دستمزد نجومی سعید آقاهانی خبرساز شد

حتی یکی از تهیه کنندگان تلویزیون نرخ پایه تولید سریال الف در سال 1402 را 30 میلیون تومان اعلام کرد. این حدس و گمان به کارگردانی سریال زیرزمینی و ننخ رسید. حتی برخی اعلام کردند سعید آقاهانی با دستمزدی نجومی به تلویزیون بازگشته و امکانات ویژه ای را خریده است.

مهدی فرجی در پاسخ به این گمانه زنی ها، بودجه عجیب و دستمزد نجومی سعیدآگاهی گفت: بودجه این سریال واقعاً مانند بودجه سریال های معمولی دیگر است. یک ریال هم از میراث فرهنگی نگرفتیم. این کار را با بودجه صداسیما ساختیم که مثل سریال های دیگرش بودجه بسیار معمولی بود.

وی افزود: می گویند سعید آقاهانی حقوق نجومی گرفته است؟ این را از «نونخ» اول گفتند که در تیم نویسندگان، کارگردان و بازیگر است و برای هر کدام دستمزد می گیرد. اما آن موقع گفتم و هنوز هم می گویم که حقوق سید آقاهانی مثل حقوقی است که صداوسیما به همه می دهد. او درگیر کار برای «نونخ» بود که از نویسندگی تا تدوین یک سریال بود و رقمی که به دست آورد حتی از سریال «راز باغ» تئاتر کمتر بود. ممکن است برخی بپرسند چرا؟ چون آقاهانی به شادی مردم اهمیت می دهد و معتقد است که رادیو همچنان رسانه شمول است و مردم آن را می بینند.

فرجی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سعید آقاهانی در کامنت مجازی خود مبنی بر اینکه «نخ 5» پایان سریال «نخ» است، تجدید نظر می کند، گفت: واقعاً نمی دانم. باید کمی جلو برویم و ببینیم که آیا امکانات داستانی «نخ 6» پیدا می شود یا خیر.

فرجی همچنین با اشاره به احیای نهضت سریال سازی توسط سیمافیلم خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل سریال هایی که چند فصل دارند و به صورت سریال ساخته می شوند، داستان است. باید به داستان توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که توجه به داستان و فیلمنامه این ظرفیت را ایجاد می کند که مردم دوباره این سریال را ببینند و آن را دنبال کنند. به هر حال این نوع سریال ها نوعی اعتیاد در افراد ایجاد کرده است که یک داستان و فیلمنامه خوب می تواند آن خاطرات خوب و نوستالژی زیبا را برای آنها تکرار کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظرسنجی های تلویزیونی را باور دارید که 70 درصد مردم تلویزیون تماشا می کنند، افزود: گاهی اوقات احساس می کنم بینندگان ما بیشتر از این آمار و اعداد هستند. صداوسیما می تواند در این زمینه بسیار سخت گیرانه اظهار نظر کند. در ارتباطی که با مردم داریم می بینیم که مخاطب ما را از طریق «نونخ» می شناسد و چقدر این سریال را دنبال کرده است. فکر می کنیم شاید بیش از این درصدها بیننده تلویزیون و سریال های آن باشد.

فرجی که گفته می شود دنبال یک سریال در سینماها است، به کندو احمدرضا درویش اشاره کرد که امسال این سریال را با جدیت دنبال می کند تا به جایی برسد.