در حوزه کشاورزی صادرات را ممنوع نمی کنیم / اولویت دولت سفره تهیه کنید و نگرانی مردم را کم کنید

وی ادامه داد: باید از ابزارهای جدید استفاده کنیم و نظارت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان اراضی باید هوشمند باشد چرا که نمی توان تنها با نیروی کار بر پهنه وسیع کشور نظارت کرد.

ساداتی نژاد افزود: بنابراین باید از ابزار سنجش از دور و تصاویر ماهواره ای و پهپاد برای رصد نیروی انسانی از طریق مانیتور و هرگونه تغییر به صورت هفتگی استفاده کنیم و از ابتدا از تغییر کاربری زمین جلوگیری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این امر هم می تواند از هدر رفت منابع جلوگیری کند و هم پایداری کشاورزی را تضمین کند.

ساداتی نژاد افزود: موضوعی که سازمان اراضی به آن جدی است و امیدواریم سامانه های مورد نیاز ما راه اندازی شود و این نظارت هوشمند را در حوزه اراضی کشاورزی انجام دهیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره دیپلماسی غذایی و بازگشت بخشی از صادرات کشورمان گفت: بسیاری از تبلیغات منفی که علیه محصولات کشاورزی ما در رسانه ها می شود صحت ندارد، اما آن را به فرصت تبدیل کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت سلامت مواد غذایی افزود: ستاد سلامت غذا را در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل دادیم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه دستگاه های متعددی در حوزه مواد غذایی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: تعدادی از آنها در حوزه قرنطینه و حفظ نباتات است که متعلق به وزارت جهاد کشاورزی است و بخشی متعلق به سازمان استاندارد و بخشی نیز مربوط به آن است. . سازمان تغذیه.این دارو است.

وی گفت: این دستگاه ها در ستاد سلامت مواد غذایی عضویت دارند تا بتوانیم به صورت مستمر در حوزه سلامت مواد غذایی کار کنیم و امیدواریم در این دولت به جایی برسیم که بتوانیم با استفاده از کد QR هر محصول موجود در بازار را درک کنیم. کجا تولید می شود و از چه سموم، سموم و آفت کش ها و کودهایی در آن استفاده می شود.

ساداتی نژاد در خصوص بازگشت محصول فلفل دلمه صادراتی کشورمان از روسیه افزود: زمانی که سمومی بخواهد در کشوری مورد استفاده قرار گیرد، ابتدا باید در سازمان حفظ نباتات آن کشور ثبت شود و تا زمان ثبت، هیچکس حق استفاده از آن را در محصولات کشاورزی ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در مورد فلفل دلمه گزارش روسیه این بود که 4 سموم استفاده شده در این محصول در روسیه ثبت نشده است.

وی افزود: اما این سموم در کشور ما ثبت شده و کشاورزان ما مجاز به استفاده از آن هستند.

ساداتی نژاد گفت: این سموم در اتحادیه اروپا نیز ثبت شده است اما در روسیه ثبت نشده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این مسائل در حوزه کشاورزی، صادرات و واردات کشورها عادی است، افزود: در این حادثه متاسفانه عده ای به کشاورزان ایرانی جفا کردند.

وی ادامه داد: حدود پنج میلیون تولیدکننده فعال کشاورزی داریم که برای انسان غذا تولید می کنند و بسیاری از کشورها از این محصولات استفاده می کنند.

ساداتی نژاد تاکید کرد: اینکه محصولات ما آلوده و غیراستاندارد است صحت ندارد. ما یکی از معدود کشورهای دنیا هستیم که کمتر از کود و سم استفاده می کنیم، بنابراین این بحثی که برخی در رسانه ها مطرح کردند جفا در کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزان و باغداران در تولید مواد غذایی سالم و با کیفیت و ارائه آن به مردم کوشا هستند، افزود: به همه مردم این اطمینان را می دهم که هیچ گونه دغدغه بهداشتی در مورد مواد غذایی و محصولات کشاورزی در کشور وجود ندارد. شما خواهید بود.

وی افزود: برای ایجاد آرامش کامل این کار را که در ستاد سلامت غذایی وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری سایر ادارات آغاز کردیم به جلو می رویم تا محصولات ما دارای گواهینامه باشد. “

ساداتی نژاد گفت: در مورد کیوی نیز با هند مذاکره کرده ایم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: این موضوع فقط در ایران نیست و با توافقات انجام شده این موضوع به زودی حل خواهد شد.

وی گفت: در بحث روسیه، هیاتی از آن کشور از گلخانه های ایران و سایر کشورها به ویژه همسایگان بازدید می کند تا قرنطینه و سازوکار آن را بررسی کنند.

ساداتی نژاد افزود: همچنین با سازمان غذا و دارو در ستاد سلامت غذا تصمیم گرفته ایم که قبل از صدور گواهی سلامت برای صادرات، تولیدکنندگان باید سموم مربوط به محصولات سازمان غذا و دارو را آنالیز کنند تا محصول ما قابل بررسی باشد. به طور ایمن ذخیره شود. “هم در داخل و هم در فضای باز مصرف شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: سال ها پیش مواردی داشتیم که محموله هایی از کشورمان برگردانده می شد و یا محموله هایی را از کشورهای دیگر پس می دادیم و این یک روال عادی است.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع جنبه سیاسی هم پیدا کرده است، گفت: گاهی ممکن است این درخواست ها جنبه فنی نداشته باشد و بحث های رقابتی مطرح شود.

ساداتی نژاد افزود: فلفل دلمه ای تولید شده در کشورمان به دلیل نور خورشید در ایران از ویتامین C بسیار بالایی برخوردار است و میزان این ویتامین در آن کاملا قابل رقابت با میزان ویتامین C موجود در پرتقال است، به طوری که مقدار زیادی ویتامین C در آن وجود دارد. خریداران.”

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران یکی از سه کشور صادرکننده فلفل به روسیه است، افزود: فلفل دلمه ایرانی حدود 10 برابر فلفل تولیدی دیگر کشورها ویتامین C دارد و بسیار مرغوب است.

وی گفت: توسعه محصولات ارگانیک یکی از برنامه های جهادی وزارت جهاد کشاورزی است و این موضوع منافع بهتری برای کشاورزان به همراه دارد و همچنین محصولات ارگانیک طرفداران خود را دارد و با قیمت بالاتری خریداری می کنند.

ساداتی نژاد در خصوص روابط با همسایگان برای صادرات محصولات کشاورزی افزود: ما در حال حل مشکلات موجود با همسایگان هستیم و تقویم کشاورزی کشورمان با برخی کشورهای همسایه مکمل یکدیگر است و این بدان معناست که رقابتی نداریم و چشم انداز ما در حوزه کشاورزی اقتصاد اقتصادی است. “

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما اعتقادی به تنظیم بازار خود با ممنوعیت صادرات نداریم زیرا واردات و صادرات خون اقتصاد است و در حوزه کشاورزی هم همینطور است.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه صادرات را در حوزه کشاورزی ممنوع نخواهیم کرد و در حوزه تجارت محصولات کشاورزی نیز تمام تلاش خود را می کنیم تا حضور خود را در سبد غذایی همسایگان افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید