خطرات بزرگی ایران را تهدید می کند

خطرات بزرگی ایران را تهدید می کند

روز جدید : چند ماه از ریاست دولت می گذرد و به نظر می رسد کم کم زمان ارزیابی عملکرد دولت نزدیک می شود. این را می توان از ابتدا و تشدید انتقادات که بعضا متوجه حامیان اصولگرای دولت می شود، مشاهده کرد. در عین حال شاهد هستیم که جریان رسانه ای در فضای مجازی و واقعی برای دولت تلاش می کند و مدام خبرهای خوبی از افزایش فروش نفت، صادرات، آزادسازی اموال و… اعلام می کند. یعنی در حالی که مردم در بطن جامعه با مشکلات بسیار بیشتری نسبت به چند ماه پیش مواجه هستند و به همین دلیل به دیدگاه های مثبت طیف حامی دولت اعتقادی ندارند.

برخی از کارشناسان و تحلیلگران شرایط کنونی را پایان ماه عسل دولت و بخشی از سرمایه اجتماعی خود می دانند. این گروه تاکید می کند که عملکرد رسانه های حامی دولت این روند را تسریع کرده و عواقب خوبی ندارد. اما برخی دیگر از کارشناسان بر این باورند که شرایط کشور به گونه ای است که حتی در تلاش برای بهبود وضعیت، ضعف ها و مشکلات جدی وجود دارد.

مصطفی هاشمی طبا یکی از تحلیلگران گروه دوم است. وی خاطرنشان کرد: برخی رسانه ها در حال تلاش برای دستیابی به حکمرانی هستند در حالی که مشکلات کشور ما بسیار پیچیده شده است، به این معنا که حتی اگر دولت در این زمینه ها موفق بوده باشد، نمی توانند مشکلات و مشکلات آینده را حل کنند. وی گفت: ما سیاست مشخصی برای آینده کشور نداریم، بزرگتر است.

مشکلات سخت تر از امروز است

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما مشکلات زیادی در خارج و داخل داریم و دولت سکوت کرده و برنامه ای ندارد. بگذار همه چیز خوب به نظر برسد، او یک شهروند است. اما اعدادی که منتشر می کنند، علی رغم تمایلشان برای نشان دادن عملکرد خوب در دولت، نشان از بی نظمی دارد. اقدام دولت کافی نیست و اولویت ها مهم نیست. به عنوان مثال، در یک مقاله تحول تحت حمایت دولت، صدها موضوع بدون اولویت بندی مطرح شد. «تا زمانی که دولت اداره می شود، باید اولویت داد و صادقانه به مردم گفت که چه کاری می توان کرد و چه کاری را نمی توان کرد.

وی در پاسخ به برخی انتقادات از سوی چهره های اصولگرا گفت: دیدم یکی از هواداران هم انتقاد کرد اما به دلیل عدم اطلاع رسانی و سطحی نگری انتقادات کاملاً بی اساس بود و مطابق رویه قبلی گروه بود. طبیعی است که بعد از گذشت چند ماه از دولت گذشته شاهد انتقاد باشیم، اما انتقاد منطقی نیست و به دلیل اطلاع رسانی درست نیست. ما باید صادقانه و شفاف با مردم صحبت کنیم و مردم مطمئناً شرایط را تحمل خواهند کرد. این دولت هم مانند دولت قبل با مردم در میان نمی گذارد و در نتیجه شاهد شعارها و مسلک ها و انتقادهای سطحی فراوان هستیم. با این روش کاری نمی توان انجام داد. درست است که دولت در حوزه های مختلف وعده هایی داد که محقق نشد، اما این شعارها و وعده ها با مشکلات اصلی کشور همخوانی نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید