خوابگاه دانشجویی علوم پزشکی تربت حیدریه امسال به بهره برداری می رسد


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892022

علیان زادگان با بیان اینکه 5 خوابگاه دانشجویی در کشور امسال به بهره برداری می رسد، گفت: خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با ظرفیت 220 نفر طبق برنامه ریزی آبان ماه امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حمیدرضا علیان زادگان، مدیر عامل بنیاد 15 خرداد ستاد فرماندهی اجرایی امام ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند ساخت خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بنیاد 15 خرداد و فرماندهی معظم کل قوا در ستاد فرماندهی امام زمان (عج) در راستای رسالت های اجتماعی خود، برنامه ای دارد که در سال 95 احداث خوابگاه های دانشجویی دخترانه را در دستور کار قرار داد تا دانشجویان دختر بتوانند شرایط راحتی برای ادامه تحصیل داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این طرح 10 خوابگاه از 15 خوابگاه به بهره برداری رسیده و پنج خوابگاه دیگر که یکی از آنها خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه است تا پایان آبان ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

علیان زادگان گفت: خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیربنای 4200 متر و ظرفیت 220 نفر که قابلیت ارتقا به 300 نفر را دارد در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار قول داده این پروژه را زودتر به اتمام برساند.

وی میزان سرمایه گذاری در پروژه های خوابگاهی این نهاد در کشور را 965 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این پروژه ها 73 هزار متر مربع زیر بنا دارند و برای افتتاح پنج پروژه دیگر و تحویل دانشگاه ها به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. .

علیان زادگان به طرح ستاد فرماندهی اجرایی امام(ره) در مناطق کم برخوردار حاشیه شهرها اشاره کرد و افزود: طرح جامع در سطح وزارت کشور با محوریت وزیر کشور و در قالب یک قرارگاه، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد 15 خرداد نیز اجرا می شود که رهبری معظم له تاکید کردند از مجموع 200 محله محروم حاشیه شهرهایی که مورد هدف قرار گرفتند، انقلاب شامل 440 محله در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اشتغال و بهداشت بود.

وی بیان کرد: مجموعه 15 خرداد فرمان اجرایی امام در حوزه بهداشت و درمان و تجهیز مراکز درمانی آمد و سال گذشته در تهران مراکز درمانی در چهار منطقه تجهیز شدند و امسال نیز سایر مراکز درمانی در حاشیه شهر تهران تجهیز شدند. شهرها طبق برنامه تجهیز خواهند شد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با پوشش سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به حدود 400 هزار نفر در جنوب خراسان رضوی خدمات آموزشی، درمانی و بهداشتی ارائه می دهد.

این دانشگاه در حال حاضر هزار دانشجو دارد که 40 درصد آنها غیر بومی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید