دانشگاه بهترین مکان برای پرورش نخبگان سیاسی است/ نخبگان باید اتاق فکر دولت کشور شوند.

ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785763

محمدعلی زمانی گفت: دانشگاه ها باید در دیدگاه آموزشی خود پرورش نخبگان سیاسی را مدنظر داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استاد دانشگاه کرج آزاد درباره اظهارات اخیر نخبگان برتر به خبرنگار تیتریک گفت: چند سالی است که از ظرفیت نخبگان و مخترعان در کشور استفاده نمی شود و به راحتی از دست می رود.

محمدعلی زمانی در ادامه با بیان اینکه حضور نخبگان منافع برخی رانت خواران را تهدید می کند، ادامه داد: ایده مخترع می تواند هزینه های مصرف را در کشور کاهش دهد.

وی افزود: یکی از مخترعان دانش آموز ما ایده ای برای صرفه جویی در مصرف آب در هنگام کاشت محصولات داشت که ایده بسیار جدیدی بود و می توانست صرفه جویی کند، اما در ثبت و اجرای ایده سنگ اندازی می کنند که مخترع ادامه مسیر را ادامه داد. منتقل می شود.

این مدرس دانشگاه گفت: صحبت های مقام معظم رهبری و توجه ایشان به نخبگان و جوانان بسیار بجا بود و از همین تریبون از ایشان تشکر می کنم.

زمانی با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی این بیانیه گام دوم انقلاب جوانان بوده است، گفت: باید مسیر فعالیت برای نسل جدید جامعه فراهم شود و زمینه تحقق اندیشه های آنان در کشور فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه بهترین مکان برای تربیت نخبگان سیاسی است، ادامه داد: اساتید دانشگاه، متولیان فرهنگی، اساتید و فعالان این عرصه باید با توجه به فضا، تفکرات سیاسی شرایط را برای توانمندسازی و تربیت نخبگان سیاسی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی فراهم کنند. . و اجتماعی ارائه دهد.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: در واقع نخبگان سیاسی به جریان‌های اجتماعی و سیاسی کشور فراتر از کنشگر سیاسی نگاه می‌کنند و رویدادها را تحلیل می‌کنند و با تقلب‌ها و نگرش‌های شدید سیاسی از آنچه در پی کنش سیاسی محتمل است استفاده می‌کنند. ” بینی ها.

زمانی افزود: نخبه گرایی سیاسی معضلی است که تاکنون در کشور و نهادهای آموزشی به آن پرداخته نشده است و رسیدگی به این موضوع از سوی مقام معظم رهبری بسیار به موقع بود.

وی ادامه داد: دانشگاه ها باید در دیدگاه آموزشی خود پرورش نخبگان سیاسی را مدنظر داشته باشند.

این کارشناس در پایان با بیان اینکه نخبگان باید اتاق فکر رهبری کشور شوند، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات جامعه باید همفکری راه اندازی شود و تعداد زیادی اتاق فکر و شرکت بر اساس دانش تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید