خسارت سیل از طریق کمک های بلاعوض و کمک های مالی جبران می شود


ساعت: 19:14
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888313

نامی گفت: خسارات وارده به مردم یا با کمک بلاعوض و یا با کمک تسهیلات پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عصر امروز در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مقابله با بحران استان مرکزی گفت: دوره عود پدیده بادهای موسمی حدود 45 تا 50 سال است. و یکی از ویژگی های این پدیده ریزش آب به صورت نقطه ای است.GIS برای امنیت موجود بود زیرا پیشگیری در هنگام وقوع حوادث بسیار مهم است.

نامی بیان کرد: آبخیزداری و ساخت سدهای آب و خاک بسیار مهم است و این سیل مهم باعث از دست دادن خاک می شود به طوری که تحویل یک تن خاک 800 سال طول می کشد و در هنگام سیلاب حرکت آب خاک این امر آن را به داخل سدها می برد و بنابراین. حجم سد را از دست می دهیم.

وی ادامه داد: کشور دارای 146 هزار کیلومتر رودخانه است که 4 هزار و 600 کیلومتر آن از مراکز شهرها، روستاها و مناطق مسکونی عبور می کند که باید در کناره ها احداث شود و اگر در سال 2018 سیل مشابهی تکرار شود، خسارت وارد می شود. بسیار سنگین تر. ما رنج می بریم

وی افزود: باید در حوزه پیشگیری خوب عمل کنیم و در حال حاضر 93 میلیون هکتار زمین وجود دارد که می توان در آن اقدامات آبخیزداری انجام داد البته استفاده از روش های قدیمی هزینه بر است و باید ظرفیت جهادگران فراهم شود. استفاده می شود که هزینه ها نیز کاهش می یابد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور در اولویت است و قلمروهای ژئوپلیتیکی بر اساس وجود مناطق سبز و پوشش گیاهی شکل می گیرد و توسعه پوشش گیاهی باید در کنار مدیریت مورد توجه قرار گیرد. از حوزه آبخیز

وی گفت: از 41 پدیده طبیعی حدود 16 پدیده مانند سیل، زلزله، آتش نشانی و غیره است. در ایران اتفاق می افتد و اگر در ساخت و ساز از مصالحی استفاده کنیم که تا 8 ریشتر مقاومت کند، این بلایای طبیعی یک فاجعه نخواهد بود، بلکه به یک پدیده طبیعی تبدیل می شود. اگر در سیل اخیر مدیریت لازم صورت نمی گرفت قطعا شاهد تلفات و خسارات بیشتری بودیم.

نامی با اشاره به اینکه متأسفانه جمهوری اسلامی از بیرون آسیب زیادی می بیند، روزانه میلیون ها توئیت منتشر می شود که اکثر آنها بی اساس است، گفت: حدود یک هفته پیش در غرب اروپا سیل آمد و آمارها نشان می دهد که 184 نفر و 1500 مفقود بودند، بی بی سی فقط یک بار این سوال را اعلام کرد، اما این حادثه 108 بار در بحث متروپل و بیش از 300 بار در بحث سیل پوشش داده شد. آمار و ارقام مهم نیست، بلکه مهم اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای پیش رو و بیان خواسته های مردم به مسئولان است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مهم ترین کار این است که برای گشایش مجاری کشاورزی اقدام کنیم، اما نباید فقط منتظر اعتبار باشیم زیرا محصولات در حال خشک شدن هستند و در حال حاضر باید با کمک دستگاه ها کار تسریع شود. امکانات و نیروهای خدماتی موجود. باید از ظرفیت نیروهای مردمی و بسیج استفاده کرد. خوشبختانه استان با قطعی آب، برق و گاز مواجه نیست و شرایط نسبت به برخی استان ها بهتر است اما باید ظرف سه روز مشکل فاضلاب را حل کنیم.

وی افزود: با کمک بنیاد مصطفان می توان مصالح ساختمانی را تامین کرد و با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کالاهای خانگی که ستاد پذیرفته است و باید از این ظرفیت ها برای رفع نیاز استفاده شود. مردم.

نامی گفت: تسریع در ارزیابی خسارت منازل مسکونی توسط بنیاد مسکن موضوع مهم و ضروری است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساخت و سازهای زیادی در روستاها صورت گرفته است و اگر این ساخت و ساز نبود. ، قطعا در حوادثی مانند زلزله تلفات بیشتری خواهد داشت. ما می شدیم هنوز اقداماتی برای ساخت و سازهای پایدار و اصلاح وجود دارد، البته در ساخت و سازهای فعلی باید مصالح آزمایش شود و طراحان و مهندسان ناظر نیز مسئولیت ساخت یک ساختمان با کیفیت و پایدار را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: اگر ساختمانی تخریب شود و مردم در آن تخریب ها مجروح شوند، دستگاه قضایی با قوه برخورد می کند. شهرداران باید یک تیم برای ارزیابی ایمنی همه ساختمان ها و حتی پل ها ایجاد کنند. مسئولان هرگز نباید آسوده باشند.» بلکه باید بیشتر مراقب اختیارات و وظایف خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: خسارت وارد شده به مردم یا با کمک بلاعوض و یا با کمک تسهیلات پرداخت می شود، البته اگر امسال کل بودجه برای معضل سرمازدگی تخصیص داده می شد، باز هم کافی نبود، به همین دلیل ما باید به صندوق های بیمه منتقل شود، اما متاسفانه سطح پوشش صندوق بیمه کشاورزان در کشور حدود 6 درصد است و این صندوق ها باید پوشش بیشتری بگیرند تا فشار بر دولت کاهش یابد و به دولت الکترونیک تبدیل شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید