در استان بوشهر مدارس دو زبانه و چند ستاره نداریم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ محمدمهدی ملاکی صبح چهارشنبه در نشست معاونت رسانه ای اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در پاسخ به سوالی مبنی بر تبلیغات برخی مدارس غیرانتفاعی برای کار دو زبانه یا ستاره دار گفت: این تبلیغات غیر واقعی است و در صورت مشاهده به آن رسیدگی خواهد شد.

رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: همچنین مدارس یک، دو و چند ستاره در استان نداریم. مبلغ بالاتری دریافت کنید، گزارش دهید.

ملاکی ادامه داد: حدود 16 درصد دانش آموزان بوشهری در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که بالاتر از میانگین کشوری (12 درصد) است.

وی با اشاره به حضور 36 هزار و 369 دانش آموز استان در مدارس غیردولتی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: این مدارس کمک زیادی به آموزش و پرورش و کاهش تراکم دانش آموزان در مدارس دولتی می کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان درباره فضای غیراستاندارد برخی مدارس غیرانتفاعی گفت: استحکام این مدارس مورد تایید اداره نوسازی مدارس و بر اساس هر متر فضای کلاس درس می توانند یک دانش آموز جذب کنند و بر این اساس در سامانه نمی توانند بیش از مجوز خود ثبت نام کنند.


شهریه مدارس غیردولتی بوشهر کمتر از میانگین کشوری است

ملاکی میانگین شهریه مدارس غیردولتی بوشهر را کمتر از کشور می داند و می گوید: امسال مجوز افزایش 20 درصدی شهریه مدارس غیردولتی استان داده شده و نرخ نهایی آن هر مدرسه بر اساس برنامه ها و فعالیت های آموزشی مدارس، مساحت، اجاره بها، تجهیزات و هزینه ها تعیین می شود و نیروی انسانی سرانه مدارس تعیین می شود.

وی یادآور شد: موسسین مجاز به دریافت مبلغی بالاتر از مبلغ اعلام شده نیستند و اولیای دانش آموزان به محض مشاهده تخلف می توانند از طریق شماره تلفن نصب شده در سایت ثبت نام به ستاد ثبت نام استان اطلاع دهند.

وی همچنین با اشاره به گلایه معلمان مدارس غیرانتفاعی مبنی بر پایین بودن حقوق پرداختی بیان کرد: طرحی برای ساماندهی شرایط معلمان این گونه مدارس در دست بررسی است که در صورت تصویب موجب ارتقای وضعیت نیروی انسانی و منزلت و معیشت می شود. معلمان این مدارس

ملاکی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش برای همسان سازی مدارس غیردولتی تلاش می کند و به محض انجام این امر، شهریه براساس آن همسان سازی تعیین می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید