در جاده آبادی 22 روستای گچساران با اجرای تردد آسفالت + عکس


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855700

فرماندار گچساران گفت: در طرح آسفالت 140 هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت راه های روستایی پیش بینی شده است که به 175 هزار متر مربع نیز می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; روستاها کانون مهم تولید و اشتغال در هر جامعه ای هستند و در این راستا بهبود زیرساخت ها از جمله راه های روستایی و راه ها یکی از موضوعات مهم برای دستیابی به توسعه همه جانبه در این مناطق است.

بدون شک روستاها در کشور ما از مناطق فقیر نشین محسوب می شوند در حالی که امروزه نبود بستر لازم به دلیل رشد تکنولوژی و زندگی مدرن شهری منجر به مهاجرت دسته جمعی دهقانان به شهرها و حومه شهرها شده است که معضل جامعه است. شهر را دو برابر کنید.


df8e3b9d 4d45 4e65 98b7 98aaf1cef022 خبر خاکستری

به همین دلیل است که امروزه توسعه زیرساخت های روستایی بسیار مهم است و ارتباط تنگاتنگی با فرآیندهای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی دارد. با این حال، ایجاد، بهبود و ارتقای زیرساخت ها یک استراتژی پایدار خواهد بود که برخی از مشکلات ناشی از فقر و توسعه نیافتگی است. از سوی دیگر با ارتقای کیفیت زندگی، عرضه کالا و خدمات و ارائه خدمات اجتماعی، نقش مهمی در ارتقای سطح زندگی، رشد و توسعه روستایی دارد.

البته با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از روستاها در مسیر توسعه قرار گرفتند در حالی که روستاها قلب تپنده توسعه اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی، دامپروری و گردشگری محسوب می شوند. تلاش های گسترده دولت ها در این چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی برای احیاء و توسعه روستاهای برگزیت پوشیده نیست و شهرستان گچساران نیز با ایجاد تحول و تامین امکانات رفاهی برای دهقانان از این معضل در سال های اخیر مستثنی نبوده است. همچنین کمتر شاهد مهاجرت از روستا به شهر هستیم.


c6423e71 82f6 4f05 94db 3e8fb2d984f4 خبر خاکستری

با این تفاسیر نق زاد رئیس بنیاد مسکن کشور هفته گذشته در بازدید از شهرستان گچساران با اشاره به جابجایی آسفالت و قیر در روستاهای این شهرستان گفت که با هماهنگی و پیگیری گچساران و نمایندگان باشت در مجلس و با حمایت وزارت نفت وام آسفالت در روستاهای این شهرستان اعطا می شود که زیرساخت های لازم در این روستاها ایجاد شده تا اهالی این روستاها از راه خود راضی بوده و احساس راحتی کنند.

نیکزاد همچنین در این سفر گفت: اهالی روستاهای گچساران و باشت به زودی شاهد اقدامات بسیار خوبی در زمینه آسفالت روستاهایی خواهند بود که زیرسازی آنها تکمیل شده است.

با این حال رئیس بنیاد مسکن کشور وعده داد که در تمام استان های کشور بیش از 8 درصد اعتبارات استانی برای طرح های هادی در روستاهای همان مناطق اختصاص یابد.
امسال بیش از 1100 میلیارد تن وام ملی برای اجرای طرح هادی در روستاهای کشور پرداخت شده است.

وی افزود: هماهنگی خوبی بین مجلس، وزارت نفت، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در خصوص قیر رایگان ایجاد شده و اقدامات موثری انجام شده و 40 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد. ، همه از کسانی که طراحی سیم تایید شده است.

با این حال رئیس بنیاد مسکن گچساران گفت: 870 تن قیر رایگان برای آسفالت روستاهای این شهرستان اختصاص یافته است که در سال 1401 بیش از 140 هزار متر مربع از راه های روستایی گچساران آسفالت می شود.

رگپور همچنین تصریح کرد: عملیات اجرای آسفالت در مناطق روستایی گچساران بر اساس تفاهم نامه ای با مشارکت روستاها، منطقه مرکزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود.

وی تاکید کرد: تاکنون طرح هادی در 52 روستای بالای 20 خانوار و چهار روستای زیر 20 خانوار شهرستان اجرا شده است و این طرح ها در زمینه بهسازی راه های روستایی، احداث پارک، پیاده رو، کانال های سیلابی است. ، زیرسازی و آسفالت.


62c8ac51 22a1 4296 b699 19c3f62d6e6e خبر خاکستری

رگپور گفت: طرح های هادی در قالب بهبود محیط روستایی، ارتقای سطح زندگی، توسعه خدمات به روستاییان و افزایش رضایتمندی ساکنان این مناطق با هدف بقا در این مناطق اجرا می شود.

بر همین اساس فرماندار گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی درباره اقدامات انجام شده در روستاهای این شهرستان گفت: زیرسازی و آسفالت معابر 22 روستای شهرستان با مشارکت بخشداری، بخشداری. ، بنیاد مسکن و روستاها.

دیهیمی خوب افزود: در این طرح 140 هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت راه های روستایی پیش بینی شده است که به 175 هزار متر مربع نیز افزایش می یابد.

فرماندار گچساران گفت: اعتبار کل پروژه 420 میلیارد ریال است که با وام ملی، نفتی و استانی تامین شده است. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه 60 درصد است، البته آسفالت 6 روستا به مساحت 50 هزار متر مربع و زیرسازی 10 روستا به مساحت 70 هزار متر مربع انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید