دادستان اهواز دستور ویژه جمع آوری سگ های ولگرد را صادر کرد


ساعت: 20:05
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883628

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: دستور ویژه پیگیری و تسریع در جمع آوری صادر شده و از طریق شهرداری این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، امروز جلسه ای در خصوص بررسی مسائل و مشکلات کلی حوزه بهداشت و درمان با حضور صادق جعفری چگانی دادستان و انقلاب مرکز خوزستان و دکتر سرمست از دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد. معاونان بهداشتی و غذایی و پزشکی، مدیران روابط عمومی، حراست و بازرسی انجام شد.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به معضل سگ های ولگرد که آسیب های جسمی و روحی زیادی به مردم وارد کرده است، گفت: روز گذشته حمله سگ به یک نوجوان در اهواز گزارش شد و موارد مشابه. حوادثی در ماه های اخیر رخ داده است.

وی همچنین خواستار برخورد قاطع با متخلفان جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهر شد.

معاون بهداشتی دانشگاه سپس گزارشی از اقدامات نظارتی برای اماکن و مراکز ارائه دهنده خدمات مرتبط با سلامت انسان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر یکی از معضلات شهرستان وجود سگ های ولگرد است که می تواند باعث شیوع شود. از بیماری کشنده هاری

معاون غذا و داروی دانشگاه همچنین از طرح جدید وزارت بهداشت و درمان در خصوص دارو خبر داد و اظهار داشت: طرح ضروار که هم اکنون در حال اجراست افزایشی در پرداخت از جیب مردم نخواهد داشت و در برای اجرای هر چه بهتر این طرح نیازمند کمک و همکاری همه هستیم.

همچنین صادق جعفری چگانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با تشریح روند قانونی برخورد با متخلفان در حوزه بهداشت و درمان آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام کرد و از مدیران دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواست تا سلامت را مطالبه کنند. وضعیت مردم به شکلی خاص

وی همچنین به موضوعات مختلفی از جمله پسماندهای عفونی اشاره کرد و خواستار پیگیری ویژه در این زمینه شد.

دادستان در پایان درباره معضل سگ های ولگرد گفت: دستور ویژه برای پیگیری و تسریع در جمع آوری صادر شده و از طریق شهرداری به صورت ویژه این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش رهیاب، ساعات بعدازظهر جمعه گذشته 3 تیرماه، سگ های ولگرد به نوجوانی به نام سید حامد غرابی در شهرک پیام کوی گلستان حمله کردند و گوش راست وی را به شدت مجروح کردند.

این کودک توسط خانواده برای مداوا به اورژانس بیمارستان گلستان منتقل شد و گوش سیدحمید در این بیمارستان پانسمان شد اما خانواده با رضایت خود کودک را برای ادامه درمان در مرکز دیگری از بیمارستان مرخص کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید