خطرناک ترین بیمارستان کشور اخطار مهر دریافت کرده است


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843895

دادستان تهران مهمترین مشکل نوسازی مدارس و بیمارستان های خطرناک را کمبود اعتبار و اعتبار کافی برای تملک یا تخریب و نوسازی ساختمان ها عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صالحی با اعلام بازرسی از ساختمان های خطرناک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش در دادسرای تهران گفت: بودجه و اعتبار کافی برای تملک یا تخریب و نوسازی ساختمان بیشترین بوده است. موضوع مهم در این زمینه

وی افزود: بر اساس گزارشات آتش نشانان در دو سال گذشته حدود 930 اخطار و دستورالعمل ایمنی به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران صادر شده که متاسفانه اقدام مناسبی از سوی آموزش و پرورش صورت نگرفته است.

دادستان تهران گفت: بر اساس گزارش رؤسای دانشگاه علوم پزشکی، خطرناک ترین بیمارستان کشور در تهران است. .

وی گفت: در این جلسه مقرر شد تفاهم نامه مشترکی بین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی عمران استان، مالک هر ساختمانی که خطرناک توصیف شود، امضا شود. تاییدیه سازمان آتش نشانی ظرف دو روز یک هفته علاوه بر ارتقای ایمنی و رفع خطر اموال طبق مقررات آتش نشانی، تاییدیه نظام مهندسی از نظر ایمنی سازه و سازه اموال را نیز دریافت و ارائه نماید. ..

صالحی افزود: در رابطه با وضعیت مدارس خطرناک مقرر شد تمامی مدارس دولتی شهر تهران شامل 2420 مدرسه برای بهبود و ارتقای وضعیت این مدارس پرونده ایمنی و آموزشی ایجاد کنند.

دادستان تهران گفت: آموزش و پرورش شهر تهران موظف شد فهرست و مشخصات کلیه مدارس شهر تهران را در چهار سطح بحرانی، پرخطر، کم خطر و ایمن تهیه و به سازمان آتش نشانی و نظام مهندسی و بازدید مشترک منتقل کند. و تهیه دستورالعمل مناسب با هر مدرسه با حضور اعضای این کمیته با اولویت ساختمان های بحرانی و پرخطر برگزار شود.

صالحی یادآور شد: در خصوص بیمارستان ها و درمانگاه ها ضمن تشکیل کمیته مشترک شناسایی و ارتقای ایمنی، مقرر شد هر سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی مشخصات کلیه ساختمان های خود اعم از اداری و … را درج کنند. دانشگاه، ظرف دو هفته آینده بیمارستان ها، کلینیک ها و غیره را فراهم می کند. در چهار سطح بحرانی، پرخطر، کم خطر و ایمن و ارائه آنها به واحدهای مهندسی و آتش نشانی.

دادستان تهران تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد در صورتی که به دلایلی امکان بهبود وضعیت و ارتقای ایمنی ساختمان ها وجود نداشته باشد; اعضای کمیسیون باید نظر خود را در مورد پلمب و پلمپ ساختمان به آتش نشانی و سازمان نظام مهندسی اعلام کنند تا بنا به درخواست این دو دستگاه دستور پلمب و پلمپ ساختمان صادر شود.

به گفته دادستان تهران، سازمان بازرسی استان تهران همچنین از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران در اجرای تعهدات قانونی و اجرای دستورالعمل‌های اطفای حریق و ارتقای ایمنی ساختمان‌ها بازدید و اتخاذ کرده است. اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید