حل معضلات اجتماعی کشور با ورود دانشگاه ها محقق می شود


ساعت: 16:56
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836419

فرحی گفت: برای حل مشکلات اجتماعی کشور، دانشگاه ها باید سهم خود را در حل معضلات اجتماعی ایفا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات فناوری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه نیشابور گفت:

مرتضی فرحی افزود: دانشگاه تا به امروز تنها به فکر آموزش و پژوهش است و نقش دانشگاه را جز تربیت مدیران موثر و خلاق برای حل مشکلات جامعه نمی توان دید. به همین دلیل با کمک وزارت علوم و نمایندگان مجلس تصمیم گرفتیم که دانشگاه وارد بطن جامعه شود.

وی ادامه داد: از این رو دانشگاه باید هر سال تنها یک مشکل را شناسایی کند تا دانشگاه به مشکلات زیرساختی وارد شود و نقش خود را در حل معضلات اجتماعی ایفا کند.

فرحی بیان کرد: در این مدت باید اولویت پرداختن به مسائل هویتی و فرهنگی باشد و دانشگاه بر دانشگاه اسلامی متمرکز شود.

معاون وزیر علوم گفت: زمانی که وزارت علوم را از دولت قبل تحویل گرفتیم، دانشگاه با تاج و تعلیق آموزش مواجه بود و کل فضای آموزشی و فرهنگی بسته بود، بنابراین کمتر رئیسی را منصوب می کردیم که این کار را انجام دهد. مسئولیت نپذیر.»

وی تصریح کرد: دانشگاه های آموزش عمومی بالغ بر 30 میلیارد و شهرستان ها با بیش از 14 میلیارد بدهی به مسئولان واگذار شده است. بنابراین مسئولان این دوره باید تلاش کنند.

فرحی گفت: در بودجه هزار و 400 محل تامین مالی، اموال فروخته شده و بحث مقایسه با هیات اجرایی مطرح نشده است، بنابراین روسای دانشگاه باید از طریق بودجه های تخصیصی این موارد را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم بودجه قابل توجهی را برای تجهیز آزمایشگاه دانشگاه نیشابور اختصاص می دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود شهرهای صنعتی در نیشابور در تلاش هستیم در کنار رشته های علوم انسانی رشته های فنی را در دانشگاه نیشابور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید