دانش آموزان و معلمان نقش اساسی در اجرای سند فرهنگی دارند/ دانشگاهیان اهمیت رشد جمعیت را برای جامعه از منظر علمی تبیین می کنند.


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840835

حجت الاسلام عبادی زاده گفت: دانشگاهیان باید از منظر علمی به موضوع افزایش جمعیت ورود کنند و اهمیت آن را برای عموم مردم تبیین کنند تا گفتمان لازم در جامعه ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده صبح امروز با اعضای جدید هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس که در محل دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به ماموریت ستادی در دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد. برای استان هرمزگان گفت: برای آینده استان هرمزگان آزاد باید نقش مهمی ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه علاقه خاصی به دانشگاه و جامعه دانشگاهی دارم، گفت: جلسات و نشست های مختلفی با حضور تشکل های مختلف دانشجویی برگزار می شود چرا که معتقدیم برگزاری چنین جلساتی به پیشبرد برنامه های استان کمک می کند.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به تهیه بند استانی سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان گفت: 5 اولویت فرهنگی استان هرمزگان انتخاب و برای هر کدام 5 اقدام مشخص شد. امیدوارم در مرحله دوم که مرحله برنامه ریزی اجرایی این سند است، دانشجویان و دانشگاه ها نقش مهم و اساسی ایفا کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با تاکید بر تحکیم پیوند صنعت و دانشگاه گفت: تقویت پیوند دانشگاه و صنعت موجب ارتقای رتبه علمی اساتید و رفع چالش های موجود در صنعت می شود که حضور صنعتی است. دفاتر در دانشگاه ها می توانند این مشکل را تسریع کنند.
وی با تاکید بر اهمیت توسعه رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه و بازنگری رشته های دانشگاه آزاد هرمزگان متناسب با ظرفیت مناطق هرمزگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین این رشته ها باید در خدمت ظرفیت استان باشند.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان رتبه اول کشور در حوزه صنایع سنگین را دارد، گفت: باید برای تامین نیروی کار برای صنایع مستقر در استان هرمزگان اقدام کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به برنامه ریزی های دشمن در جنگ روانی گفت: در زمینه کاهش رشد جمعیت اقدامات رسانه ای زیادی از سوی رسانه های دشمن در حال انجام است که باید نسبت به آن آگاه و مخالفت کرد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاهیان باید از منظر علمی به موضوع رشد جمعیت ورود کنند و اهمیت آن را برای عموم مردم تبیین کنند تا گفتمان لازم در جامعه ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید