درخواست آزادی براندازان هیئت مدیره فدراسیون فوتبال از مجمع/ 4 مخالف اصلی عزیزی ‌ برویم در آستانه عزل!


ساعت: 08:28
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1820954

چهار مخالف اصلی رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال که از هم اکنون اعضای همه کاره فدراسیون هستند، به دلیل اقدام به موقع اعضای مجمع با اخراج نهایی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در نخستین روزهای سال 1401 و پس از وقوع فاجعه ننگین در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد، تعدادی از اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با صدور بیانیه ای خطاب به اعضای هیئت رئیسه فدراسیون به نقل از یک اتفاق و به دنبال توضیح سکوت حاکم شد.

اما با وجود سکوت همه اعضای هیئت مدیره؛ تردد اعضای عالی ترین نهاد قانون گذاری و تصمیم گیری در فوتبال ایران متوقف نشده است و تاریخ ناگوار دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان بیش از پیش باعث شده تا شاهد اتفاقات مهم و هیجان انگیز فوتبال ایران باشیم.

همانطور که پیش از این از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شده بود دهم خرداد زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه فدراسیون فوتبال با دستور کار مهمی است. بر اساس بند 2 ماده 27 اساسنامه، دبیرکل فدراسیون فوتبال موظف است حداقل 70 روز قبل از تشکیل جلسه، با ارسال نامه های کتبی به اعضای جلسه، مکان و زمان تشکیل جلسه را اعلام کند.

پس از نامه حسن کامرانی فر به اعضای مجمع عمومی، بر اساس بند 1 ماده 28 اساسنامه، هر یک از اعضا می توانند پیشنهادات خود را حداکثر ظرف مدت 50 روز برای بررسی به دبیرخانه مجمع عمومی ارائه دهند. از فرصتی که همان 33 نفر از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال استفاده کردند.

طبق بند د ماده 23 اساسنامه فدراسیون فوتبال؛ عزل رئیس و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون از اختیارات اعضای مجمع عمومی خواهد بود. سوالی که شاید یادآور برکناری نهایی شهاب الدین عزیزی، بنده و دو معاونش باشد، اما این نیمی از ماجراست. مجلس دهم هورداد قطعا داغ ترین روز تاریخ مدیریت فوتبال خواهد بود.

همان 33 نفر از اعضای مجمع عمومی که پس از فاجعه ورزشگاه امام رضا (ع) خواستار پاسخگویی اعضای هیئت مدیره بودند، اکنون 4 نفر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون را آزاد کرده اند و این درخواست مورد بررسی، رسیدگی و در نهایت در جلسه دهم مورد تایید قرار گرفت. در ماه ژوئن، آنها پاسخ کتبی به دعوت دبیرکل به دبیرخانه ارسال کردند.

اتفاقات تلخ ورزشگاه مشهد که به دلیل قصور مدیریتی و بی توجهی مدیریتی در سطح هیات فوتبال استان رخ داد، احسان اصولی را به یکی از چهار نفر مورد نظر اعضای مجمع تبدیل کرد. توئیت های مشکوک دو نفر از اعضای هیئت مدیره و یکی از آنها در زمین انصراف فدراسیون فوتبال منجر به برکناری مهرداد سراجی و احمدرضا براتی شد و طهمورث حیدری که عملکرد ضعیفی در پیشرفت فوتبال استان داشت، چهارمین نفر خواهد بود. مردی در لیست سیاه

با توجه به جایگاه بالای مجمع عمومی بر اساس اساسنامه در فوتبال ایران، درخواست این اعضا باید به فوریت در دستور کار مجمع عمومی در روز 20 خردادماه قرار گیرد تا علاوه بر بررسی حکم تعلیق رئیس سابق فدراسیون فوتبال. تایید نهایی 4 نفر از اعضای هیئت مدیره

البته با توجه به اینکه شهاب الدین عزیزی، هادم، حمیدرضا مهرعلی و حیدر بهاروند با تصمیم اعضای هیئت مدیره از وظایف خود برکنار شده اند، تعداد اعضا به 8 نفر رسیده است، اما همچنان تردیدهای جدی در مورد تغییر وضعیت وجود دارد. اخراج موقت عزیزی هادم و بازگشت او به فدراسیون فوتبال مرحله مهمی را رقم خواهد زد.

در صورتی که اعضای مجمع به دلایلی از جمله ناکارآمدی، سوء مدیریت و بازی در محوطه جریمه فوتبال و حتی تایید برکناری قطعی رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اخراج نهایی چهار نفر از اعضای هیات مدیره موافقت کنند، ماده. 33 از هنر. 33 اساسنامه جانشین دارد.

اما اگر عزل موقت بنده عزیز در مجمع وتو شود; با انتصاب نایب رئیس و ابقای حداقل 4 نفر دیگر از اعضای هیات مدیره که در لیست سیاه اعضای مجمع قرار نداشتند، می توان تا جلسه بعدی فدراسیون منتظر ماند تا تکلیف رسمی و انتخاباتی 4 نفر مشخص شود. اعضای احتمالی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید