خبر تکان دهنده برای یک کارشناس استقلال و پرسپولیس

خبر تکان دهنده برای یک کارشناس استقلال و پرسپولیس

صحبت های مجید جلالی درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را در ادامه بخوانید:

* کاملا قابل پیش بینی بود و حالا نباید از خود بپرسیم که چرا هر دو تیم مجوز حرفه ای نگرفتند و سوال اصلی این است که سال ها پیش چگونه به آن دست یافتند. در سال های گذشته هیچ مشکلی برای هر دو باشگاه و فوتبال ایران وجود نداشت، اما امسال AFC سخت گیری کرد و از دست نداد تا هر دو تیم نتوانند از این مرحله عبور کنند. به نظر من با این شرایط سال آینده این مجوز گرفته نمی شود، زیرا مشکلات اساسی وجود دارد و به راحتی قابل حل نیست.

* سرنوشت دیگر تیم های خصوصی را این روزها می بینید. سرنوشت تراکتور و شهر ماشین ها جلوی چشم ماست پس معتقدم استقلال و پرسپولیس هرگز خصوصی نمی شوند. فوتبال درآمد مشخصی دارد و ورزش پرهزینه‌ای است، اما بیشتر راه‌های درآمدزایی در ایران اعمال نمی‌شود، بنابراین اگر فردی بخواهد وارد عرصه تیم‌داری شود، فقط هزینه‌ها جبران نمی‌شود و چه کسی عاقل است؟ اگر فردی ناخودآگاه وارد شود، طبق مصادیق این چنینی، چند سال دیگر کم می شود و کنار می رود.

*بخش خصوصی در فوتبال ایران واکنشی نشان نمی دهد و قبل از این دو گروه باشگاه های دیگری بودند که از خصوصی سازی استفاده نکردند. مردم می توانند دنبال رانت بگردند و وارد زمین شوند، اما هیچکس نمی تواند بیاید و بدون درآمد برای این فوتبال هزینه کند.

* آیا می خواهیم در جامعه فوتبال جهان عضویت داشته باشیم یا خیر؟ اگر چنین است، پس باید قوانین آن را با حفظ چارچوب خود دنبال کنیم و اگر نمی خواهیم یا به دلایلی نمی توانیم آن را اجرا کنیم، بهتر است کنار بکشیم، زیرا دیر یا زود باید با این مشکل مواجه شویم. قبول کرد وگرنه ترک می کنیم متاسفانه سال هاست که فوتبال ما به جای حل چنین مشکلاتی به دنبال خرید و به تعویق انداختن آن است، کاری که انجام آن سخت است و دیر یا زود باید با آن مواجه شد. مقابل کامبوج با حضور بانوان بازی کردیم اما چه شد؟ من واقعاً نمی دانم چرا سؤالات خیلی ساده را برای خود بزرگ می کنیم و یک مشکل را در حالی که اصلاً سؤال بزرگ و پیچیده ای نیست.

دیدگاهتان را بنویسید