دروازه بان جذاب ایرانی فاش کرد: من طرفدار پرسپولیس هستم

دروازه بان جذاب ایرانی فاش کرد: من طرفدار پرسپولیس هستم

زهرا لطف آبادی مدافع جوان تیم ملی فوتسال ایران در اردیبهشت 1377 در مسابقات چند جانبه روسیه درخشید به گونه ای که نظر سرمربی تیم ملی اسپانیا را در همین مسابقات جلب کرد. او ضربات روس ها را کنترل کرد و حتی یک پنالتی هم اجرا کرد تا سند حضور او در لالیگا در آن روز محسوب شود. حالا پس از 4 سال حضور در اسپانیا، او می خواهد مهارت های خود را در تیم سالاراگوسا نشان دهد و به یکی از آرزوهای بزرگ خود جامه عمل بپوشاند. رویایی که البته بخشی از همین رقابت های چند جانبه بود، بهترین دروازه بان دنیا بودن. حالا زهرا لطف آبادی آماده است تا کار نیمه تمام خود را تمام کند.

از رفتنت به سالاساراگوسا بگو، این باشگاه تو را چگونه دید؟

در سال 2018 در مسابقات روسیه به مصاف اسپانیا رفتم که سرمربی تیم ملی باید با مدیرعامل سالاساراگوسا دوست می شد و آنها از طریق رابطه خود مرا به آنها معرفی کردند و مدیر عامل پیشنهاد بازی برای این تیم را داد. باشگاه. تقریبا در بهمن فصل قبل در لیگی که داشتیم پیشنهادش را دریافت کردم و تا سرکار رفتم و ویزا گرفتم اسفند بود و چهار ماه بعد بالاخره کار روی ویزا تمام شد.

آیا به تمرینات تیم پیوستید؟

من اکنون در اسپانیا هستم و به باشگاه پیوستم. دو روز است که با تیم جدیدم تمرین می کنم.

آیا دوست دارید در اسپانیا هم لژیونر شوید؟

خیلی دوست داشتم تا لژیونر شدن زندگی کنم و اولین و بزرگترین هدفم لژیونر شدن در اسپانیا و اروپا بود و این هدف 5 ساله ای که هر روز فکر می کردم و تلاش می کردم محقق شود.

به عنوان لژیونر کدام تیم را دارید؟

در حال حاضر دوست دارم روی تیمی که هستم تمرکز کنم و این تیم را تماشا کنم.

آیا هدف فوتسالی دارید؟

یکی از بزرگترین اهداف من که همیشه به آن فکر کرده ام کسب عنوان اول در گالری جهانی است که هر ساله از طریق برخی سایت ها انجام می شود و دوست دارم در این ارزیابی ها نفر اول باشم.

تا سال 2024 قرارداد داری و تیم 4 بازی دیگر تا پایان لیگ دارد، آیا به مسابقات باقی مانده می رسید؟

بله قرارداد من تا سال 2024 است و اکنون 4 بازی تا پایان این لیگ باقی مانده است. اما این یک آزمون برای من و باشگاه بود تا در چند بازی به تجربیاتی که نیاز داشتم دست پیدا کنیم و باشگاه امروز خیلی تلاش کرد تا به اینجا برسم و امیدوارم به مسابقات برسم.

آیا برنامه ای برای حضور در دروازه باشگاه جدید خود دارید؟

حریف من دروازه بان بسیار سرسخت و بسیار خوبی است که یکی از بهترین های اسپانیاست و باید خیلی سخت تلاش کنم تا بتوانم داخل دروازه باشم و به عنوان نماینده ایران به آنچه در جامعه ورزش جهان لیاقتش را داریم برسیم. و نشان دهیم که بسیاری از مردم ایران حرفی برای گفتن دارند تا این تصویر تقریباً تحقیرآمیز ما در جهان از چهره ما پاک شود.

فوتبالیست بودید یا از ابتدا فوتسال را انتخاب کردید؟

در ابتدا فوتبالیست بودم و حتی در رده های سنی پایین تر مثل زیر 16 سال و زیر 19 سال بازیکن تیم ملی فوتبال بودم اما به دلیل مشکل صافی کف پا نتوانستم ادامه دهم و به نوعی مجبور شدم دروازه بان انتخاب کنم. تصمیم گرفتم در این پست به تمام اهدافم برسم.

مدل دروازه بانی؟

در ایران می توانم مصطفی نظری را مثال بزنم که ابتدای کارم همیشه تماشای ویدیوهایش بود و در فوتبال آندره تراستنو که دروازه بان تیم اسپانیایی در بارسلونا است، او را بسیار قبول دارم.

قرمز یا آبی؟

من پرسپولیسی هستم و بیشتر بازی های خارج از ایران را تماشا می کنم. من خیلی بارسلونا را دوست دارم.

فکر می کنی با ورودت به لالیگا بتوانی توجه بیشتری را از سوی ستاد تیم ملی ایران به خود جلب کنی؟

من حقیقت را در مورد تیم ملی نمی دانم، مربیگری در تیم ملی همیشه سلیقه ای بوده است و از سال 2018 که آخرین اردوی ما بود، دیگر اردو نداریم و سه سال بعد اردویی برگزار شد که در آن من به تیم ملی دعوت نشد من نمی توانم در این مورد خیلی نظر بدهم. چون مربیگری سلیقه ای است و کاری که باید انجام دهم را انجام می دهم.

فوتسال بانوان ایران برای بازگشت به روزهای اوج خود چه نیازی دارد و دغدغه های فوتسال بانوان ایران را در چه می بینید؟

نیازهای فوتسال برای بانوان؛ برنامه ریزی برای داشتن کادری مجرب و استفاده از مربیان واقعا مجرب در تیم ملی که متاسفانه تا زمانی که این اتفاق نیفتد به سرعت لغو می شود و در این نسل است که باید با بازیکنان باتجربه کار کنیم تا دور از آنها تجربه کسب کنیم. اتفاق می‌افتند و ما نمی‌توانیم به دانش آنها دست یابیم و استعدادهایی را که در عرصه مربیگری داریم روز به روز از دست می‌دهیم.

لیگ فوتسال ایران را چگونه می بینید و آیا این لیگ می تواند به تیم ملی فوتسال ایران کمک کند؟

خوشبختانه سطح کیفی در ایران از نظر لیگ و همچنین بازیکنان و اسپانسرها خیلی بهتر شده است.

آنها حرفه ای تر بازی می کنند و کمتر تیمی می تواند به خاطر بودجه بازی های عقب افتاده خود را تسلیم کند یا نگذارد. امسال لیگ در دو گروه برگزار شد و این امر باعث بهبود شرایط کاری اسپانسرها شد اما جذابیت لازم برای لیگ را از دست داد. ما دو گروه بودیم که تقریباً قوی‌ترین تیم‌ها در یک گروه پیشتاز بودند و تیم‌های هم‌رده در گروه دیگر رقابت می‌کردند، با تمام دیدگاه‌های سرمربی تیم ملی، مربیان تیم‌ها و چهره‌هایی که از زنان بیرون می‌آمدند. لیگ فوتسال سخت تر بود و خبری نبود، حتی پوشش رسانه ای گروه به اصطلاح ضعیف تر. حداقل برای بازیکنانی مثل من، فاطمه ارژنگی که سال‌ها در تیم ملی بازی می‌کردند و خیلی از بازیکنان دیگر که در این گروه بازی می‌کردند، واقعاً جالب نبود، و این یک دلخوری بزرگی است که در دوره قبل از رسانه‌ها داشتیم. لیگ . . فکر می کنم اگر برنامه ریزی درستی داشته باشند خیلی بهتر است. وقتی رسانه ها به تیم ها واضح تر نگاه می کنند، بازیکنان ناخودآگاه انگیزه پیدا می کنند. اما وقتی تعادل وجود ندارد طبیعی است که فقط بخشی از لیگ صعود کند.

آرزوی زهرا لطف آبادی چیست؟

رویای من درخشش در مسابقات قهرمانی اسپانیا است و برای آن تلاش می کنم و می خواهم بهترین دروازه بان جهان باشم.

به نظر شما بزرگترین چالش خود در اسپانیا چیست؟

شرایط اینجا فوق العاده سخت است و از هر نظر چه از نظر آب و هوا و چه از نظر تاکتیکی، چه از نظر تکنیک و کیفیت کار بازیکنان و چه لیگی که اینجاست، این برای من یک چالش است و از آنجایی که متأسفانه آنها انگلیسی صحبت نمی کنند، من باید زبان جداگانه یاد بگیری کار در حال حاضر سخت پیش می رود. این یک چالش بسیار بزرگ برای من است که امیدوارم بتوانیم بر آن غلبه کنیم.

منبع: دانشمندان

دیدگاهتان را بنویسید