد و 455 میلیون و 250 هزار ریال داشته باشد.

 

عملکرد انفرادی فیلم‌های روی پرده

حالا اگر از عملکرد انفرادی فیلم‌هایی که اکران آنها از ابتدای آبان ماه آغاز شده بگذریم نوبت به بررسی عملکرد انفرادی فیلم‌های روی پرده به صورت کلی می‌رسد، اما واقعیت اینجاست که در نگاه اول و مقایسه سهم مخاطبان کل فیلم‌ها از مجموعه مخاطبان در دوره یاد شده یعنی 20 تا 26 آبان می‌بینیماز کل 22 فیلم ثبت شده در سامانه سمفا در این دوره 9 فیلم پرمخاطب جدول توانسته‌اند سهم 86.09 درصدی از کل مخاطبان را به خود اختصاص دهند و 13 فیلم باقی مانده سهمی معادل 13.91 درصدی از کل مخاطبان این دوره سینماهای سراسر کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

برهمین اساس فیلم «هتل» با سهم 52.01 درصدی یعنی تعداد 474574 نفر در 6303 سانس اکران و درآمد 200 میلیارد و 262 میلیون و 930 هزار ریال رتبه نخست را به خود اختصاص داده و به دنبال آن «بچه‌زرنگ» با سهم 16.24 درصدی از کل مخاطبان معادل 147850 بلیت فروخته شده برای 2937 سانس اکران  و درآمد 46 میلیارد و 769 میلیون و 970 هزار ریال جایگاه دوم را  در اختیار گرفت.

«فسیل» هم با سهم 9.98 درصدی از کل مخاطبان هفته مورد نظر معادل 91061 بلیت فروخته شده برای 1788 سانس و درآمد 36 میلیارد و 735 میلیون و 65 هزار ریال جایگاه سوم را در اختیار گرفت تا «گیج‌گاه» با سهم 4.91 درصدی از کل مخاطبان دوره یاد شده که معادل 44819 بلیت فروخته شده برای 1533 سانس اکران است درآمدی معادل 18میلیارد و 737 میلیون و 700 هزار ریال را تجربه کرد و جایگاه چهارم را به نام خود کرد.

اما «عامه‌پسند» با سهم 3.28 درصدی یعنی 29939 بلیت فروخته شده برای 1001 سانس اکران درآمدی معادل 14 میلیارد و 408 میلیون و 320 هزار ریال داشت و جایگاه پنجم را در اختیار گرفت و «نارگیل» با سهم 3.78 درصدی معادل 34396 بلیت فروخته شده برای 1008 سانس اکران و درآمد 12 میلیارد و 7 میلیون و 455 هزار ریالی جایگاه ششم را بنام خود کرد و «جوجه‌تیغی» هم 18988 مخاطب یعنی سهم 2.08 درصدی برای 461 سانس اکران توانست درآمدی معادل 10 میلیارد و 455 میلیون و 250 هزار ریال جایگاه هفتم را بنام خود کرد.

در همین حال «حدود 8 صبح» هم با فروش 20173 بلیت یعنی سهم 2.21 درصدی از کل مخاطبان برای 830 سانس توانست درآمد 9 میلیارد و 535 میلیون و 350 هزار ریالی را در کارنامه داشته باشد تا به جایگاه هشتم پرمخاطب‌های این هفته بسنده کرده باشد و نهمین جایگاه هم با فروش 20938 بلیت یعنی سهم 2.29 درصدی از کل مخاطبان دوره مورد نظر برای 742 سانس و درآمد 8 میلیارد و 893 میلیون و 410 هزار ریالی به شهر «هرت» رسید.

«جنگل پرتقال» هم با فروش 8513 بلیت برای 448 سانس اکران و درآمد 3 میلیارد و 983 میلیون و 940 هزار ریالی به جایگاه دهم رسید و «سرهنگ‌ثریا» با فروش 9554 بلیت برای 756 سانس درآمدی معادل 3 میلیارد و 740 میلیون و 65 هزار ریال به جایگاه یازدهم بسنده کرد و جایگاه یازدهم پرمخاطب‌های هفته مورد نظر هم به محصول مشترک ایران و ترکیه یا همان فیلم هولیا با فروش 3777 بلیت فروخته شده برای 291 سانس اکران و درآمد یک میلیارد 544 میلیون و 65 هزار ریال رسید.

سیزدهمین رتبطه هم به «اخت‌الرضا» با فروش 4380 بلیت برای 154 سانس و درآمدی معادل یک میلیارد و 304 میلیون و 460 هزار ریال رسید و «ستاره‌بازی» محصول مشترک ایران و آمریکا هم با فروش 1053 بلیت برای 12 سانس و درآمد 524 میلیون و 850 هزار ریال به جایگاه چهاردهم بسنده کرد.

اما «آهو» در همین دوره توانست نظر 715 مخاطب برای 70 سانس را به خود جلب کند تا با درآمد 312 میلیون و 725 هزار ریالی به جایگاه پانزدهم رسیده و شانزدهمین جایگاه هم به «باباسیبیلو» با فروش 1350 بلیت برای 5 سانس و درآمد 227 میلیون و 600 هزار ریال رسید و شماره 10 با فروش 70 بلیت برای 15 سانس و درامد 31 میلیون و 425 هزار ریال به جایگاه هفدم بسنده کرد.

این  درحالی است که «ارثیه فامیلی» با فروش 102بلیت برای 2 سانس و درآمد 24 میلیون و 675 هزار ریالی به جایگاه هجدهم رسید و زنبور کارگر با 90 بلیت فروخته شده برای 10 سانس اکران درآمدی معادل 23 میلیون و 725 هزار ریال به جایگاه نوزدهم رسید تا «آهنگ دونفره» با فروش 13 بلیت برای 2 سانس و درآمد 2 میلیون و 275 هزار ریال جایگاه بیستم را در اختیار گیرد و «مصلحت» هم با فروش 12 بلیت برای یک سانس درآمدی معادل 2 میلیون و 100 هزار ریال داشت تا جایگاه بیست و یکم را به نام خود کرده باشد.

اما «بی‌مادر» با فروش تنها یک بلیت برای یک سانس درآمدی معادل 300 هزار ریال داشت تا به این ترتیب جایگاه بیست و دوم یعنی آخرین رتبه از پرمخاطب‌های هفته گذشته را به نام خود کرده باشد.



آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید