خطر آتش سوزی در جنگل های گلستان / آمادگی محیط زیست برای آتش سوزی احتمالی


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843897

کنعان از لغو مرخصی و ماموریت پرسنل محیط زیست برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در مناطق تحت مدیریت خبر داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا کنعانی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی با افزایش دما مواجه هستیم و این امر باعث کاهش رطوبت می شود. از این رو تمامی تعطیلات و ماموریت های کارکنان در منطقه تحت کنترل آتش سوزی را تعطیل کردیم و تاکید کردیم که کارکنان در مناطق طبیعی به ویژه پارک ملی گلستان که گردشگران و طبیعت گردان حضور دارند حضور داشتند.

مدیرکل محیط زیست منطقه گلستان ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که در صورت تمایل به حضور در مناطق طبیعی از اقامتگاه‌های مورد تایید که زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنند استفاده کنند و غذای گرم با خود ببرند و تا این حد . «آنها می توانند از برافروختن آتش خودداری کنند و اگر باعث آتش سوزی شدند، نباید آن را ترک کنند یا بیرون بروند.

کنعانی گفت: در بحث آتش سوزی عوامل متعددی باعث آتش سوزی می شود. اول افزایش دما و کاهش رطوبت که از عوامل اقلیمی است که بستر آتش سوزی را فراهم می کند و دوم مواد قابل اشتعال که به دلیل بارش در اردیبهشت ماه مراتع خوبی داریم و این پوشش در فصل گرما خشک می شود.

وی افزود: نکته سوم عامل انسانی است که می تواند عمدی یا غیرعمد باعث آتش سوزی شود و پس از آتش سوزی باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: خرید کپسول آتش نشانی، تراکتور و نیزه، خرید دمنده در دستور کار قرار دارد تا قطعات ما تجهیز شود و در صورت اطفای حریق از این تجهیزات برای اطفای حریق استفاده کنیم.

کنعانی گفت: از سال 1377 از ظرفیت نیروهای بسیج به عنوان ناظر آتش نشانی استفاده می کنیم و امسال در شرایط بحرانی به مدت دو ماه از 34 نیروی بسیجی استفاده می کنیم و امسال 800 میلیون تومان در نظر گرفته ایم. به صورت اعتباری.”

وی افزود: در حوزه های زیست محیطی هر بار که آتش سوزی رخ می دهد شاهد حضور اقشار محلی با محوریت بسیج بوده ایم و سال گذشته روزانه 100 نیروی بسیجی در آتش سوزی دره شمالی حضور داشتند و آموزش جوامع روستایی در حال انجام است. «و این آموزش ها در 11 سکونتگاه روستایی حاشیه پارک ملی جنگلی گلستان انجام شد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید