حمایت از شورای نگهبان، حمایت از نظام است/ مهمترین رسالت شورای نگهبان پاسداری از اسلام نظام است.


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883731

گروه های عباسی امام جمعه فاریاب با اشاره به اینکه هجمه های شورای نگهبان هیچ تاثیری بر عملکرد این نهاد مقدس نداشته است، گفت: باید تا جایی که می توانیم این نهاد را تقویت و حمایت کنیم. زیرا حمایت از شورای نگهبان، حمایت از نظام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; امروز پنجم تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان است. این نهاد یکی از نهادهای نظارتی جمهوری اسلامی ایران است و کلیه مصوبات شورای اسلامی قبل از لازم الاجرا شدن باید مورد بررسی شورای نگهبان قرار گیرد تا از مغایرت با شرع و قانون اساسی جلوگیری شود. احراز صلاحیت نامزدهای کلیه انتخابات کشوری به استثنای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در حیطه وظایف این هیئت می باشد. این شورا متشکل از دوازده نفر است که شش نفر از این دوازده نفر فقیهانی هستند که با حکم رهبری منصوب و عزل می شوند و شش نفر بقیه حقوقدانانی هستند که با معرفی رئیس قوه قضائیه و رای اعضای یک قوه انتخاب می شوند. شورای اسلامی.

گروه حجت الاسلام والمسلمین عباسی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: با درایت امام خمینی (ره) راهکارهایی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کردند تا دشمنان نتوانند به ما حمله کنند که تأسیس و تأسیس شورای نگهبان از جمله این راهکارها بود.

امام جمعه شهرک فاریاب با تاکید بر اینکه شورای نگهبان اجازه نمی دهد نظام به بیراهه برود، گفت: به ویژه در ایام انتخابات مشاهده شد که دشمن نسبت به این نهاد مقدس حساسیت فوق العاده ای از خود نشان داده و درصدد زیر سوال بردن این نهاد است. دور

حمایت شورای نگهبان پشتوانه نظام است

وی افزود: شورای نگهبان از اول انقلاب تاکنون در زمینه تایید نمایندگان مجلس، کاندیداهای ریاست جمهوری و… موفق بوده است و اگر این نهاد وجود نداشت و نامزدها از فیلتر نگهبان عبور نمی کردند. شورا، قطعاً وضعیت فعلی را نداشتیم و افراد نالایق وارد سیستم می شدند

گروهی با اشاره به اینکه هجمه ها به شورای نگهبان تاثیری در عملکرد این نهاد مقدس نداشته است، ابراز داشتند: باید در حد توان این نهاد را تقویت و حمایت کنیم. زیرا حمایت از شورای نگهبان، حمایت از نظام است.

امام جمعه شهر فاریاب تصریح کرد: تمامی مصوباتی که مربوط به شورای نگهبان است از نظر شرعی و قانون مورد توجه قرار می گیرد و تمام تلاش این نهاد اجرای دستور اسلام و قرآن است. یک در یک سیستم

مهمترین رسالت شورای نگهبان پاسداری از اسلام نظام است

خوجت الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: پنجم تیر مصادف با سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس دو اصل خدامحوری و مردم گرایی است که بدون آن نه مشروعیت دارد و نه مقبولیت.

امام جمعه شهرک رودبار جنوب افزود: آنچه ضامن پوپولیسم این نظام است رجوع به آرای عمومی و برگزاری انتخابات مختلف است، آنچه خدامحوری نظام را تثبیت می کند وجود شورای نگهبان است که مهمترین رسالت دفاع از اسلام نظام، دفاع از قانون اساسی و نظارت بر انتخابات است.

وی تصریح کرد: بر اساس اصل چهارم قانون اساسی، کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی و سیاسی باید بر اساس موازین اسلامی باشد و تشخیص این امر بر عهده شورای نگهبان است. انطباق مصوبات شورا بر اساس اصل 91، مسئولیت اسلام بر عهده شورای نگهبان است.

ایجاد شورای نگهبان یکی از خواسته های امام بود

افشار منش تصریح کرد: در طول عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقش شورای نگهبان به ویژه قطع دست افراد تأثیرگذار بر ارکان نظام بر همگان شناخته شده است.

امام جمعه شهرک رودبار جنوب تصریح کرد: تشکیل شورای نگهبان یکی از خواسته های قلبی امام بود که پس از انقلاب اسلامی و عبرت گرفتن از باب مشروطیت جزء اصول لاینفک قانون اساسی شد.

وی تصریح کرد: در نتیجه وضعیت ملت و رهنمودهای رهبری و عنایت الهی، امروز خداوند برکات فراوانی را نصیب نظام کرده، نعمت نشستن اسلام بر مسند قدرت، نعمت استقلال، نعمت آزادی، نعمت آزادی، نعمت اقتدار بین المللی، نعمت رویکرد عمومی به اصولگرایی، برکت عزم راسخ ملت برای تحمل، نعمت همراهی قوای سه گانه.

افشار منش خاطرنشان کرد: اگر این نهاد ارزشی نداشت، کسانی که به اسلام، نظام، مرجعیت قانونی و قانون اساسی اهمیت نمی دادند، تحولاتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد می کردند که تحولات گسترده آن را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید