حمایت از 3 هزار خانواده زندانیان یزد / کمک 7 میلیاردی به خانواده های تحت پوشش


زمان: 08:32 ساعت
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842467

هادزاده، دادستان کل استان یزد با بیان اینکه برخی از جرایم در استان یزد توسط خانواده های زندانیان صورت گرفته است، گفت: مشکلات موجود دامنه انجمن ها را افزایش داده و هم اکنون بیش از 3000 خانواده زندانیان تحت حمایت انجمن های مسئول هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا حدادزاده دادستان کل استان یزد یکشنبه شب در همایش حمایت از خانواده زندانیان با اشاره به فعالیت سه گروه حمایتی در حوزه زندانها گفت: بنیاد تعاون زندانها متولی امور زندانیان است. انتقال بدهی شغلی بدهکاران مالی و انجمن حمایت از زندانیان مسئولیت حمایت ویژه از خانواده زندانیان و خود زندانیان را بر عهده دارند.

دادستان یزد با تاکید بر فلسفه رونق انجمن ها و دادستانی بر فعالیت آن ها افزود: بحث زندانیان و خانواده های آنان همواره یکی از چالش های بزرگ است. بر اساس آموزه های دینی باید از خانواده آنها به ویژه نیازمندان حمایت کرد.

وی گفت: این رویکرد مهم از سوی قوه قضائیه دنبال شده و شرایط و اتفاقات نامطلوب جامعه نشان داده است که خانواده زندانیان منشأ بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی هستند.

هادزادزاده با بیان اینکه برخی از جرایم استان یزد توسط خانواده زندانیان انجام شده است، گفت: جوان نباشید و 750 خانواده در شهر یزد شناسایی شده اند.

دادستان یزد افزود: منابع درآمدی انجمن های متولی این امر بخشی از خیرین و بخشی از منابع درآمد دائمی انجمن حمایت از زندانیان است.

هادزادزاده منابع درآمدی انجمن را پارکینگ عدالت، استخر عدالت، مدرسه میزان و … عنوان کرد و بر موضوع تقویت منابع درآمد ثابت تاکید کرد و گفت: کل کمک های نقدی و غیرنقدی است. حمایت از خانواده زندانیان ادامه دارد سالیانه بالغ بر 7 میلیارد تن می باشد که این امر بسیار مهم بود.

وی آزادی چند زندانی، تهیه بسته های معیشتی، پرداخت برخی از هزینه های ضروری خانواده های زندانیان و… را از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد و تاکید کرد: در بحث حمایت از خانواده زندانیان، شناسایی بسیار دقیقی انجام شد دستیاران زیادی در این زمینه نیز استفاده شده است.

دادستان یزد به کمک های غیرنقدی در این زمینه اشاره کرد و گفت: این کمک ها شامل کمک های حقوقی، بررسی وضعیت زندانیان در خصوص انتقال زندانیان، مشاوره و مددکاری است.

حدادزاده با اشاره به انتقال زندانیان و اتباع غیر مقیم افزود: در پی اقدامات بعدی با وزارت امور خارجه، حدود 300 زندانی تبعه کشور به کشورهای متبوع خود منتقل شدند.

وی فروش صنایع دستی به زندانیان را موضوع مهمی دانست و گفت: درآمد اکثر خانواده های زندانیان از فروش صنایع دستی به زندانیان تامین می شود و بحث فروش این صنایع دستی بسیار حائز اهمیت است.

دادستان یزد گفت: دادسرا و زندان رویکرد حمایتی نسبت به زندانیان جرایم سنگین ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید