دردسرهای جواهریان و لیلی رشیدی تمام نمی شود!

دردسرهای جواهریان و لیلی رشیدی تمام نمی شود!

این روزنامه در بخشی از این مطلب آورده است:

* ادامه نمایش «عمومی» پس از گذشت یک روز از تعطیلی آن، با دستور مستقیم مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، این سوال را مطرح کرد که آیا وزارت ارشاد از محتوای این نمایش مطلع است یا خیر. بازی و توهین های شنیع آن یا نه؟

* قبلاً در این راستا وظیفه اطلاع رسانی و تذکر به کارکنان وزارت جهت گیری بود که این هشدار جدی گرفته نشد و برنامه مذکور همچنان بدون مشکل و با تغییرات جزئی در حال اجراست.

*عجيب است كه كاركنان وزارت ارشاد از اين نمايش توهين آميز دفاع كردند و به جاي قبول اشتباه، انگشت اتهام را به سوي ديگران نشانه رفتند! حتی مدیر تماشاخانه ایرانشهر که دبیر جشنواره تئاتر فجر بود، تئاتر را آموزنده دانست و بیان بی تدبیری مشکلات غیراخلاقی را ابزاری برای هشدار به مردم دانست.

* کارگردان تماشاخانه ایرانشهر نمایش «مخاطب» را آموزنده می داند و حتی معتقد است که صداقت و برهنه بودن در طرح موضوعاتی مانند تجاوز، ابزاری برای هشدار دادن به مخاطب است. آستانه آستانه درباره عصبانیت تماشاگران هنگام تماشای «من می دانم» گفت: تماشاگر ممکن است نسبت به وضعیت تجاوز به دیگران بی تفاوت باشد، اما این نمایش از طریق همدلی فرصتی را فراهم می کند تا در موقعیت تجاوز قرار گرفته و تلخی وحشتناک آن را احساس کند. نمایشنامه از این نظر آزاردهنده است و شاید برای خانم ها دردناکتر باشد، اما نمی توان به بهانه دردناک و تلخ بودن آن قصه را روایت نکرد.

* مسافر آستانه معتقد است منتقدان ارزش‌های فرهنگی این نمایش را کوچک نمی‌دانند و از این جهت نمایش «مخاطب» را به واقعیتی تشبیه می‌کند که به مخاطب سیلی می‌زند. این یک سیلی دردناک است، اما هشدار جدی می دهد.

*عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادامه نمایش «مخاطب» تاکید کرد که این موضوع با مستندات رصد می شود و در این زمینه برخی از اعضای رهبری باید پاسخگو باشند.

دیدگاهتان را بنویسید