خرید تضمینی دام از عشایر و دامداران خراسان جنوبی انجام می شود


ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855969

نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در خانه ملت گفت: از هفته آینده خرید تضمینی دام از شرکت نگهداری دام با قیمت مناسب و مناسب توسط عشایر و دامداران آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی نخعی با اشاره به دیدار امروز خود با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات کشاورزان، عشایر و واحدهای تولیدی کشاورزی به نقل از خبرنگاران و مشکلات آنها احصاء شد.

نماینده مردم سربیشه و نبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسات; به عنوان بخشی از این مشکل، هزینه های بالای دام و بازار پایین برای فروش دام مطرح شد.

وی به جلسه خود با وزیر جهاد کشاورزی برای رسیدگی به برخی از این موارد اشاره کرد و گفت: در این جلسه بلافاصله به مشکلات واحدهای تولیدی اعم از طیور و دام از نظر سرمایه در گردش و مشکلات بازار و به موقع و کافی رسیدگی شد. تامین مواد اولیه دام برای این مشکلات پیشنهاد شده است.

نخعی خاطرنشان کرد: در پی حذف ارز 4200 تومانی و خشکسالی در استان خراسان جنوبی، برخی از مشکلات عشایر و دامداران استان دوچندان شده است.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی قول مساعدت برای صدور نقشه را به کشاورز داد و بانک ها از جمله بانک کشاورزی که متولی این بخش است چک های مربوطه را پس می دهند. تسهیلات به عنوان بدهی به فکر رفع بخشی از دغدغه های دامداران و عشایر نباشید.

وی در پایان گفت: در این جلسه مقرر شد از هفته آینده خرید تضمینی دام از جامعه حمایت از مسائل دام با قیمت مناسب و مناسب توسط عشایر و دامداران آغاز شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید