خراسان شمالی استان نوپایی است که نیازمند توجه ویژه است/ لزوم ایجاد بازارچه های مرزی


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1877973

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خراسان شمالی استان نوپایی است که نیاز به توجه ویژه دارد، افزود: این استان در بخش کشاورزی دارای ظرفیت خوب، مرز مشترک با ترکمنستان و نیروی کار تحصیلکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در بدو ورود به خراسان شمالی در فرودگاه بجنورد گفت: استان خراسان شمالی مردمانی خونگرم و پرتلاش دارد که در عرصه های مختلف سرآمد بوده اند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی استانی نوپا بود، افزود: با وجود گذشت سال ها از تشکیل استان، به دلیل برخی محرومیت ها هنوز شرایط یک استان را ندارد.

وی گفت: با توجه به موارد بررسی شده قبل از سفر به این استان نیاز است تا به این استان توجه ویژه شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نهضت تکمیل نیمه تمام را راه اندازی کرده ایم، گفت: به دنبال پروژه های جدید در این استان نیستیم بلکه باید پروژه های نیمه تمام ساماندهی شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: خراسان شمالی قطب کشاورزی است و با توجه به مرز مشترک با ترکمنستان، ایجاد بازارچه های مرزی می تواند تاثیر زیادی در اقتصاد منطقه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای شخصیت های فرهیخته زیادی است گفت: زمینه اشتغال و نیروی انسانی در این استان باید با حمایت دولت در این منطقه فراهم شود.

وی این سفر را گام اول عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در هیات اداری به مواردی که در گام اول تصویب شده بود در مراحل بعدی اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار عصرتارک از بجنورد، دقایقی پیش آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در بیست و ششمین سفر خود به استان به همراه جمعی از اعضای کابینه سیزدهم با استقبال نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی وارد فرودگاه بجنورد شد. استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولان استانی.

بازدید از شرکت های دانش بنیان منتخب صنعت، دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جلسه هیات مدیره خراسان شمالی و نشست خبری با خبرنگاران از برنامه های رئیس جمهور برای سفر یک روزه به خراسان شمالی است.

در این سفر 13 وزیر و معاون رئیس جمهور؛ همراه آیت الله سید ابراهیم رییسی بودند.

به ترتیب وحیدی وزیر کشور در اسفراین، عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راز و جرگلان، محرابیان وزیر نیرو در شیروان و فاروج، سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در گرمه و جاجرم ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان مانه و اسمولگان حضور می یابد و علاوه بر حضور در شورای اداری به بررسی مشکلات و مشکلات شهرستان ها و دیدار چهره به چهره با مردم می پردازد.

در این بازدید قاسمی وزیر راه و شهرسازی، هزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، حجت الاسلام والمسلمین تکوا عضو شورای هماهنگی ارتباط با روحانیت، حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی ارتباط شورای هماهنگی با روحانیت درخواست ها و مسائل حوزه تخصصی استان را بررسی خواهند کرد.

اسماعیلی همچنین رئیس دفتر رئیس جمهور، میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مرتضوی معاون اجرایی و رئیس نهاد ریاست جمهوری نیز رئیس جمهور را در بازدیدها، دیدارها و گردهمایی ها همراهی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید