خبر خوش برای مدیر کل بیمه سلامت زنان باردار کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878166

مدیرکل بیمه سلامت استان از بیمه رایگان مادران باردار بدون پوشش بیمه ای تا پایان دوران شیردهی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیر عامل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس از مشمولیت بیمه زنان باردار فاقد بیمه درمانی و فرزندان آنها خبر داد و گفت: سیاست ها اتخاذ شده است.

کیان دهراب پور گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه، زنان باردار از ابتدای بارداری تا پایان شیردهی به مدت دو سال تحت پوشش بیمه سلامت رایگان خواهند بود. وی افزود: قوانین اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قانون حمایت از خانواده و جوانان در مورد پوشش بیمه ای همه مادران بدون پوشش بیمه ای در دوران بارداری و شیردهی و فرزندان آنها تا پایان پنج سال تمام مادران باردار. در حومه شهر را می توان تحت پوشش قرار داد.

دهراب پور ادامه داد: لازم است اهالی استان به صورت 100 درصدی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و هیچ بی بیمه ای در استان وجود نداشته باشد.

وی گفت: در طرح جدید بیمه سلامت همگانی دهک های اول تا سوم به صورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند، دهک چهارم باید 10 درصد از هزینه سرانه بیمه و دهک های پنجم و ششم 25 درصد از هزینه بیمه را پرداخت کنند. هزینه سرانه جمعیت پرداخت خواهد شد و بنابراین همه اعضای جامعه باید تحت پوشش بیمه سلامت عمومی قرار گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه بالغ بر 70 درصد جمعیت استان بیمه شدگان هستند، با ثبت نام در این طرح از خدمات رایگان و ارزان بیمه ای بهره مند شوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید