خواننده قطعه «آمدم شاه پناهم بده» درگذشت.


ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877450

محمدعلی کریم هانی پیشکسوت شعائر دینی شامگاه سی ام خرداد پس از مدت ها بیماری درگذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی کریم هانی خواننده پیشکسوت و مداح آثار مذهبی کشورمان که در سال های اخیر با اجرای قطعه «برای حفظ شاه آمدم» به مناسبت مقام شامخ امام هشتم در بین مردم شناخته شد. حضرت رضا (ع) شامگاه 30 خرداد، مدتها دار فانی را وداع می کند.

محمدعلی کریم هانی از پیشکسوتان موسیقی آیینی کشورمان است که در سال 1329 در قزوین به دنیا آمد. سال ها بعد به پاس تجربیات ارزنده اش در عرصه های مختلف مداحی و خوانندگی، آهنگ «آمدم ای شاه پناهم بده» را با آریا عظیمی نژاد تولید کرد. اثری که در تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خلق شده و پس از پخش به یکی از ماندگارترین سرودهای مذهبی درباره شخصیت والای امام هشتم شیعیان تبدیل شده است.

آلبوم «ساقی» به آهنگسازی آریا عظیمی نژاد از آثار ماندگار مرحوم کریم هانی است که در رثای حضرت سیدالشهد منتشر شد و منجر به تولید و پخش آثاری شد که با استقبال شدید مردم مواجه شد. مردم.

مرحوم محمدعلی کریم هانی آذرماه 1392 بود که در بخشی از مراسم عروسی خود گفت: در سال های اخیر علاوه بر مداحی، افتخار حضور در تولید موسیقی مذهبی را داشته ام و افتخار تولید قطعه «الف» را داشته ام. قطعه بهشت ​​(آمدم ای شاه پناهم بده) با شعری از استاد حبیب الله چایچیان (حسن)، اجرای کربلای حسین با همکاری نزار القطری و صادق آهنگران و آلبوم «ساقی سرمست» سروده توسط آریا عظیمی نژاد که برای من ارزش زیادی دارند.

وی با اشاره به روند تولید آلبوم «ساقی سرمست» گفت: برای تولید این آلبوم خیلی زحمت کشیدم. اگرچه معتقدم در طول ضبط این اثر، آریا عظیمی نژاد زحمات زیادی را در شبانه روز متحمل شد تا بتواند موسیقی را با استانداردهای مطلوب بخواند، بنابراین به یاد دارم که بیش از 20 روز در استودیو بودم تا یک اثر را تولید کنم. آهنگ . . البته امیدوارم همه این زحمات مورد قبول مولایمان حضرت سیدالشهدا قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید