در عملیات شهادت طلبانه یک فلسطینی تعدادی از صهیونیست ها مجروح شدند

گفته می شود این عملیات توسط یک شهروند فلسطینی در یک پمپ بنزین در منطقه مجاور جنوب غربی رام الله انجام شده و عامل نیز در همان محل حادثه کشته شده است.

تائید شده است که در این عملیات حداقل سه صهیونیست زخمی شده اند که جزئیات بیشتری از وضعیت آنها در دست نیست.

منابع دیگر از جمله شبکه 12 اسرائیل نیز زخمی شدن حداقل 5 صهیونیست در این عملیات را تایید کردند.

این عملیات کمتر از 24 ساعت پس از آن صورت گرفت که بامداد پنجشنبه شبکه خبری قدس به نقل از منابع عبری زبان از پرتاب کوکتل مولوتف به سمت خودروهای شهرک نشینان صهیونیست در نزدیکی اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل خبر داد. این شبکه به نقل از منابع مذکور همچنین از دو عملیات تیراندازی رزمندگان مقاومت علیه شهرک نشینان صهیونیست در الخلیل و نابلس در سحرگاه امروز خبر داد. در جریان این دو عملیات، رزمندگان مقاومت تعدادی از مراکز نظامی رژیم صهیونیستی در حومه الخلیل و پاسگاه نظامی سرا در غرب شهر نابلس و روستای صهیونیستی براها در اراضی اشغالی نابلس را گلوله باران کردند. جنگنده های گروه مقاومت ارین السود مسئولیت این دو عملیات را بر عهده گرفتند.

به گفته این منابع، نظامیان رژیم اشغالگر به منطقه حله نوفل در جنوب شهر قلقیلیه و همچنین شهر بیت لحم و اردوگاه اکبه جبر در اریحا حمله کردند و تعدادی از شهروندان فلسطینی را دستگیر کردند.

خبرگزاری شهاب همچنین گزارش داد: نظامیان رژیم اشغالگر به زمین های کشاورزی در شرق شهر دیرالبلاح در مرکز نوار غزه گاز اشک آور شلیک کردند.

به گفته منابع فلسطینی، مناطق مختلف کرانه باختری در 24 ساعت گذشته شاهد 18 عملیات مقاومت علیه صهیونیست ها بوده است. همزمان مرکز آمار و اطلاعات معاتی وابسته به منابع فلسطینی اعلام کرد که در ماه اوت گذشته در مجموع 832 عملیات مقاومت علیه صهیونیست ها در مناطق مختلف کرانه باختری انجام شد که طی آن 28 صهیونیست به شدت مجروح شدند.

بر اساس گزارش این مرکز، عملیات مسلحانه علیه نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی در ماه اوت نسبت به تیرماه گذشته افزایش چشمگیری داشته و تیراندازی به اهداف فلسطینی به 73 مورد رسیده است که از این تعداد 28 مورد در نابلس و 23 مورد در جنین ثبت شده است.

لازم به ذکر است در چند وقت اخیر روند عملیات ایثارگرانه و مقاومت در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی در پاسخ به جنایات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست شدت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید