دانش آموزان برتر رشته های مختلف المپیاد مشخص شدند


ساعت: 20:26
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883649

پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانش آموزی-تبریز

پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانش آموزان تبریز با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی ستاد المپیک، روز هفتم و پایانی پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی بانوان با تقدیر از تیم ها و ورزشکاران برتر در رشته های والیبال، فوتسال، بسکتبال، دو و میدانی، کاراته و شنا به کار خود پایان داد.

*دانشگاه تهران قهرمان مسابقات والیبال شد*
در آخرین روز این مسابقات تیم دانشگاه تهران به مقام قهرمانی والیبال دست یافت.
بر اساس این گزارش، دو تیم دانشگاه تهران و تبریز در دیدار پایانی به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تیم دانشگاه تهران با نتیجه 2 بر صفر میزبان دانشگاه تبریز را شکست داد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. در دیدار رده بندی دو تیم دانشگاه الزهرا(س) و مازندران به مصاف هم رفتند که در پایان دانشگاه الزهرا(س) با نتیجه دو بر صفر حریف خود را شکست داد و مقام سوم را کسب کرد.


*جام قهرمانی مسابقات فوتسال به دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران رسید*
در رشته فوتسال نیز تیم دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در دیدار پایانی تیم دانشگاه تبریز میزبان را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. تیم دانشگاه تبریز دوم شد. در دیدار رده بندی نیز تیم دانشگاه علامه طباطبایی با نتیجه 4 بر 3 تیم دانشگاه فردوسی مشهد را شکست داد و سوم شد.
لازم به ذکر است الناز عبدالهی از دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران و مینا گودرزی از دانشگاه علامه طباطبایی با 11 گل به عنوان خانم گل این مسابقات انتخاب شدند.

دانشگاه اصفهان قهرمان مسابقات بسکتبال شد
در زمین بسکتبال و در بازی فینال، تیم دانشگاه اصفهان با نتیجه 82 بر 58 تیم دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی را شکست داد و قهرمان شد. تیم دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی دوم شد. در دیدار رده بندی دو تیم دانشگاه اصفهان و بوعلی سینا همدان به مصاف هم رفتند که در پایان تیم بوعلی سینا همدان با نتیجه 69 بر 53 حریف خود را شکست داد و مقام سوم را کسب کرد.


*پایان مسابقات کاراته با قهرمانی تیمی دانشگاه تهران*
مسابقات کاراته در دو بخش کومیته و کاتا با حضور 33 دانشگاه برگزار و با قهرمانی تیم دانشگاه تهران به پایان رسید و تیم دانشگاه خوارزمی دوم شد و تیم های دانشگاه های مازندران و یزد در جایگاه سوم قرار گرفتند. .

مسابقات کاراته این کمیته در سه کیلوگرم 61-، 68- و 68+ کیلوگرم پیگیری شد و نتایج زیر به دست آمد.

در وزن 61 کیلوگرم: نفیسه عبدی از دانشگاه خوارزمی مدال طلا، سیده فاطمه شجاعی از موسسه غیرانتفاعی روزبهان ساری نقره و صحرا خدا بخشی از دانشگاه کردستان و زهرا اجاقی از دانشگاه تبریز مشترکا مدال برنز را کسب کردند.
در وزن 68 کیلوگرم: حدیثه حسن زاده از دانشگاه فنی و حرفه ای مدال طلا، زینب ترکیان دستجردی از دانشگاه تهران نقره و پریا پرتوفکن از دانشگاه تبریز و مریم موسی وند دارانی از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین به مدال طلا دست یافتند. مدال برنز را کسب کرد.
در 68+ کیلوگرم: پرنیا سریحانی از دانشگاه تهران مدال طلا، مریم کنشلو از سمنان نقره و سامیه محمدزاده از دانشگاه ارومیه و شادی شریعتی از دانشگاه کردستان مشترکا مدال برنز را کسب کردند.

*کاپ قهرمان مسابقات شنا به تیم دانشگاه تهران رسید*
مسابقات شنا در 12 رشته برگزار شد و با قهرمانی تیم شنای دانشگاه تهران، نایب قهرمانی تیم دانشگاه فردوسی مشهد و کسب مقام سوم تیم دانشگاه تبریز به پایان رسید.
در آخرین روز این مسابقه نتایج زیر در 4 موضوع به دست آمد.
200 متر آزاد: یکم ساجده بدر اوغلی تبریزی از دانشگاه تهران، دوم سرمه صمدانی از اصفهان، سوم کیمیا امیری از دانشگاه صنعتی امیر کبیر
در ماده 66 متر کرال پشت: یکم حنانه افشار از دانشگاه الزهرا(س)، دوم ریحانه نوروزی از دانشگاه علامه طباطبایی، سوم محدثه حسن پور از دانشگاه تهران.
در ماده 100 متر قورباغه: یکم مهدیه شعبانی از دانشگاه تهران، دوم آیناز رضاپور از دانشگاه تبریز، سومی فاطمه پگاه راد از موسسه آموزش عالی زند شیراز.
در ماده 4 در 66 متر آزاد تیم ها: تیم اول دانشگاه تهران، تیم دوم دانشگاه فردوسی مشهد، تیم موسسه آموزش عالی زند شیراز 3

*دانشگاه تهران جام قهرمانی مسابقات دوومیدانی را از آن خود کرد*
در پایان مسابقات دو و میدانی، تیم دانشگاه تهران مقام اول، تیم دانشگاه بوعلی سینا همدان دوم و مقام سوم به تیم دانشگاه فردوسی رسید.

مسابقات دو و میدانی امروز در 9 رشته پیگیری شد که نفرات زیر عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
در ماده 3000 متر: 1- سمیرا زمانی از دانشگاه بوعلی سینا همدان 2- یگانه کریم از دانشگاه الزهرا (س) 3- زینب زارعی از دانشگاه علم و صنعت.
در پرش طول: 1- زهرا زارعی از دانشگاه شهید باهنر کرمان 2- حوریه رحمانی از دانشگاه اصفهان 3- فاطمه عباسی از فردوسی مشهد.
در پرتاب دیسک: 1- مبینا رحمانی از دانشگاه بوعلی سینا همدان 2- نجمه زرگری از دانشگاه کاشان 3- آتنا عبدالله پور از فردوسی مشهد
در پرش ارتفاع: 1- زهرا کریمی از دانشگاه تهران 2- بهاره روانسالار از دانشگاه فردوسی مشهد 3- فاطمه زهرا کریمی از اصفهان.
در پرتاب نیزه: 1- زهرا خلیفه از دانشگاه تهران 2- مبینا رحمانی از دانشگاه بوعلی سینا همدان 3- زهرا توکل از مازندران.
در صورت پیاده روی 3000 متر: 1- ناهید ربابی از دانشگاه تهران 2- زینب زارعی از دانشگاه علم و صنعت 3- زهرا احمدی از بوعلی سینا همدان.
در ماده 800 متر: 1- لیلا یوانمرد از دانشگاه فردوسی مشهد 2- مهناز کورنجیک از دانشگاه گنبد قاووس 3- زهرا جمال امیدی از پیلم نور تهران.
در ماده 60 متر: 1- فضه عاشورپور از دانشگاه تهران 2- بهرخ دهگان از دانشگاه مازندران 3- سهیلا اسد الهی از چرخ نیلوفری از آذربایجان شرقی.
در حرارت 4 در رله 400: 1- تیم دانشگاه تهران 2- تیم دانشگاه فردوسی مشهد 3- تیم دانشگاه اصفهان

پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از 28 تا 25 تیرماه در 10 رشته ورزشی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید