در سفرم به تهران، بن بست مذاکرات وین را شکستیم


ساعت: 00:50
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878568

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در پیامی توئیتری نتایج سفر خود به تهران را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی نتایج سفر خود به تهران را منتشر کرد و افزود که بن بست اخیر در مذاکرات وین برای لغو تحریم ها علیه ایران حل شده است.

بر اساس این گزارش، جوزف بورل در صفحه توئیتر خود نوشت: نتیجه مهم سفر من به ایران این است که بن بست اخیر را حل کرده ایم و مذاکرات بن بست در مورد برجام از سر گرفته می شود.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز شنبه پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری، بدون اشاره به انفعال اروپا در قبال تعهدات خود به ویژه پس از خروج یکجانبه آمریکا از کشور وارد تهران شد. توافق هسته ای 2018 هدف اصلی سفر او را “انگیزه جدیدی برای مذاکرات و بازگشت به توافق هسته ای بریکس” عنوان کرد.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی ادامه داد: در دیدار با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران درباره از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا در روزهای آینده، توافق کردیم که تیمم را در حل مسائل باقی مانده تسهیل کنیم. روابط دوجانبه ما پتانسیل بالایی دارد، اما بدون نتیجه موثر نمی توانیم روابط خود را به طور کامل گسترش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید