حضور 99 شرکت دانش بنیان پذیرفته شده در پارک علم و فناوری استان زنجان / درآمد 70 میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان استان در شش ماهه جاری


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917890

رئیس پارک علم و فناوری زنجان با بیان اینکه پارک علم و فناوری زنجان دارای 99 شرکت دانش بنیان پذیرفته شده است، گفت: امسال برای 425 نفر اشتغالزایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; امروز به مناسبت هفته علم و فناوری نشست خبری سه جانبه رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، رئیس پارک علم و فناوری پایه و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه زنجان برگزار شد.

در این نشست علی آذر پهند رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان اظهار داشت: در هفته پژوهش نمایشگاه فن بازار با همکاری 20 پژوهشکده استان از 14 تا 16 آذر برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف برپایی نمایشگاه در فضایی صمیمی تر بود، افزود: 50 غرفه در این نمایشگاه حضور داشتند و جدای از برگزاری نمایشگاه و ارائه دستاوردها،

دو غرفه برتر و 4 فناوری برتر انتخاب شدند و این 4 فناوری برتر از پارک علم و فناوری استان و مرکز رشد دانشگاه علوم پایه بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه دو کتاب میراث فرهنگی نیز در نمایشگاه فن بازار استان عرضه شد، تصریح کرد: پنج شرکت برتر داوطلب نیز در بیست و هفتمین نمایشگاه فن بازار کشور در تهران در هفته جاری شرکت کردند.

وی ادامه داد: سه تفاهم نامه سرمایه گذاری با سه شرکت مذکور از استان زنجان منعقد شده است.

آذرپیوند با بیان اینکه تمامی بوستان های استان در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: بنا به انتخاب برگزارکنندگان نمایشگاه; غرفه پارک علم و فناوری زنجان به عنوان سومین پارک برتر و پارک علم پایه استان به عنوان پنجمین غرفه برتر انتخاب شدند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان اینکه از تعداد نمایشگاه استقبال نمی کنیم، اذعان داشت: نمایشگاه های استانی باید لغو و در نمایشگاه ملی ادغام شود تا عملکرد بهتری داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه 5 شرکت شرکت کننده در نمایشگاه سراسری هفته گذشته در نمایشگاه استانی شرکت نکردند، گفت: زیرا باعث فرسودگی شرکت کنندگان و بی انگیزگی برای حضور در نمایشگاه ملی شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرفدار برگزاری رویدادهای استارتاپی در استان هستیم، اذعان داشت: به دلیل اینکه این رویداد هدفمند است و نشان دهنده امکانات دانش آموزان و معلمان در حوزه های مختلف است. اما در دانشگاه زنجان پتانسیل زیادی در زمینه کشاورزی وجود دارد که اگر مربوط به سرمایه گذاری باشد که در پایانه صادرات محصولات کشاورزی انجام می شود برای فعالان این صنعت بسیار مفید خواهد بود.

آذر تذان با اشاره به اینکه یک واقعیتی که باید تشخیص داد این است که نمایشگاه استانی صرفا یک نمایشگاه است و حالت تبلیغاتی دارد، گفت: اما نمایشگاهی که در تهران برگزار می شود در سطح بسیار بالایی برگزار می شود و امسال استان زنجان موفق شد موفق شوید، به بالای 60 درصد برسید.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه در نمایشگاه تهران پارک علم و فناوری استان 150 میلیون تومان و تنها برای غرفه پنج شرکت بزرگ 95 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: شاید اگر این سه قرارداد با این شرکت ها بسته می شد.» برای استان خوب نیست.

رئیس پارک علم و فناوری زنجان گفت: بر اساس مقررات این پارک باید 20 هکتار زمین در بهترین نقطه شهر و نزدیک به مراکز دانشگاهی داشته باشد اما در زنجان محقق نشده است و پارک زنجان 16.5 ارائه شده است. هکتار زمین در اراضی گرد داغ که قرار است به شهر اضافه شود.

وی ادامه داد: زمینی به مساحت 1.5 هکتار از اراضی ارتش نیز در اختیار بوستان ولایت قرار گرفت اما به این موضوع اکتفا نکردیم و با توجه به سیاست موجود از ایجاد مراکز مشترک در مکان هایی که نیاز است استفاده کردیم. فضا.

آذر تذان با بیان اینکه با اداره کل ورزش و جوانان پیگیر راه اندازی کارخانه نوآوری در استان زنجان هستیم، گفت: راه اندازی سه مرکز نوآوری را در نظر گرفته ایم که یکی از آنها با همکاری فنی و حرفه ای و دومین مرکز نوآوری است. با همکاری بخش خصوصی در این زمینه صادرات محصولات کشاورزی و مرکز سوم با همکاری شبکه بهداشت و درمان «شبیه سازان پزشکی» ایجاد می شود که از حمایت های لازم یک معاون پژوهشی در تمامی این زمینه ها برخوردار خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری زنجان گفت: احداث سه خانه خلاق شامل خانه خلاق بانوان، خانه خلاق جوانان و خانه صنایع دستی خلاق از برنامه های پارک علم و فناوری و در دو ماه آینده است. ، اتفاقات خوبی در این حوزه در استان خواهد افتاد.

آذر تذان درباره بودجه پارک علم و فناوری زنجان نیز یادآور شد: پارک استان کمترین بودجه را دارد و بودجه استان همچنان حدود 5 میلیارد تومان است که مبلغی از آن صرف حقوق کارکنان و مابقی صرف دانش می شود. شرکت های ایجاد و ارائه تسهیلات. اما برای سال آینده رایزنی ها انجام شده و نمایندگان قول های خوبی برای افزایش بودجه پارک داده اند.

وی تاکید کرد: حق دریافت اعتبار پارک علم و فناوری زنجان 25 تا 30 میلیارد تومان است اما تا رسیدن به این میزان راه زیادی وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان درآمد حسابرسی شده شرکت های مستقر در پارک استان در شش ماهه اول را 60 تا 70 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری شرکت های پارک در سال جاری 40 میلیارد تومان است.

آذر تذان با اشاره به اینکه امسال برای 425 نفر توسط پارک علم و فناوری استان ایجاد شده است، گفت: استان زنجان با 93 شرکت در رتبه سیزدهم کشور قرار دارد اما در این شرایط بی عدالتی در تخصیص اعتبارات به مردم وجود دارد. استان.

وی در خصوص شرکت های پیشرو در پارک نیز گفت: پورتال ملی صدور مجوز کشور توسط شرکتی مستقر در پارک علم و فناوری استان زنجان انجام شد. با این حال، یک شرکت پیشرو در تولید اکسید روی دارویی نیز وجود دارد که در پارک استان واقع شده و جزو شرکت های پیشرو در کشور است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارک استان دارای 99 شرکت پذیرفته شده است که با تمام امکاناتی که در اختیار دارد در پارک فعالیت می کنند، گفت: اما میزان پذیرش شرکت ها در استان 20 درصد است و از هر 5 شرکت، یک شرکت پذیرفته می شود، اما سعی می کنیم عمر شرکت های پذیرفته شده را تلف نکنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته وضعیت صندوق خوب نبود و صندوق معلقی به اینجانب واگذار شد، گفت: اما پس از مدت کوتاهی 15 سرمایه گذار از استان جذب کردیم و سرمایه صندوق را از 3 افزایش دادیم. میلیارد تومان تا 25 میلیارد تومان.

وی با اشاره به سرمایه صندوق نیز خاطرنشان کرد: در صورت اجرایی شدن تغییرات و جابه جایی ها طبق مصوبه موجود 15 میلیارد تومان نیز به پارک ولایت اختصاص می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید