دستور ریاست جمهوری برای کمک به مردم زلزله زده افغانستان


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878157

رئیس جمهور گفت: هلال احمر و استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی باید کمک های بشردوستانه به مردم زلزله زده افغانستان را افزایش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رییسی پنجشنبه شب در شورای اداری خراسان شمالی با تسلیت به مردم زلزله زده افغانستان گفت: زلزله افغانستان بسیار ناراحت کننده بود و این حادثه ما را به درد آورد.

وی افزود: بر اساس آمار، این حادثه تاکنون 2500 فوتی را طی کرده است و مسئولان باید برای کمک به مردم مظلوم، مسلمان و داغدار این کشور تلاش کنند.

آیت الله رییسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کمک های بشردوستانه پیشگام بوده است، افزود: در این زمینه اقدام کنید.

وی گفت: وظیفه انسانی ما در قبال مردم مظلوم افغانستان است که سال ها مورد ظلم ناتو و آمریکا قرار گرفته اند و این روزها گروه های تروریستی مردم این کشور را می کشند و امنیت این کشور را زیر پا می گذارند. کمک و کمک کنید.

رئیس جمهور ادامه داد: ما سال ها میزبان مردم این کشور بوده ایم و اروپایی ها با همه ادعاها کمکی به مردم این کشور نکرده اند و ایران اسلامی نشان داده است که همیشه در کنار مردم مظلوم است. “

زمین لرزه ای به بزرگی 6 ریشتر صبح دیروز شهر خوست در جنوب شرق افغانستان را لرزاند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید