درباره ماجرای حقوق اسفند فرهنگیان: در آموزش و پرورش جای دروغگوها نیست

درباره ماجرای حقوق اسفند فرهنگیان: در آموزش و پرورش جای دروغگوها نیست

آموزش و پرورش تقصیر را متوجه سازمان برنامه و بودجه کرد و این سازمان نیز اعلام کرد که این وزارتخانه نظارتی بوده و لیست حقوق را بارگذاری نکرده است.

ساعاتی بعد وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت مشکل را متوجه نرم افزار کند و در پیامی اعلام کرد: مشکل پرداخت دستمزد اسفند ماه به دلیل خطای نرم افزاری است و مابه التفاوت دستمزد واریز شده پرداخت می شود. .

در همین حال رئیس جمهور با مشاهده جدی و ملی بودن موضوع به معاون اول خود دستور رسیدگی به موضوع و شناسایی مقصر را صادر کرد.

معاون اول رئیس جمهور پس از بررسی موضوع خطاب به رئیس جمهور نوشت: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه های اجرایی و کنترلی و بررسی مستندات و توضیحات دست اندرکاران مشخص شد که انفعال آموزش و پرورش اصلی ترین موضوع بوده است. علت مشکل.”

سپس آموزش و پرورش تقصیر را برعهده گرفت و اعلام کرد: بی توجهی به تاخیر و پرداخت به موقع حقوق معلمان محترم در اسفند ماه توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع، دفتر برنامه و بودجه و اداره کل دارایی که بدون شک طبق قوانین با آن کار خواهد کرد.

تمام ماجرا همین بود. اینکه از نظر فنی و حقوقی چه اتفاقی افتاده و مقصر کدام فرد یا نهاد است، سوالی است که قطعا به آن پرداخته خواهد شد.

اما آنچه از همه اینها مهمتر است و مورد بحث قرار نمی گیرد، دروغ گویی صریح و بدون شرم و خجالت است که متأسفانه اکنون یک امر عادی است.

دروغ زشت است، اما وقتی از سوی وزارت آموزش و پرورش نسل آینده کشور صادر شود، وقیحانه نیز هست.

سرکوب افرادی که به تعهدات قانونی خود عمل نکرده اند، درست است، اما برخورد با دروغگویی که در آموزش و پرورش نفوذ کرده و به ده ها میلیون نفر در این مورد دروغ گفته اند، مهم تر و ضروری تر است. اطلاعیه آموزش و پرورش در 29 مارس را به یاد بیاورید که چقدر با خونسردی گفتند این یک باگ نرم افزاری است! یادتان باشد همان روزها به نماینده ارومیه که پیگیر ماجرا بود از سوی مسئولان آموزش و پرورش گفتند سازمان برنامه و بودجه شکست خورده است.

دروغ سرطان هر سیستمی است و وای به روزی که متاستاز کند و به نهاد آموزشی کشور برسد.

باید با عاملان این حادثه به شدت برخورد شود، اما مهمتر از آن، دروغگویی که در این مدت به معلمان و تمام مردم ایران دروغ گفته اند باید مجازات شوند و کمترین مجازات برای دروغگوها بیرون راندن از میدان است. آموزش و پرورش

کسی که دروغ می گوید لیاقت مدیر مدرسه را ندارد چه برسد به اینکه پست های رهبری وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ را عصبانی کند و البته یک رهبر پرتلاش نسبت به مسئولان دروغگو افتخار دارد.

بعد از تایپ 1:
آیا هنوز در مدارس یاد می دهند که «دروغگو دشمن خداست»؟

بعد از تایپ 2:
دروغ، امیدوارم فقط یک مورد باشد!

دیدگاهتان را بنویسید