خشونت و خیانت، طرح اصلی فیلم های سینمای خانگی


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888256

شبکه نمایش خانگی که جایگاه خوبی در بین مردم پیدا کرد، امروز سریال هایی با محتوای خشونت و روابط غیراخلاقی تولید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی: چند سالی است که پلتفرم های دیجیتال به عنوان رقیب صدا و سیما وارد بازار شده و تولید فیلم برای پخش در این بسترها نیز رونق دارد. البته وجود رقابت در تولید آثار سینمایی می تواند منجر به افزایش کیفیت فیلم ها شود، اما آنچه در شبکه های خانگی مشاهده می شود، درست عکس این مشکل است.

به جز معدود تولیدات در شبکه های خانگی، موضوع اصلی فیلم ها و سریال های این بستر خیانت، روابط نامشروع و خشونت است. معضلی که تا چند سال پیش تنها در شبکه های ماهواره ای و فیلم های سینمایی در ترکیه دیده می شد، اما امروزه جزء لاینفک فیلم های ایرانی در شبکه تلویزیونی خانگی است.

اگرچه بسیاری سعی در سرکوب انتقاد از این فیلم ها در شبکه خانگی دارند و به نوعی هر گونه انتقادی را نسبت به حذف این شبکه ها نشان می دهند، اما واقعیت این است که محتوای بسیاری از این سریال ها حاوی فحاشی هایی است که به هیچ وجه با فرهنگ جامعه ما سازگاری ندارد. .. از طرفی اکثر این فیلم ها سطحی از خشونت را نشان می دهند که پیش از این بی سابقه بوده و خبری از چنین صحنه هایی در فیلم های آمریکایی نبود.

همچنین فیلمسازان در این سکوها سعی دارند سیاه ترین شکل ممکن جامعه را به نمایش بگذارند و برای رسیدن به این هدف دست از کار بر نمی دارند و با آمیختن برخی حقایق با صحنه های کاملا جعلی سعی در ایجاد چهره ای وحشی و خشن از کل جامعه دارند. .کشیدن یک عکس

سوال اینجاست که نظارت بر محتوای فیلم های نمایش خانگی بر عهده کیست و چرا خبری از تغییر این رویه نیست؟ چرا وزارت فرهنگ و ارشاد وارد محتوای خشونت آمیز و غیراخلاقی این فیلم ها نمی شود و مانعی برای این گونه سینمادوستان وجود ندارد؟

حقیقت این است که این سریال ها و فیلم ها در نهایت ذائقه فرهنگی جامعه را تغییر می دهند و شاید یک دهه بعد کسانی که مخالف محتوای خشونت آمیز و جنسی این فیلم ها هستند نیز با محتوای آنها تطبیق پیدا کنند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید