خبر خوش برای اجرای یکسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر خوش برای اجرای یکسان سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون تلفیق 1402 گفت: اگر دولت 20 درصد دستمزدها را افزایش داده باشد سهم اعتبارات در بودجه عمومی 15 درصد است که برای سال آینده 40 درصد افزایش یافته است.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق 1402 درباره افزایش بودجه صندوق های بازنشستگی در لایحه بودجه کل سال 1402 گفت: 15 درصد بودجه کشور متعلق به صندوق ها است که برای آینده 40 درصد افزایش داشته است. سال بیش از 330 هزار میلیارد تومان به صندوق ها پرداخت شده که 112 هزار میلیارد تومان آن صندوق ارتش، 9 هزار و 600 میلیارد تومان فولاد و هزار و 600 میلیارد تومان به وزارت اطلاعات که صندوق جداگانه دارد و مابقی بیش از 207 هزار میلیارد تومان به صندوق تعلق می گیرد، کشوری که برای سال آینده به طور متوسط ​​40 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق 1402 خاطرنشان کرد: در صورت افزایش 20 درصدی دستمزدها، سهم اعتبارات در بودجه عمومی 15 درصد بود که برای سال آینده 40 درصد افزایش یافت.

وی درباره صندوق تامین اجتماعی و بدهی دولت به آن صندوق، گفت: مطالبات تامین اجتماعی دولت حسابرسی شده است. تقاضای این صندوق از دولت حدود 380 هزار میلیارد تومان است که تبصره دولت می گوید به جای این مطالبه، نفت در کمیسیون تلفیقی پیشنهاد می دهد که 120 هزار میلیارد سهم سهامی و غیر بورسی یعنی. ماهانه 10 هزار میلیارد تومان از دولت برای تعدیل بدهی او باید به صندوق تامین اجتماعی داده شود و سال آینده باید ماهانه 15 هزار میلیارد تومان یعنی تقریباً 180 هزار میلیارد تومان پرداخت کند که متأسفانه پاس نیست. اما دولت احتمالاً مبلغی را برای سازمان تامین اجتماعی می گذارد که از آنجا نفت فراتر از حد بودجه به فروش می رسد تا خود نفت بفروشد.

زارع گفت: سهم صندوق های بازنشستگی در سال بودجه آینده نزدیک به 40 درصد افزایش یافت و انشالله در برنامه هفتم هم دولت و هم مجلس تلاش می کنند متناسب با بازنشستگان باشد اعتراض نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید