حمله یحیی گل محمدی از اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال

حمله یحیی گل محمدی از اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال

علی خسروی درباره هجمه های اخیر به داوران فوتبال کشورمان گفت: صدور بیانیه و اعتراض به داوری در کشورمان همیشه وجود داشته است، حتی از 40 سال پیش که داوری را شروع کردم، اما اخیراً خیلی زیاد شده است. برخی از علاقه مندان به رسانه ها که در باشگاه ها کار می کنند، می خواهند پول زیادی به دست آورند و زحمت بکشند، اما اینطور نیست زیرا فضایی برای بیانیه نویسی ایجاد می کند.

وی افزود: پدر و مادرم فوت کرده اند و همسر و فرزند دارم. از 25 اسفند هواداران استقلال و پرسپولیس بیش از 100 هزار توهین به من کردند. این فحاشی ها ناشی از بیانیه ای است که همین دوستان رسانه ای نوشته اند. من در قضاوت متخصص هستم و باید آنچه را که می بینم بگویم. آیا می توانم چیزی بگویم که بعضی ها دوست دارند یا دوست ندارند؟

یکی از اعضای کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال درباره اظهارات یحیی گل محمدی مبنی بر اینکه علی خسرو به خاطر عضویت در این کمیسیون از داور دربی دفاع می کند، گفت: این چه ربطی دارد؟ من در برنامه های تلویزیونی هفته ای یک بار تخصص دارم. میتونم حقیقت رو نگم و الکی بگم قاضی باید پنالتی میگرفت؟ در این شرایط مردم حرف من را قبول ندارند. من به دلیل عضویت در هیئت داوران سختگیرتر هستم، زیرا داور انتخابی نیز باید از آبروی ما محافظت کند.

خسروی افزود: من عاشق یحیی گل محمدی هستم و برای او سوت زدم. او خیلی آرام بود و نمی دانم چرا این مدل در این مدت رفتار می کند؟ حتی به آقای یحیی پیشنهاد دادم که از ایشان، افشین پیروانی و حمید مطهری دعوت شود تا برای بحث در مورد بازی ها به هیئت داوران بیایند.

وی در خصوص اینکه یحیی گل محمدی درخواست کرد تا شهرآورد را ببیند تا بداند خسرو به او حق می دهد یا سیدعلی، گفت: من از گل محمدی بزرگترم اما عقل او از من بزرگتر است. هر جا که می خواهم بروم با اعضای هیئت داوران یا تنها می نشینیم و رسانه ها و بازی را به صورت زنده تماشا می کنیم. می گویم تیم داوری مقصر تغییر پرسپولیس در دربی بود. سیدعلی چه گناهی کرد که به سینه اش زد؟ اصلا حواسش نبود.

عضوکمیسیون داوران تاکید کرد: اتفاقی که در صحنه شیفت افتاده درست است چرا که کارت نوبت باید ثبت شود. اگر بازیکنی بدون ثبت کارت به زمین برود و پنج ثانیه بعد ضربه بخورد، می دانید چه اتفاقی می افتد. در آن صورت می گفتند با چه مجوزی بازیکنی که در زمین سرخپوش بود فرستاده اید، کارت تعویض باید ثبت شود. مثلا امشب به رادیو تهران دعوت شدم. از پنج منطقه مجوز ورود به رادیو را می گیرم. حتی اجازه ورود به شهرداری که الان در محل کارم هستم را داشتم.

خسروی در پاسخ به این سوال که آیا در روزهای اخیر با یحیی گل محمدی صحبت کرده اید یا خیر، پاسخ داد: شماره او را ندارم اما اگر شماره من را دارد، اجازه دهید تماس بگیرد تا صحبت کنیم. آماده ارتباط زنده با گل محمدی برای بازی دربی هستم. یحیی، فرهاد مجیدی، محرم نویدکیا و امیرگله نوی سرمایه های ما هستند و نباید اجازه دهیم همه افراد جامعه علیه همدیگر حرف بزنند. این فوتبال نیست. چلسی شب گذشته 6 گل به ثمر رساند. چه تیم حریف کاری کرد و چه زمانی که رئال مادرید به ختافه دو گل زد، تیم مقابل حمله کرد و کاری به داوری نداشت.

وی با تشریح اشتباهات آشکار برخی داوران مانند اشتباه کمک داور در دیدار ذوب آهن و نفت مسد سلیمان گفت: مطمئن باشید کمک داور تا پایان فصل قضاوت نخواهد کرد. زمانی که کارشناس برنامه تلویزیونی شبکه ورزش بودم، بابای کمک داور اراکی یک اشتباه آفساید کرد که گفتم خیلی اشتباه بود. دو شب پیش با او صحبت کردم و گفت خیلی خوب است که از من انتقاد کردی. حالا فهمیدم آفساید چیه؟ اتفاقا ما خیلی سخت گیر هستیم. حدود 200 بازی پرسپولیس و استقلال را سوت زدم. من هزاران بار قضاوت کرده ام و بودجه صحنه را نخواهم داد.

متخصص داوری فوتبال کشورمان در گفت و گو با برنامه رادیو تهران ورزشی تهران ادامه داد: من از آن دسته افرادی نیستم که یک صحنه را به نفع و یک صحنه را به ضرر یک تیم بگویم. من دو صحنه را برای سود یا زیان می گویم. چون اگر مردم مرا بپذیرند حتی هواداران استقلال و پرسپولیس هم عذرخواهی می کنند. من متولد جنوب شهر هستم و فحاشی شنیده ام، اما جملات ناپسندی حتی از سوی خانم ها به من زده شده و حتی نمی توانم صفحات آن را بخوانم. خانواده، دوستان و همکارانم آنها را می بینند. با مرده های من چه کار داری؟ ای کاش وقتی تاج را می گرفتی مرده بودی. وضعیت غیرعادی است.

خسروی گفت: دفعه قبل گفتم از باشگاه ها می خواهم قسمت فرهنگی خود را از تعطیلات خارج کنند. فقط باید سعی کنیم در این 6 هفته خوب قضاوت کنیم و هرجا یحیی گل محمدی گفت در خدمتش هستم.

دیدگاهتان را بنویسید