خودکفایی در کالاهای اساسی یک موضوع استراتژیک است


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839728

رئیس جمهور خودکفایی در کالاهای اساسی را موضوعی راهبردی دانست و تاکید کرد: وزارت جهادکشاورزی با همکاری سایر نهادها از جمله مراکز علمی و دانش بنیان باید برنامه ریزی کند تا کشور به خودکفایی برسد. در تولید کالاهای اساسی به زودی. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در جلسه هیئت دولت با اشاره به افزایش آلودگی و گرد و غبار در استان‌های مختلف به‌ویژه خوزستان، گفت: حل ریشه‌ای این موضوع نیازمند همکاری با منطقه و کشورهای همسایه است.

بر این اساس رئیس جمهور سازمان محیط زیست را موظف کرد با همکاری وزارت امور خارجه و سایر دستگاه های ذیربط نسبت به رفع مشکل آلودگی هوا از طریق رایزنی با کشورهای همسایه اقدام کنند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به لزوم تامین امنیت غذایی کشور، خودکفایی در کالاهای اساسی را راهبردی خواند و گفت: در کنار کار روزمره نباید از اقدامات اساسی و زیربنایی غافل شد.

آیت الله رئیسی افزود: تولید یک موضوع اساسی و زیرساختی است و با تقویت تولید داخلی باید در چند سال آینده و در کمترین زمان ممکن به خودکفایی برسیم تا به کشورهای دیگر بی نیاز شویم.

دکتر رئیسی در ادامه با تاکید بر لزوم انسجام و جامعیت در تصمیم‌گیری‌ها، گفت: همه ارکان دولت در تصمیم‌گیری و تصمیم‌گیری باید همه جوانب را ارزیابی کنند تا تصمیم‌های دقیق و قابل اجرا اتخاذ شود.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم تبیین دقیق و جامع برنامه دولت برای توزیع عادلانه یارانه ها به مردم به برخی شبهات اشاره کرد و گفت: باز و آرام افکار عمومی و بازار.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید