دستگیری اعضای باند سقط جنین در خراسان جنوبی


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877827

دادستان استان خراسان جنوبی گفت؛

نسایی گفت: سه نفر از اعضای باند سقط جنین در بیرجند مرکز استان توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علی نسایی امروز در گفت و گو با خبرنگار خاورستان گفت: با تلاش پدافند سپاه و دستور دادستان شهرستان بیجند در یک عملیات شناسایی اعضای باند سقط جنین در بیرجند شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان بیرجند با اشاره به اینکه سایر اعضای این باند نیز تحت تعقیب قرار دارند، ادامه داد: اعضای این باند زن و مردی هستند که با تزریق و مصرف قرص سقط جنین کرده اند و پرونده در دست بررسی است.

وی گفت: سه نفر از اعضای باند سقط جنین با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و پس از حبس جهت جمع آوری اطلاعات تکمیلی در اختیار پدافند اطلاعات سپاه قرار گرفتند.

حجت الاسلام نسایی تصریح کرد: بر اساس ماده 58 قانون جوانان، هرگونه خرید، فروش و توزیع این داروها خارج از سامانه رهگیری و ردیابی دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری و حمل و نقل این داروها بدون نسخه پزشک. جرم است و مستوجب مجازات حبس تعزیری درجه سوم (حبس بیش از 10 تا 15 سال) تا شش موضوع ماده (19) قانون مجازات اسلامی می باشد.

دادستان بیرجند ادامه داد: بر اساس قانون، توزیع داروهای سقط معمولی تنها برای عرضه مراکز درمانی بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در داروخانه های آنها مجاز است.

حجت الاسلام نسایی گفت: اعضای باند شناسایی شده تاکنون از افراد بومی استان بوده و برای هر آمپول سه میلیون تن و برای هر قرص 800 هزار تن دریافت می کردند. به پلیس اطلاع دهید تا با برخورد با افراد سودجو از سقط جنین غیرقانونی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید