حمایت جدی دولت از شرکت های دانش بنیان


ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818726

رئیسی بیان کرد: ظرفیت های زیادی در کشور وجود دارد که در کنار خرد، علم و دانش به آنها ارزش داده می شود و خام فروشی با تکیه بر دانش بنیان به حداقل ممکن رسیده است، بنابراین دولت بر حمایت قوی از شرکت های مبتنی بر تکیه دارد. در زمینه دانش و اشتغالزایی.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد، اظهار داشت: اعتقاد بر این است که آنچه رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار اعلام می کنند نیاز جدی کشور است که در قالب یک شعار.» در واقع دستور کار همه دستگاه های کشور است.

وی افزود: امروز تولید محوری ترین نیاز کشور است و بسیاری از مشکلات ایران از جمله بیکاری با حمایت از تولید حل می شود و اقتصاد مقاومتی، استقلال سیاسی و اقتصادی در کشور با تولید امکان پذیر است و عزت ملی در گرو است. تولید و موانع تولید باید برداشته شود.

رئیس جمهور گفت: تولید باید مبتنی بر علم و دانش باشد، دانش باید برای تولید ثروت و ارزش افزوده افزایش یابد و اقتصاد می تواند اقتصاد پایداری باشد تا تکانه های منطقه و جهان بر اقتصاد تاثیر نگذارد و بی ثباتی ایجاد کند. “

رییسی افزود: تکانه ها نباید به گونه ای اقتصاد را به حرکت درآورد که فعالان اقتصادی احساس بی ثباتی کنند، ظرفیت های زیادی در کشور وجود دارد که اگر با دانش دقیق در مسیر درست استفاده شود، بسیاری از موانع و مشکلات برطرف می شود.

وی ادامه داد: مطالبات دولت از شرکت ها باید پرداخت شود و دولت خوبی داشته باشیم به همین دلیل در جلسات دولت بر پرداخت مطالبات تاکید شد.

وی افزود: ارائه تسهیلات کم بهره به شرکت ها و حمایت های حقوقی، قضایی و مالی از شرکت های دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرد و باید تحولی در این زمینه ایجاد شود که اولین گام در این زمینه رویکرد شناختی است. .


نیاز به تغییر در فرآیندها

رئیس‌جمهور گفت: باید در بخش فرآیندی تحول ایجاد شود، صدور مجوز و مکان برای شرکت‌های تولیدی علم‌بنیان، املاک و مستغلات بدون کاربری دولتی در استان و کشور تسریع شود تا برای کارهای تولیدی استفاده شود. این موضوع باعث ایجاد اشتغال و نگرانی می شود.

رییسی افزود: اموال مازاد دولتی در کشور کم نیست، بنابراین این اموال باید شناسایی و توسط شرکت های دانش بنیان اقتصادی برای ایجاد استقلال اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به تشویق دستگاه‌های دولتی برای برون‌سپاری پروژه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان، ادامه داد: تمرکززدایی از کشاورزی و صنایع غذایی از ضروریات خراسان رضوی و گلمیه خراسان است و فکر و خلاقیت محدود به مراکز استان‌ها نمی‌شود، بلکه وجود دارد. افراد خلاق بسیاری در شهرستان ها حوزه علمیه خراسان روشنفکرانی داریم که دیدگاه فقهی دارند.

رئیس‌جمهور گفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به تغییرات فرآیندی است، فرآیندهای کشور باید تجدید شود و دستگاه‌های مختلف باید از نوآوران حمایت کنند، چرا که دولت از این مهم حمایت می‌کند و همه دستگاه‌ها و مدیران باید فرآیندها را بازنگری کنند.

رییس افزود: محور تحول در دولت عدالت است که نیازمند توزیع عادلانه بودجه و امکانات است و باید بر اساس سند تخصیص زمین برای تخصیص بودجه اقدام شود.

وی ادامه داد: در برخی استان ها مانند خراسان رضوی پارک های علم و فناوری متعددی وجود دارد که باید مرکزی با مکانیزم نوع مدیریت در آن ها وجود داشته باشد و بتوان امکانات را جذب و توزیع عادلانه کرد، همچنین باید نوآوری باشد. حمایت صندوق از شرکت های دانش بنیان و این فرصت در سال جاری افزایش می یابد.

رئیس جمهور با اشاره به پیوند تنگاتنگ شرکت های دانش بنیان و املاک صنعتی افزود: با میدان دادن به جوانان در عرصه های مختلف آسیبی نخواهیم زد. مثل فانوس دریایی».

رییسی افزود: با توجه به وجود این همه توانمندی ها و فرهیختگان در مشهد و خراسان رضوی نباید شاهد بیکاری و فقر باشیم و با تقویت فعالیت های مردمی مبتنی بر دانش هیچ مشکل لاینحلی وجود نخواهد داشت و دولت نیز امکانات لازم را خواهد داشت. حمایت در این زمینه.»

وی تاکید کرد: باید برنامه ریزی جدید داشته باشیم و قدم های محکم تری برداریم و برخلاف کسانی که دم از ناامیدی می زنند، امید زیادی به آینده کشور داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید