دانشگاه شریف: در رابطه با اتفاقات اخیر، ۳۳ قرار بدوی برای دانشجویان در کمیته انضباطی/ از توبیخ کتبی تا ۲ سال و نیم محرومیت موقت از تحصیل صادر شد.

دانشگاه شریف: در رابطه با اتفاقات اخیر، ۳۳ قرار بدوی برای دانشجویان در کمیته انضباطی/ از توبیخ کتبی تا ۲ سال و نیم محرومیت موقت از تحصیل صادر شد.

مدیرکل دانشگاه صنعتی شریف گفت: در رابطه با اتفاقات اخیر 300 تجدیدنظر در کمیته انضباطی مطرح و تاکنون 33 قرار بدوی صادر شده است و تصمیمات هیات تجدیدنظر هنوز صادر نشده است.

هادی نوبهاری در پاسخ به این سوال گفت: حدود 300 شکایت به کمیته انضباطی ارائه شده که در حال بررسی است. تاکنون 33 رای بدوی صادر شده و آرای هیات تجدیدنظر هنوز صادر نشده است.

مدیرکل دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با مهر گفت: بسته به نوع تخلف تاکنون احکام مختلفی صادر شده است. از تذکر کتبی و توبیخ کتبی گرفته تا یک تا دو سال و نیم ممنوعیت موقت تحصیلی که برخی از آنها مقطعی است. برخی با سال و برخی بدون سال هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رویکرد دانشگاه با دانشجویان معترض در حوادث اخیر چگونه است؟ وی گفت: دانشجوی معترض را جدا از متخلف می دانیم. رویکرد دانشگاه صدور مجوز برای تشکل های حقوقی در محوطه دانشگاه برای برگزاری گردهمایی های قانونی، جلسات مناظره، برنامه های تریبون باز و غیره است تا دانشجویان بتوانند نظرات خود و سخنان دیگران را در چارچوب قوانین و مقررات موجود و بدون آسیب رساندن به خود بیان کنند. دیگران برای شنیدن و توسعه پایگاه فکری خود.

وی ادامه داد: اما رویکرد دانشگاه در قبال دانشجویانی که با تشکیل تجمعات غیرقانونی بدون مجوز یا ایجاد مشکل برای خود، همکلاسی های خود و دانشگاه، قانون انضباطی را زیر پا می گذارند، برخورد از طریق کمیته انضباطی است.

این مسئول دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است آرای صادره در مورد تعهد دانشجو ابطال شود، گفت: در اطلاعیه 21 آذرماه هیات رئیسه دانشگاه اعلام کرد که احکام اولیه صادره در تجدیدنظرخواهی صادر شده است. فرآیندها متاثر از تعهد افراد است و در فضای واقعی و مجازی دانشگاه، منشور اجتماعی دانشگاه بازنگری شده و بر اساس آن عمل خواهد شد.

نوبهاری همچنین پرسید ماجرای به آتش کشیدن دفتر بسیج و متعاقب آن اقدام در دانشگاه به کجا رسید؟ وی بیان کرد: موضوع در حال بررسی و برخورد با نهادهای انتظامی و امنیتی است و فعلا نمی توان چیزی اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید