حقوق بشر آمریکایی بهانه ای برای پیگیری منافع استکباری است


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879175

این تحلیلگر سیاسی گفت: حقوق بشر آمریکایی بهانه ای برای پیگیری منافع استکباری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان عباسی، تحلیلگر سیاسی به نقل از ایلام بیدار، گفت: تاریخ رویدادهای بین المللی نشان می دهد که آمریکا نه تنها حقوق ملت های دیگر، بلکه حقوق بشر آمریکا را برای خود مردم آمریکا نقض می کند. به طرز مسخره ای سرگرم کننده است.

وی گفت: اینکه آمریکایی ها در مقابل بسیاری از اتفاقات در جایگاه مدافع حقوق بشر قرار می گیرند فقط یک بیانیه است اما در عمل خلاف آن ثابت شده است و حقوق بشر آمریکایی تنها یک ژست سیاسی و ابزاری برای حفظ منافع باقی مانده است. . و تسلط بر این کشور اتفاق افتاده است. حوادث بزرگی مانند اشغال افغانستان و عراق و سایر فجایع انسانی مانند شلیک موشک از زیردریایی آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران و شهادت بیش از 290 مظلوم ایران و هزاران نفر جنایات دیگر در سراسر جهان. او این را اعتراف می کند.

عباسی افزود: آمریکا حقوق بشر را دستاویز و ابزاری برای رسیدن به اهداف خود، تسلط بر سرنوشت ملت ها و اعمال انواع فشارها بر مخالفان خود قرار داده است.


وی گفت: «حقوق بشر از دیرباز وجود داشته است و غرب آنچه را که مردم در سراسر جهان به آن نیاز دارند داده است تا جهان را تابعیت و تابعیت خود قرار دهند و به آنچه به نفع آنها است اولویت دهند». حقوق بشر آمریکایی صریحاً این واقعیت را تصدیق می کند که دولت های آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان بر اساس ترجیحات و منافع سیاسی موضع می گیرند و بدون توجه به اصول فرهنگی و اجتماعی حاکم بر کشورهای قاره های مختلف، قوانین وضع می کنند.


این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکا مدعی پایبندی به اجرای حقوق بشر در سطح جهان است که آشکارا نسبت به نقض گسترده حقوق بشر توسط متحدان خود بی تفاوت بوده و حتی بی رحمانه از اقدامات آنها حمایت می کند و در این زمینه آمریکا می تواند به این موضوع اشاره کند. وی به اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی دقیق موضع آمریکا در قبال حقوق بشر به وضوح موید این واقعیت است که دولت آمریکا بر اساس ترجیحات و منافع سیاسی نسبت به وضعیت حقوق بشر در جهان موضع می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید