دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: دیوار حجاب زن باید بیفتد، دیوارهای دیگر نظام هم می ریزد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: دیوار حجاب زن باید بیفتد، دیوارهای دیگر نظام هم می ریزد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه حجاب شعبه و نماد امر به معروف و نهی از منکر است، تاکید کرد: اصل امر به معروف و نهی از منکر آزادی معنوی، جامعه توحیدی و مبارزه با ظلم

سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی در نشست تخصصی تبیین شاخص های عفاف و حجاب از سلسله برنامه های فرهنگی گوهرشاد که در مرکز همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با بیان اینکه تفاوت امر به معروف و نهی از منکر در تبلیغ، تبلیغ است. و هدايت از آنجا كه معلوم است قدرت از بالا به پايين مي آيد، افزود: اين عظمت، حكم صرف نيست، بلكه ممكن است با تعالي معنوي، خواسته خود را برآورده كند.

هاشمی گلپایقانی تصریح کرد: تفاوت امر به معروف و نهی از منکر با سایر عبادات در این است که چهارچوب سایر عبادات مشخص است اما در امر به معروف و نهی از منکر باید خودمان شکل و شکل بگیریم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به خروج امام حسین (ع) از موسم حج در کربلا گفت: اگر پیام پیامبر گرامی اسلام (ص) به منصه ظهور رسیده بود. در غدیر خم کربلا واقع نمی شد، اما امام حسین (علیه السلام) کربلا را برپا کرد تا غدیرخم متروک نشود.

وی با تاکید بر اینکه حجاب شاخه و نماد امر به معروف و نهی از منکر است، تاکید کرد: اصل امر به معروف و نهی از منکر آزادی معنوی، جامعه توحیدی و مبارزه با ظلم است.

این وزیر فرهنگی افزود: امروز بزرگترین ظلم در جامعه که موجب تعدی به قدسیت می شود ضایع شدن حق الله و حقوق مردم در حیا است.

هاشمی گلپایقانی با بیان اینکه عفاف و حجاب نماد تقابل فرهنگ غرب با فرهنگ ایرانی-اسلامی شده است، تاکید کرد: برخی می گویند چرا اینقدر به مو اهمیت می دهید؟ در پاسخ به آنها باید گفت اگر این سوال ساده است چرا دشمن آن را اینقدر جدی می گیرد و می گوید اگر این دیوار را خراب کنیم بقیه دیوارهای نظام هم فرو می ریزد.

وی به آیه قرآن کریم که خداوند می فرماید وقتی به شما قدرت نماز می دهیم اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی به معنای توانمند شدن قدرت الهی است که خداوند به ما سپرده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از گرانی چتر بانوان گفت: چرا باید قیمت چتر اینقدر گران شود؟ چون این مافیای چادری است و مدیری که نمی تواند مشکل را حل کند باید جریمه شود.

دیدگاهتان را بنویسید