در انتظار جدال بزرگ کریمی و یزدانی برای نایب قهرمانی تیم ملی جام جهانی / رونمایی از ستاره جوان کشتی ایران


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855909

گزارش تفصیلی اتحادیه جهانی کشتی از رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی؛

سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی مبسوط به رقابت های بین المللی کشتی فرنگی کشتی گیر جام جهانی گلمرضا تهتی در تنکابن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ چهل و دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی فرنگی در تنکابن به عنوان مرحله نیمه نهایی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی صربستان هفته گذشته در تنکابن برگزار شد و نفرات برتر این مسابقات مشخص شدند.

سایت اتحادیه جهانی کشتی امروز نیز گزارش مفصلی از این مسابقات قدیمی نوشت و به تشریح چرخه انتخابی شاگردان پیمان درستکار و البته دیدار مهم وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی قهرمان المپیک و جهان و علیرضا کریمی قهرمان سابق جهان پرداخت. نایب قهرمان

«محمدحسین محمدیان آخرین بار در مسابقات جهانی 2014 مدال گرفت و در دسته 86 کیلوگرم مدال برنز گرفت. او از آن زمان به وزن 97 کیلوگرم رسید و در جام جهانی بلگراد برای تیم ملی ایران مبارزه کرد. محمدیان برای کسب دومین مدال خود در جام جهانی باید از محتبی گلیجی سبقت گیرد که هفته گذشته مدال طلای جام معتبر تهتی را کسب کرد و این گام مقدماتی برای کشتی گیران برای راهیابی به جام جهانی بلگراد از 10 تا 18 سپتامبر بود. در وزن 97 کیلوگرم جالوت با برتری 2 بر یک مقابل امیرعلی آذرپیرا به خانه بازگشت تا در آزمون مقابل محمدیان جای خود را بگیرد.

«علیرضا کریمی پس از کسب 3 مدال قهرمانی جهان در 6 سال اخیر، 3 سال به دلیل مصدومیت از تیم ملی غایب بود. او قبل از سال 2019 به وزن 97 کیلوگرم رسید و موفقیت های مختلفی داشت. او در مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان در سال 1919 حضور داشت. او در دسته 92 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت اما امسال برای کسب مدال طلای جام تختی به وزن 86 کیلوگرم بازگشت. «صفر مقابل حامد وفایی پور پیروز شد. کریمی به خوبی می‌داند که اگر بخواهد به تیم ملی بازگردد، در نقش قهرمان جهان حسن یزدانی با سنگ بزرگی روبرو خواهد شد.»

برای جام تختی فقط 2 هفته تمرین داشتم و عملکردم بد نبود، همه حریفان ایرانی به جز یزدانی در جام تختی شرکت کردند.» برای رسیدن به تیم ملی وقت می دهم.«به غیر از بازگشت کریمی، شکست علیرضا سرلک دارنده مدال نقره جهان و حضور امیررضا معصومی قهرمان 17 ساله جهان از نکات جالب این مسابقات است که عنوان قهرمانی جدید وزنه برداری ایران در یک فینال مهیج با نتیجه 3 بر 2 سرلک را شکست داد. در وزن 57 کیلوگرم آتاری مجید داستان به مدال طلا دست یافت و آرسن هاروتونیان قهرمان اروپا در وزن 61 کیلوگرم وارد میدان شد و در نهایت مدال برنز را از آن خود کرد.

سورپرایز این وزن 125 کیلوگرم زمانی بود که معصومی به راحتی مدال طلای این وزن را به دست آورد و شانس حضور در مسابقات جهانی را به دست آورد. نام معصومی برای هواداران آشناست. فردین معصومی، دارنده مدال نقره جهان در سال 2009 و پنجمی المپیک 1988 پکن، امیررضا، پسر قهرمان چهار دوره آسیایی، برای خانواده ایستاد و در فینال با نتیجه 7 بر صفر مهدی هاشمی را شکست داد تا اولین قهرمانی خود را جشن بگیرد. پیروزی بزرگ در بزرگسالی وی با اصرار کادرفنی گفت: 17 سال سن دارم و سال اولم در رده سنی نوجوانان است اما مربیان تیم ملی تصمیم گرفتند در رده بزرگسالان شرکت کنم. به خصوص به این دلیل که باعث خوشحالی پدر و مربی من شد.

«در سایر اوزان نیز امیرمحمد یزدانی در دسته 70 کیلوگرم جایگاه خود را تقویت کرد. یزدانی پس از کسب مدال نقره وزن منهای 65 کیلوگرم در اسلو، به وزن 70 کیلوگرم صعود کرد و در رده بندی یاساردوگو به مدال طلا دست یافت و حالا این کشتی گیر 21 ساله هفته گذشته با کسب مدال طلا، جایگاه خود را در تیم ملی ایران تقویت کرد. با شکست دو کشتی گیر ارمنی به عنوان قهرمانی: او ابتدا نارک هاروتونیان را در نیمه نهایی ۶ بر صفر شکست داد و سپس آرمان آندریاسیان را شکست داد. آخرین حریف من نایب قهرمان اروپا در سال 2022 بود و امیدوارم این عناوین برای من ادامه داشته باشد. من مثل “من سرباز تیم ملی ایران هستم و تصمیمات کادر فنی را دنبال می کنیم.”

وی ادامه داد: ایران در وزن 74 کیلوگرم به دنبال یک جایگزین جدید است و محمدصادق فیروزپور تاکنون خوب شروع کرده است. محمد صادق نیز مانند برادرش امیرحسین گام به گام جلو می رود. این دو برادر آخرین مدال جهانی نوجوانان زیر 23 سال را کسب کردند سال و امیرحسین در مسابقات قهرمانی آسیا در دسته 92 کیلوگرم و سپس مدال نقره وزن 97 کیلوگرم آلماتی را در ژوئن به دست آورد، در حالی که محمد صادق نیز در تنکابن شرکت کرد و در وزن 74 کیلوگرم وزن 74 کیلوگرم را از دست داد. جام در فینال.”

«محمد نوحدی» دارنده مدال نقره وزن ۷۹ کیلوگرم جهان نیز مدعی حضور در مسابقات جهانی است. او در جام تختی عملکردی مسلط داشت و به راحتی به فینال رسید. تنها آزمون او در مسابقه مدال طلا بود اما موفق شد. مصطفی گیاسی را 7 بر 5 شکست داد در وزن 92 کیلوگرم، مهدی حاجیلویان، قهرمان نوجوانان جهان با حرکتی شگفت انگیز توانست احمد بذری دارنده مدال نقره آسیا و قهرمان یاساردوگو را شکست دهد. جئو) و سبحان عسگری (ایران) در فینال 6 بر 3 پیروز شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید