دانش آموزان قدرت مقابله با حملات دشمن را دارند


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892050

حجت الاسلام مرتضی جمالی گفت: هدف ما ساختن نیرویی توانمند برای جبهه مقاومت در مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که در مقابل حملات دشمن مقاومت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، پیش از ظهر امروز حجت الاسلام مرتضی جمالی رئیس دفتر مدیریت دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در نشست خبری طرح همیم در استان گفت: طرح حامی ما توانمندسازی فعالان دانشجویی است. در استان کرمان 527 سهمیه داشتیم و تاکنون 450 نفر ثبت نام کرده اند.

دبیر طرح حمیم با اشاره به اینکه استان کرمان استان مقاومت و مکتب حاج قاسم است، گفت: هدف ما این است که در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیروهای توانمندی برای جبهه مقاومت بسازیم که در مقابل هجمه ها مقاومت کنند. دشمن .

دانش آموزان قدرت مقابله با حملات دشمن را دارند

وی افزود: دانش آموزان با کارگاه های رسانه ای برای غلبه بر حملات دشمن توانمند می شوند.

حجت الاسلام جمالی یکی از اهداف این طرح را تبیین بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب بیانیه گام دوم را ارائه کردند، لازم است حلقه های میانی و فعالان فعال بتوانند به این بیانیه پی ببرند.

دبیر طرح همیم با تاکید بر اینکه حلقه های میانی حلقه های ارتباطی بین مسئولان و مردم هستند، تصریح کرد: گاهی اطلاعات مردم کم است، گاهی مردم درد دل می کنند، این دانشجویان به عنوان فعال اجتماعی این ارتباط را ایجاد می کنند و از مسئولان مطالبه می کنند.

وی ادامه داد: این طرح با برگزاری کلاس های آموزشی و برنامه های محتوایی و فرهنگی از جمله جلسات تبیین جهاد، دشمن شناسی و حکومت داری میزبان دانشگاه فرهنگیان کرمان خواهد بود.

جمالی خاطرنشان کرد: کارگروه های اقناع فکری، تفکر سیستمی، شبکه سازی، فضای مجازی و رسانه ای و همچنین حضور مسئولان استانی در بین دانش آموزان برای مسئولیت از دیگر برنامه هاست.

سرپرست دفتر فرمانداری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ضمن برشمردن برنامه های طرح حمیم در استان گفت: کرسی های آزاد اندیشی، تور گردشگری دستاوردهای انقلاب با بازدید از دانش بنیان و دانشگاه. مراکز افزایش عزت نفس ملی؛ همچنین هیئت دانشجویی و زیارت مزار شهید حاج قاسم و دیدار با مسئولین تشکل ها و روسای دانشگاه ها از برنامه های این دوره است.

وی در پایان گفت: افتتاحیه برنامه روز شنبه ساعت 10 صبح در پردیس دانشگاه فرهنگیان و اختتامیه روز جمعه در گلزار شهدای کرمان برگزار می شود.

در ادامه، خجت الاسلام میرشفیعی، رئیس کمیته رسانه طرح حمیم، گفت: کمیته رسانه وظایف مختلفی دارد. پوشش رسانه ای دوره در تمامی محیط های مجازی و واقعی، تولید محتوا، پادکست، شناسایی و برندسازی برنامه در طول دوره و بعد از گذراندن دوره برخی از این برنامه ها.

ایجاد شبکه های فعالان فعال در فضای مجازی از اهداف این دوره است

وی گفت: از این فرصت طلایی برای شبکه سازی فعالان سایبری فعال که از افسران جوان جنگ نرم هستند استفاده می کنیم و گروه های دانشجویی فعال در این زمینه مورد حمایت، تقویت و هدایت قرار می گیرند.

در ادامه دکتر حسین عربنژاد مسئول آموزش پروژه با بیان اینکه در این دوره از پایه پنجم تا یازدهم هفته ای 11 جلسه آموزشی 1.5 ساعته داریم، گفت: شرکت کنندگان در این دوره از مزایای اجرای دو درس گروه معارف اسلامی.

وی تصریح کرد: کلاس اندیشه اسلامی با محوریت ایمان و توحید، تاریخ امام شناسی و موضوع خط امام و انقلاب اسلامی از جمله سرفصل های درسی است که در پایان مورد سنجش و آزمون قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید